Gå til innhold

Med og uten VPN på samme bredbåndstilknytningspunkt

Anbefalte innlegg

Har Altibox som ISP med en gammel Telsey box som hjemmesentral og fast IP-adresse. Har kjøpt meg abonnement på VPN (PIA) som jeg har lagt på routeren (Asus RT-AC87U). Det har fungert greit, men nå har Netflix begynt å trøble fordi den mener jeg er bak en proxy når jeg benytter VPN. Går visst ikke an å kjøre både VPN og ikke VPN på samme routeren samtidig såvidt jeg har forstått. Tenkte derfor å løse det med å sette en switch som første enhet etter hjemmesentralen og deretter fordele signalet til 2 routere hvor den ene kjører VPN og den andre ikke og la hver router publisere sitt eget trådløse nett med unike navn.

Har nå prøvd det oppsettet en ukes tid og det har fungert fint. I dag har det derimot lugget skikkelig. Responstiden er laaaang, får stadig vekk timeout, får beskjed om at jeg ikke er tilkoblet internett, får beskjed om at det er DNS problemer osv. Mens andre ganger fungerer det raskt som vanlig. Antar dette har noe med det nye oppsettet mitt å gjøre? Har restartet VPN-routeren flere ganger, men uten at det har løst problemet.

Noen som vet hva som kan være problemet?

Noen som vet om bedre måter å skaffe tilgang til både VPN og ikke VPN samtidig?

Innspill mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...