AnonymDiskusjon Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Hei. Jeg er ei jente midt i 20 årene som tenker mye på å slå opp med kjæresten min, men jeg vet ikke om jeg bare overreagerer eller om forholdet vårt faktisk er på vei utfor stupet. Grunnen til at jeg må spørre her, er fordi han er den eneste kjæresten jeg har hatt noe mer enn et par uker eller måneder, og jeg har liksom ingen andre referanser å sammenligne med. Alt jeg vet er at jeg er misfornøyd. Veldig misfornøyd. Vi er avstandskjærester og har vært det i snart fire år. Vi bytter på å være hos hverandre. Begge er voksne og har egen leilighet. Jeg liker å ha det ryddig, han bryr seg ikke og roter veldig mye. I starten prøvde jeg å få ham til å rydde opp etter seg selv, men da blir han bare sint. Nå er det stort sett jeg som lager all maten, jeg rydder alltid, vasker, støvsuger, baker, handler inn, går ut med søpla, måker snø, bytter dekk, etc. Han er også en veldig krevende person, som må ha det som han vil hele tida. Jeg må alltid føye meg etter hans ønsker for at han skal ha det mest mulig komfortabelt. Og det er kanskje noe min skyld at det har blitt sånn, fordi jeg har gått med på det. Når jeg pynter meg sier han aldri noe, og når jeg er lei meg for noe skal han alltid overgå problemet eller bortforklare det. Han setter alltid spørsmålstegn ved ting jeg sier og mener. På den positive sida er han rolig og fornuftig, flink til å ta og klemme på meg, og hvis det var opp til han hadde vi hatt sex hele tida. Men jeg gidder ikke det når jeg er så irritert. Alt jeg vil er at han skal gi litt tilbake, få meg til å slappe av, få meg til å føle meg spesiell og fin når jeg har pyntet meg. Så til spørsmålene: Er det vanlig at forhold blir sånn med årene? Er de fleste menn rotete av seg? Er gresset grønner på den andre sida, eller er dette sånne problemer som alle par har? Anonymous poster hash: b1543...7e3 Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Jeg er mann på 26 og hater rot. Liker å ha det ryddig, men det er vanskelig når dama er på besøk noen dager Ellers synes jeg ikke du burde slå opp. Hvis du elsker han så lar du det gå. Men viktig å snakke sammen, så del alt du har på hjertet eller vis han denne tråden.. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Jeg liker å ha det ryddig, han bryr seg ikke og roter veldig mye. I starten prøvde jeg å få ham til å rydde opp etter seg selv, men da blir han bare sint. Han er også en veldig krevende person, som må ha det som han vil hele tida. Jeg må alltid føye meg etter hans ønsker for at han skal ha det mest mulig komfortabelt. Når jeg pynter meg sier han aldri noe, og når jeg er lei meg for noe skal han alltid overgå problemet eller bortforklare det. Han setter alltid spørsmålstegn ved ting jeg sier og mener. På den positive sida er han rolig og fornuftig, flink til å ta og klemme på meg, Så til spørsmålene: Er det vanlig at forhold blir sånn med årene? Er de fleste menn rotete av seg? Er gresset grønner på den andre sida, eller er dette sånne problemer som alle par har? Hvordan i helvete kan du kalle en slik person fornuftig??? Svarene; Nei, nei. I denne situasjonen så er det mye gress som er grønnere, alle har ikke slike problemer. 1 Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Det virker som om det har blitt litt skeivheter i forholdet ja, og nei ikke alle er sånn. Men har du snakket med han om de tingene du sliter med i forhold til han? Og hva svarer han event. Dersom du har snakket med han om det, og han fortsatt driter i deg og de tingene som er viktig for deg, er det på tide å tenke på å slå opp. Ikke lev med en som ikke respekterer deg 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 (endret) Ta dette med ei klype salt i og med at det er umulig å si noe konkret ut i fra et innlegg på forum og at dette må utredes av fagfolk og ikke synsere over Internett. Du sier lite om hvordan han takler sosiale sammenhenger ellers men ut ifra det du skriver virker det som det er snakk om flere likhetstrekk med asperger syndrom. Rotete Må ha det på sin måte Ser ikke hele situasjonen slik den angår andre og tredje person Krevende Stadige bortforklaringer Stiller spørsmål ved deg Gir i liten grad bekreftelser Sex hele tiden, sannsynligvis fordi det er den enkleste/eneste måten han greier å uttrykke seg i forholdet på og at det er vanskelig for ham å forholde seg til de andre faktorene som du beskriver som fraværende i forholdet. Stikkordet er god på noen få punkter og elendig til middelmådig på alt annet og med liten eller ingen evne til å forbedre seg over tid. Endret 4. april 2016 av BadCat Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Trådstarter her. Takk for svar, alle sammen. Joda, jeg har snakke med han mange ganger om dette. Jeg har til og med truet med å slå opp et par ganger, og da skjerper han seg. Men det sklir ut igjen etter hvert, og jeg burde vel ha lært nå. Men jeg er så glad i ham og vet han vil bli veldig lei seg hvis jeg går fra han. Men skal vi være sammen bare fordi han vil? Hvordan skal jeg få ham til å skjerpe seg? Ta dette med ei klype salt i og med at det er umulig å si noe konkret ut i fra et innlegg på forum og at dette må utredes av fagfolk og ikke synsere over Internett.Du sier lite om hvordan han takler sosiale sammenhenger ellers men ut ifra det du skriver virker det som det er snakk om flere likhetstrekk med asperger syndrom.RoteteMå ha det på sin måteSer ikke hele situasjonen slik den angår andre og tredje personKrevendeStadige bortforklaringerStiller spørsmål ved degGir i liten grad bekreftelserSex hele tiden, sannsynligvis fordi det er den enkleste/eneste måten han greier å uttrykke seg i forholdet på og at det er vanskelig for ham å forholde seg til de andre faktorene som du beskriver som fraværende i forholdet.Stikkordet er god på noen få punkter og elendig til middelmådig på alt annet og med liten eller ingen evne til å forbedre seg over tid. Dette var en ny tanke for meg. Han er jo velfungerende ellers, har god utdanning og godt betalt jobb. Prater mye og høyt når vi er ute blant folk, men kan også ha veldig skrekk for småting som å gå inn døra først på nye steder og bestille mat på restauranter. Og når jeg spør hva han er redd for greier han aldri å sette fingeren på det. Kan det ha noe med asperger å gjøre? Anonymous poster hash: b1543...7e3 Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 han høres egoistisk ut Lenke til kommentar
Imis Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 (endret) Et forhold er aldri bra dersom du ikke har det bra.. Synes du skal ta det opp med han igjen, og kanskje for en gangs skyld bevise at du faktisk går hvis det ikke endrer seg. Jeg vet ikke mye om forhold, men jeg vet at er man ikke lykkelig (noe du ikke virker mesteparten av tiden), så er det ikke bra. Du fortjener å høre en gang iblant at du er fin og god som gjør alt for han! Lett for oss andre å si at du bør gå på ekte hvis det ikke endrer seg helt, men igjen..det skal gå begge veier! Du fortjener å bli satt pris på Klem til deg! Endret 6. april 2016 av Imis Lenke til kommentar
Loverdose Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 En skal være forsiktig med å slenge ut diagnoser på nettet. Man kan komme frem til mange diagnoser kun utifra det du lille skriver om han, men det betyr ikke at mannen er syk......Uansett, jeg tror gresset er grønnere på den andre siden om der ikke er rom for forbedring, enkelt og greit. Det er veldig vanskelig å få en hardbanka rotekopp til å rydde etter seg og empati er ikke noe man lærer seg på en uke. Syns egentlig alt det negative overkjører det positive i ditt tilfelle, men så er det ikke jeg som lever i dette forholdet, det er du og du må selv finne ut hva du ønsker å gjøre videre. Kommunikasjon er nøkkelen, dere må snakke sammen og komme frem til en løsning. Ønsker han ikke det er det ikke så mye mer å hente egentlig. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Trådstarter her. Tuuuusen takk for alle svar! Jeg begynner å skjønner hvordan det ligger an, og ja, jeg er ikke fornøyd med forholdet. Jeg er ikke misfornøyd engang, jeg er ulykkelig og vil ut. Igjen takk, dere har hjulpet meg mye Anonymous poster hash: b1543...7e3 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 (endret) Konklusjonen var vel egentlig klar hele tiden, mtp. dette: Alt jeg vet er at jeg er misfornøyd. Veldig misfornøyd. Endret 8. april 2016 av Ljóseind Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Dilemmaet er hvorvidt kjæresten er syk eller gir blanke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå