Toketorp Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Drammen 1939 Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Før jeg leste teksten tenkte jeg at dette kunne det blitt en hel serie ut av hvis man også gikk rundt og tok ut mindre utsnitt. Hadde sjøl en stor eske med svarthvit bilder etter foreldra mine der jeg bare tok noen og kasta resten. Det angrer jeg på idag. Nå vet jeg jo ikke om du har gjort noe med bildene - beskåret, skjerpet opp etc. Men nevner at jeg ville unngått kant i kant når det gjelder den høyeste masta. Heller et realt kutt hvis du ikke har til å gi luft over. Ellers gir faktisk V2 mest nostalgi her. Tror kanskje kvaliteten kan økes ved å skjerpe opp forsiktig. Den hvite nede i venstre hjørnet ville jeg brukt klonern på. Men når alt dette er sagt så hadde man jo ikke photoshop og/eller andre redigeringsprogram den gang. Alt måtte gjøres for hånd i mørkerom. Litt andre tider i Drammen idag, men jeg har mang en gang tenkt på å ta rullestolen på togtur til Drammen med et par kameraer i kurven. Kanskje burde du ta dette som inspirasjon til å rusle litt rundt bryggene og lage en serie. Trenger du mer inspirasjon så kan du jo ta en titt på min serie fra Rådhusbryggene i Oslo her http://www.pbase.com/kneppen/details_along_the_town_hall_bridges_in_oslo Roar Lenke til kommentar
Toketorp Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Før jeg leste teksten tenkte jeg at dette kunne det blitt en hel serie ut av hvis man også gikk rundt og tok ut mindre utsnitt. Hadde sjøl en stor eske med svarthvit bilder etter foreldra mine der jeg bare tok noen og kasta resten. Det angrer jeg på idag. Nå vet jeg jo ikke om du har gjort noe med bildene - beskåret, skjerpet opp etc. Men nevner at jeg ville unngått kant i kant når det gjelder den høyeste masta. Heller et realt kutt hvis du ikke har til å gi luft over. Ellers gir faktisk V2 mest nostalgi her. Tror kanskje kvaliteten kan økes ved å skjerpe opp forsiktig. Den hvite nede i venstre hjørnet ville jeg brukt klonern på. Men når alt dette er sagt så hadde man jo ikke photoshop og/eller andre redigeringsprogram den gang. Alt måtte gjøres for hånd i mørkerom. Litt andre tider i Drammen idag, men jeg har mang en gang tenkt på å ta rullestolen på togtur til Drammen med et par kameraer i kurven. Kanskje burde du ta dette som inspirasjon til å rusle litt rundt bryggene og lage en serie. Trenger du mer inspirasjon så kan du jo ta en titt på min serie fra Rådhusbryggene i Oslo her http://www.pbase.com/kneppen/details_along_the_town_hall_bridges_in_oslo Roar Takk for utfyllende kommentar Roar. Bildet er scannet slik det er, uten oppstramming og med noen skader (bl. det hvite nederst i hjørnet). I dag er det restauranter der bildet er tatt og båtene er borte, men jeg vil absolutt anbefale deg en tur til Drammen. Byen har tatt elva tilbake, og det er antakelig mye hyggeligere langs elva nå med parker og turveier, enn det var i 1939 hvor det var industrien som rådet grunnen. Bildet har hengt på veggen hos mine foreldre i alle år, og inne i rammen lå det et eksemplar av Morgenbladet fra 1939. Toketorp Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Før jeg leste teksten tenkte jeg at dette kunne det blitt en hel serie ut av hvis man også gikk rundt og tok ut mindre utsnitt. Hadde sjøl en stor eske med svarthvit bilder etter foreldra mine der jeg bare tok noen og kasta resten. Det angrer jeg på idag. Nå vet jeg jo ikke om du har gjort noe med bildene - beskåret, skjerpet opp etc. Men nevner at jeg ville unngått kant i kant når det gjelder den høyeste masta. Heller et realt kutt hvis du ikke har til å gi luft over. Ellers gir faktisk V2 mest nostalgi her. Tror kanskje kvaliteten kan økes ved å skjerpe opp forsiktig. Den hvite nede i venstre hjørnet ville jeg brukt klonern på. Men når alt dette er sagt så hadde man jo ikke photoshop og/eller andre redigeringsprogram den gang. Alt måtte gjøres for hånd i mørkerom. Litt andre tider i Drammen idag, men jeg har mang en gang tenkt på å ta rullestolen på togtur til Drammen med et par kameraer i kurven. Kanskje burde du ta dette som inspirasjon til å rusle litt rundt bryggene og lage en serie. Trenger du mer inspirasjon så kan du jo ta en titt på min serie fra Rådhusbryggene i Oslo her http://www.pbase.com/kneppen/details_along_the_town_hall_bridges_in_oslo Roar Takk for utfyllende kommentar Roar. Bildet er scannet slik det er, uten oppstramming og med noen skader (bl. det hvite nederst i hjørnet). I dag er det restauranter der bildet er tatt og båtene er borte, men jeg vil absolutt anbefale deg en tur til Drammen. Byen har tatt elva tilbake, og det er antakelig mye hyggeligere langs elva nå med parker og turveier, enn det var i 1939 hvor det var industrien som rådet grunnen. Bildet har hengt på veggen hos mine foreldre i alle år, og inne i rammen lå det et eksemplar av Morgenbladet fra 1939.Toketorp Jeg kan fortelle deg at jeg kjente godt til Drammen tilbake på -70 tallet da jeg var mer eller mindre fast inventar på viseklubben Capodasten som holdt til i et gammalt trehus ikke langt fra stasjonen - begravelsesbyrå i etasjen under hvilket avstedkom en del fleip. Da klubben fylte 5 år hadde vi konsert i Drammen teater og brosteinsball i bakgården etterpå med Lillebjørn på fele. Roar Lenke til kommentar
Toketorp Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Før jeg leste teksten tenkte jeg at dette kunne det blitt en hel serie ut av hvis man også gikk rundt og tok ut mindre utsnitt. Hadde sjøl en stor eske med svarthvit bilder etter foreldra mine der jeg bare tok noen og kasta resten. Det angrer jeg på idag. Nå vet jeg jo ikke om du har gjort noe med bildene - beskåret, skjerpet opp etc. Men nevner at jeg ville unngått kant i kant når det gjelder den høyeste masta. Heller et realt kutt hvis du ikke har til å gi luft over. Ellers gir faktisk V2 mest nostalgi her. Tror kanskje kvaliteten kan økes ved å skjerpe opp forsiktig. Den hvite nede i venstre hjørnet ville jeg brukt klonern på. Men når alt dette er sagt så hadde man jo ikke photoshop og/eller andre redigeringsprogram den gang. Alt måtte gjøres for hånd i mørkerom. Litt andre tider i Drammen idag, men jeg har mang en gang tenkt på å ta rullestolen på togtur til Drammen med et par kameraer i kurven. Kanskje burde du ta dette som inspirasjon til å rusle litt rundt bryggene og lage en serie. Trenger du mer inspirasjon så kan du jo ta en titt på min serie fra Rådhusbryggene i Oslo her http://www.pbase.com/kneppen/details_along_the_town_hall_bridges_in_oslo Roar Takk for utfyllende kommentar Roar. Bildet er scannet slik det er, uten oppstramming og med noen skader (bl. det hvite nederst i hjørnet). I dag er det restauranter der bildet er tatt og båtene er borte, men jeg vil absolutt anbefale deg en tur til Drammen. Byen har tatt elva tilbake, og det er antakelig mye hyggeligere langs elva nå med parker og turveier, enn det var i 1939 hvor det var industrien som rådet grunnen. Bildet har hengt på veggen hos mine foreldre i alle år, og inne i rammen lå det et eksemplar av Morgenbladet fra 1939.Toketorp Jeg kan fortelle deg at jeg kjente godt til Drammen tilbake på -70 tallet da jeg var mer eller mindre fast inventar på viseklubben Capodasten som holdt til i et gammalt trehus ikke langt fra stasjonen - begravelsesbyrå i etasjen under hvilket avstedkom en del fleip. Da klubben fylte 5 år hadde vi konsert i Drammen teater og brosteinsball i bakgården etterpå med Lillebjørn på fele. Roar Jeg er 52 årgang (litt yngre enn deg etter dine opplysninger til bildet av den gamle Saaben til Rolf Kristensen), men jeg hadde flere klassekamerater som var med i Capodasten. Jeg kan huske at en av de skaffet meg billetter til visekveld i Teatret med flere av datidens store visesangere, jeg tror det må ha vært i 1971 med bla. Lillebjørn og muligens Finn Kalvik m fler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg