shaizemaria Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Hei, Har et rom på ca 8m2, der jeg har 3 datamaskiner stående. Har bodd her i et år nå, og sist sommer ble da ganske så varmt. Men vinteren som var nå holdt rommet en temperatur på 24grader med -5 i gjennomsnitt ute. Leste prognoser på kommende sommer, det skal visst bli jevelsk varmt. Har lekt litt med tanken om å flytte alle maskinene på motsatt side av veggen som er loftstuen, eller aller helst inn til boden som ligger 5meter på motsatt side av datarommet. Finnes det noe løsninger på dette? At jeg har skjermene, tastatur og mus på datarommet, mens maskinene står i et anna rom. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Den mest logiske løsningen her er vel Kabel-forlenger / hub løsning eller boring. Lenke til kommentar
shaizemaria Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 Yeah litt borring skal man vel alltids få til. Men kjøre 10meter DP1.2 kabel for begge skjermene? eller hvordan løser man det på en ganske ryddig måte? Blir jevlig med kabler langs veggen hvis jeg skal ha USB hub og dp1.2 kabler til alle 3 pcene. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Legge kabel rundt blir bare krøll. Pcene kan stå i rommet rett bak veggen, borre da hull som er like stort som et blinddeksel for å kunne tette pent siden. Typisk 73mm hullborr. Er det gipsvegg eller smartpanel /spon ol? Tapet? Kanske det må tettes igjen siden også. Lenke til kommentar
shaizemaria Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 Det er gipsvegg, så det skal gå fint og lage et hull gjennom vil jeg tro. Hvordan løsning ville dere brukt hvis jeg hadde plassert den i boden med vindu og ganske kjølig rom generelt. Då må jeg gjennom en vegg til og det er ca 5m på motsatt side igjen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Bruk KVM over nettverkskabel. Første jeg fant når jeg søkte på "long range kvm" https://www.startech.com/Server-Management/KVM-Extenders/Long-Range-USB-VGA-KVM-over-Cat5-Console-Extender~SV565UTPUL Og denne når jeg søkte på "network kvm" https://www.blackbox.com/Store/us/browse.aspx?cat=KVM_IP+Enabled_Extender%2fSwitch Lenke til kommentar
shaizemaria Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Har ikke hørt om KVM løsningen du linka til, men må si at det virker ganske så bra og ryddig oppsett man får av det. Eneste er vel begrensningen av overføring av bilder og lignende, har du erfaring med denne type løsning og kan kommentere hvordan det ville fungert på mitt oppsett? Av skjerm så bruker den ene Asus pg279q med 165hz, og den andre bruker et x34 fra acer med 100hz. Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Se denne videoen fra 10.50 tunderbolt løsning https://www.youtube.com/watch?v=NshXgisNly4 Lenke til kommentar
War Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Kvm funker, men da setter det brgrensninger i oppløsnong ol. Har flere utgaver i serverrommet, cat5 , vga og dvi. Synes ikke noen av dem erstatter gameingpc. Hva med å bytte rom til rommet nermest boden Lenke til kommentar
shaizemaria Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 (endret) Å flytte nærmere boden hadde jo vært det beste, men da er ikke mulig siden det ikke er noe rom, men en trappeoppgang som nærmeste nabo. Å ha dem i loftstuen er ikke min samboer noe begreistret for, måtte ha dem inni et skap seier hun :-)Det er vel heller uaktuelt med tanken på varmeutviklingen den allerede produserer i et 8m2 rom.Hmm den løsningen til linus med thunderbolt virker jo spennende. Dock stasjon med det man trenger. Noe som har prøvd den løsningen før? Virker som man må importere thunderbolt kabler på 10meter, fant ikke noe norske sider som solgte dem vertfal. Endret 4. april 2016 av shaizemaria Lenke til kommentar
shaizemaria Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Hvordan kobler han til skjermen med thunderbolt? er det med en overgang til DP1.2? Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Hvordan kobler han til skjermen med thunderbolt? er det med en overgang til DP1.2? Her er link til elgato thunderbolt hub https://www.elgato.com/en/thunderbolt-2-dock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå