Gå til innhold

ANMELDELSE: Dark Souls III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

The Witcher 2 og 3 slåsse systemet passer helt inn med beskrivelsene av hvordan Geralt slåss i bøkene.

 

 

Ser ikke helt hvorfor det er relevant?

 

AtW

Det er det vel. Spillet er basert på Witcher bøkene. Da er det vel naturlig at Geralt i spillet slåss tilnærmet likt sånn han gjør i bøkene.

Lenke til kommentar

 

 

The Witcher 2 og 3 slåsse systemet passer helt inn med beskrivelsene av hvordan Geralt slåss i bøkene.

 

Ser ikke helt hvorfor det er relevant?

 

AtW

Det er det vel. Spillet er basert på Witcher bøkene. Da er det vel naturlig at Geralt i spillet slåss tilnærmet likt sånn han gjør i bøkene.

 

 

Ok, synes det er langt viktigere at det fungerer bra som spillmekanikk enn at det passer med bøker jeg aldri har lest, og jeg tipper majoriteten av de som spiller det aldri har lest heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at The Witcher 2 ble gitt ut i mai 2011, et halvt år før dark souls ble gitt ut. Hvordan skal de ha klart å prøve å etterligne et spill som ikke var gitt ut?

Før Dark Souls fantes Demon's Souls. Men om det var en inspirasjon for Witcher 2 vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er forskjellige måter å spille på. Rulling er viktigst hvis man kjører melee. Det er uansett milevis bedre enn kampsystemet i nesten alle andre spill; jeg har aldri fått den samme følelsen av å ha tilnærmet full kontroll over figuren min noe annet sted enn i DS.

 

Høres litt ut som the witcher 2, et system jeg ikke likte særlig godt, rulling hele dagen.

 

AtW

 

 

TW2 prøvde å etterligne Souls men lykkes ikke. Resultatet er bare at de har vanskelighetsgraden til Souls kombinert med et forferdelig clunky system. Faktisk er det hovedgrunnen til at jeg ennå ikke har spilt gjennom TW2, men jeg har rundet alle spillene i Souls-serien så langt.

Nå skal det sies at The Witcher 2 ble gitt ut i mai 2011, et halvt år før dark souls ble gitt ut. Hvordan skal de ha klart å prøve å etterligne et spill som ikke var gitt ut?

 

 

Jeg er klar over at veldig mange Souls-fans aldri har spilt Demon's Souls. Det er synd, for det er et veldig godt spill og gameplaymessig svært likt de andre spillene. Mange av ideene i de senere Souls-spillene er resirkuleringer av ideer fra Demon's Souls.

 

CD Projekt har tidligere uttalt at de var fans av Demon's Souls og lot seg inspirere av det da de lagde et kampsystem til TW2 som var veldig annerledes fra det i eneren.

 

The Witcher 2 og 3 slåsse systemet passer helt inn med beskrivelsene av hvordan Geralt slåss i bøkene.

 

Så i bøkene så kaver Geralt rundt og vet ikke helt hva han skal gjøre mens han blir omringet og drept? Skal bli spennende å lese.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det høyrest sjukt spanande ut!

Føler eg må kome meg gjennom DS2 fyrst, men kvar gong eg prøver, ender det med rage-quit.

Eg må rett og slett tvinge meg gjennom, og er litt skuffa over meg sjølv for at eg endå ikkje har gjort det.

Ser fram til den dagen eg set meg ned med dette spelet!

Lenke til kommentar

 

 

 

The Witcher 2 og 3 slåsse systemet passer helt inn med beskrivelsene av hvordan Geralt slåss i bøkene.

 

Ser ikke helt hvorfor det er relevant?

 

AtW

Det er det vel. Spillet er basert på Witcher bøkene. Da er det vel naturlig at Geralt i spillet slåss tilnærmet likt sånn han gjør i bøkene.

 

 

Ok, synes det er langt viktigere at det fungerer bra som spillmekanikk enn at det passer med bøker jeg aldri har lest, og jeg tipper majoriteten av de som spiller det aldri har lest heller.

 

AtW

 

 

De aller fleste har vel ikke hørt om en cocatris heller, men de er med i spillene de også, eller scoia tel? 

 

Kunne han ikke like gjene kalle de "elf rebbelion" i stede for å forvirre folk med slike tulle ord fra boka?

 

Slåssinga funker helt greit den. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det er forskjellige måter å spille på. Rulling er viktigst hvis man kjører melee. Det er uansett milevis bedre enn kampsystemet i nesten alle andre spill; jeg har aldri fått den samme følelsen av å ha tilnærmet full kontroll over figuren min noe annet sted enn i DS.

 

Høres litt ut som the witcher 2, et system jeg ikke likte særlig godt, rulling hele dagen.

 

AtW

 

 

TW2 prøvde å etterligne Souls men lykkes ikke. Resultatet er bare at de har vanskelighetsgraden til Souls kombinert med et forferdelig clunky system. Faktisk er det hovedgrunnen til at jeg ennå ikke har spilt gjennom TW2, men jeg har rundet alle spillene i Souls-serien så langt.

Nå skal det sies at The Witcher 2 ble gitt ut i mai 2011, et halvt år før dark souls ble gitt ut. Hvordan skal de ha klart å prøve å etterligne et spill som ikke var gitt ut?

 

 

Jeg er klar over at veldig mange Souls-fans aldri har spilt Demon's Souls. Det er synd, for det er et veldig godt spill og gameplaymessig svært likt de andre spillene. Mange av ideene i de senere Souls-spillene er resirkuleringer av ideer fra Demon's Souls.

 

CD Projekt har tidligere uttalt at de var fans av Demon's Souls og lot seg inspirere av det da de lagde et kampsystem til TW2 som var veldig annerledes fra det i eneren.

 

The Witcher 2 og 3 slåsse systemet passer helt inn med beskrivelsene av hvordan Geralt slåss i bøkene.

 

Så i bøkene så kaver Geralt rundt og vet ikke helt hva han skal gjøre mens han blir omringet og drept? Skal bli spennende å lese.

 

 

Ja om du ikke kan lese så vil de skje om du ikke kan lese bøkene.

Akurat som om du ikke kan spille vil det skje i spillene

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Det er forskjellige måter å spille på. Rulling er viktigst hvis man kjører melee. Det er uansett milevis bedre enn kampsystemet i nesten alle andre spill; jeg har aldri fått den samme følelsen av å ha tilnærmet full kontroll over figuren min noe annet sted enn i DS.

 

Høres litt ut som the witcher 2, et system jeg ikke likte særlig godt, rulling hele dagen.

 

AtW

 

 

TW2 prøvde å etterligne Souls men lykkes ikke. Resultatet er bare at de har vanskelighetsgraden til Souls kombinert med et forferdelig clunky system. Faktisk er det hovedgrunnen til at jeg ennå ikke har spilt gjennom TW2, men jeg har rundet alle spillene i Souls-serien så langt.

Nå skal det sies at The Witcher 2 ble gitt ut i mai 2011, et halvt år før dark souls ble gitt ut. Hvordan skal de ha klart å prøve å etterligne et spill som ikke var gitt ut?

 

 

Jeg er klar over at veldig mange Souls-fans aldri har spilt Demon's Souls. Det er synd, for det er et veldig godt spill og gameplaymessig svært likt de andre spillene. Mange av ideene i de senere Souls-spillene er resirkuleringer av ideer fra Demon's Souls.

 

CD Projekt har tidligere uttalt at de var fans av Demon's Souls og lot seg inspirere av det da de lagde et kampsystem til TW2 som var veldig annerledes fra det i eneren.

 

The Witcher 2 og 3 slåsse systemet passer helt inn med beskrivelsene av hvordan Geralt slåss i bøkene.

 

Så i bøkene så kaver Geralt rundt og vet ikke helt hva han skal gjøre mens han blir omringet og drept? Skal bli spennende å lese.

 

 

Ja om du ikke kan lese så vil de skje om du ikke kan lese bøkene.

Akurat som om du ikke kan spille vil det skje i spillene

 

 

:tease:

 

Jeg skal gi TW2 en ny sjanse når jeg får tid. Likte TW3 såpass godt at jeg er villig til å holde ut med litt clunky kontroller for å få med meg historien.

Lenke til kommentar

Dette spiller er jo ikke no annet enn en "dodgeroll simulator"!

Fantastisk kampsystem, sier du?

Alle kampene er jo helt like når det kommer til fremgangsmåte: rull, rull, rull, rull og så må vi rulle enda litt mer, til vi klarer å komme bak fienden og slå ham i ryggen. Så gjenta vi til fienden er død.

 

Finnes ikke noe fantastisk med et kampsystem som er så mye basert på timing og gjenta det samme for hver eneste mob man møter gjennom hele spillet.

Denne spillserien får altfor mye kred en den fortjener.

 

det er jo en måte å gjøre det på. man kan jo gå tanky set-up med bra skjold også. hvor du ikke ruller unna som det virker som du ikke er noe fan av...+ skal være enig at de ikke gjør kampsystemet noe særlig bedre enn i andre spill i lik sjanger , men de gjør det heller ikke noe dårligere. ser ikke hvordan de kunne gjort det annerledes uten at vi hadde mistes souls følelsen for å være helt ærlig

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bra at dere nå har oppdatert spillets karakter.

 

Vil 8 / 10 være aktuelt for en som kommer til å spille kun som "enkeltspiller" og unngår multiplayer eller vil det her også være snakk om 8 / 10 eller mer / mindre?

Definitivt. Karakteren er fyrst og fremst basert på einspelaren. Anbefaler sterkt å spele utan guides, og utan samarbeid med andre. Det blir vesentlig vanskelegare, men det er ei heilt anna oppleving.

Endret av Br3AK
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Definitivt. Karakteren er fyrst og fremst basert på einspelaren. Anbefaler sterkt å spele utan guides, og utan samarbeid med andre. Det blir vesentlig vanskelegare, men det er ei heilt anna oppleving.

 

 

Takk for at du utdypet denne biten...

Jeg likte personlig å spille hele serien så langt uten hjelp fra andre spillere ( en annen ting er at bredbåndet her suger ) og vil trolig gjøre dette med DS3 også , den største endringen blir dog å gå over til pc tastatur , men tipper jeg kjøper meg en ny pad til pcen for akkurat dette spillet.

Lenke til kommentar

Veldig glad i dark souls, har vel rundt 600 timer i ds2, men er en ting jeg virkelig ikke kan fordra og det er alle invasjonene. Skjønner at de fleste andre tydelig hvis er veldig glad i den delen, så er vel ikke noe som kommer til å forandre seg. Fungerte greit nok i ds2, da kunne man spille ganske lenge før det dukket opp en invadering, men i ds3 har jeg enkelte ganger blitt invadert minst 10 ganger på 10-15 min, og syns jeg ikke det fungerer særlig bra. Jeg er glad i PvE og da er det ikke noe morsomt å bli tvungen til å spille PvP. Kunne så klart ha spilt det offline, men da får jeg ikke tatt med samboeren min og vi har det utrolig morsomt med PvE coop.

Ikke skjønner jeg greia med at folk som spiller coop blir invadert heller, kan umulig være særlig morsomt å invadere en verden med 2 eller flere spillere. Hvorfor kunne dem ikke bare ha gjort invadering biten frivillig, så kan de som liker den biten invadere hverandre og de som vil spille PvE kan gjøre det. Ett annet alternativ kunne jo hvert at man ikke kan bli invadert på nytt før det har gått en time eller noe.
En annen ting jeg aldri har skjønt er hvorfor man kan drikke av estusflaska når man spiller PvP, spesielt i ds3 hvor det er utrolig enkelt å ta seg en slurk, er jo bare å vente til motstanderen tar ett slag, rulle unna og så ta en slurk, man blir jo aldri ferdig da. De kunne løst det veldig enkelt med å slå av estus etter første treff i PvP. Mulig de som liker PvP ikke har noe i mot dette, men jeg vil bli fortest mulig ferdig, for så å fortsette med det jeg liker med spillet.

Så våres løsning på dette når vi spiller coop, er ganske enkelt ALT+F4 når vi ikke er i nærheten av en bonfire og vedkommende som invadere nekter oss å komme til en. Tar motstanderen en slurk av estus flaske midt i en kamp, ALT+F4, tar kortere tid å starte spillet på nytt enn å sloss med en som har satt fast estusflaska i halsen. Også så klart et ubegrenset forråd av seed of a tree of giants.

Endret av Lucifer24
Lenke til kommentar

Veldig glad i dark souls, har vel rundt 600 timer i ds2, men er en ting jeg virkelig ikke kan fordra og det er alle invasjonene. Skjønner at de fleste andre tydelig hvis er veldig glad i den delen, så er vel ikke noe som kommer til å forandre seg. Fungerte greit nok i ds2, da kunne man spille ganske lenge før det dukket opp en invadering, men i ds3 har jeg enkelte ganger blitt invadert minst 10 ganger på 10-15 min, og syns jeg ikke det fungerer særlig bra. Jeg er glad i PvE og da er det ikke noe morsomt å bli tvungen til å spille PvP. Kunne så klart ha spilt det offline, men da får jeg ikke tatt med samboeren min og vi har det utrolig morsomt med PvE coop.

 

Ikke skjønner jeg greia med at folk som spiller coop blir invadert heller, kan umulig være særlig morsomt å invadere en verden med 2 eller flere spillere. Hvorfor kunne dem ikke bare ha gjort invadering biten frivillig, så kan de som liker den biten invadere hverandre og de som vil spille PvE kan gjøre det. Ett annet alternativ kunne jo hvert at man ikke kan bli invadert på nytt før det har gått en time eller noe.

En annen ting jeg aldri har skjønt er hvorfor man kan drikke av estusflaska når man spiller PvP, spesielt i ds3 hvor det er utrolig enkelt å ta seg en slurk, er jo bare å vente til motstanderen tar ett slag, rulle unna og så ta en slurk, man blir jo aldri ferdig da. De kunne løst det veldig enkelt med å slå av estus etter første treff i PvP. Mulig de som liker PvP ikke har noe i mot dette, men jeg vil bli fortest mulig ferdig, for så å fortsette med det jeg liker med spillet.

 

Så våres løsning på dette når vi spiller coop, er ganske enkelt ALT+F4 når vi ikke er i nærheten av en bonfire og vedkommende som invadere nekter oss å komme til en. Tar motstanderen en slurk av estus flaske midt i en kamp, ALT+F4, tar kortere tid å starte spillet på nytt enn å sloss med en som har satt fast estusflaska i halsen. Også så klart et ubegrenset forråd av seed of a tree of giants.

 

Skjønner meg ikke på "PvE folk", men ikke alt man skal forstå her i verden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...