Tjohei Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg har ikke spilt noen av ssx spilla før, så jeg har litt problemer med å komme inn i kontrollene her. Jeg har spilt mye tony hawk, men det lager egentlig bare problemer for meg... Det jeg har mest problemer med er at jeg trykker ned hoppeknappen for tidlig, slik at jeg ikke treffer hoppa midt på og sånt. Selvfølgelig kan jeg bare trykke seinere, men: 1. Hvor lenge må man holde ned hoppeknappen for å få til maks høyde når man slipper? 2. Når man holder nede hoppeknappen, øker jo også hastigheten, ikke sant? (Det er derfor jeg bruker den til å få fart før hoppet.) Er det bedre å bruke pil framover og kun trykke ned hoppeknappen like før hoppet? Og så lurer jeg litt på hva som er lurest når man skal ta komboer. Er det lurt å ta så mange forskjellige komboer i lufta som mulig, eller skal man ta én og holde den gjennom hele hoppet? Hva gir mest poeng? Og man kan jo holde komboen gående med board presses, men man får jo ikke noe særlig fart til å hoppe med da? Rekker man å slippe board pressen og så trykke ned hoppeknappen og samtidig få bra høyde? Høres ut til å være vanskelig å time'e. Jeg har altså problemer med det grunnleggende. Noen som har noen gode tips? Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) 1. Hvor lenge må man holde ned hoppeknappen for å få til maks høyde når man slipper? Et par sekunder, tror jeg.. Er det bedre å bruke pil framover og kun trykke ned hoppeknappen like før hoppet? Absolutt.. ellers får du jo ikke svingt heller! Farten er den samma. Og så lurer jeg litt på hva som er lurest når man skal ta komboer. Er det lurt å ta så mange forskjellige komboer i lufta som mulig, eller skal man ta én og holde den gjennom hele hoppet? Hva gir mest poeng? Hold en ting om gangen du.. Det er ikke så mye å tjene poå komboer her som på THPS,. Jeg har altså problemer med det grunnleggende. Noen som har noen gode tips? SUPER ÛBER! Endret 21. november 2003 av TorgeirS Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Takker. Will do. Men hva med board press? Jeg så en videosnutt hvor spillern dro en sinnsykt lang kombo i halfpipen (peak 1). Hvordan gjorde han/hun det? Det er jo vanskelig å trykke på hoppeknappen mens man drar i right analog stikka. Eller hvis man slipper stikka og må holde nede hoppeknappen i et par sekunder, så stopper vel komboen... Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Takker. Will do. Men hva med board press? Jeg så en videosnutt hvor spillern dro en sinnsykt lang kombo i halfpipen (peak 1). Hvordan gjorde han/hun det? Det er jo vanskelig å trykke på hoppeknappen mens man drar i right analog stikka. Eller hvis man slipper stikka og må holde nede hoppeknappen i et par sekunder, så stopper vel komboen... Trykk inn stikka, og slipp, så hopper han... Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Trykk inn stikka, og slipp, så hopper han... Det visste jeg ikke! Takker igjen! :nice: Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Hmm... Fikk ikke det til å funke. Kikka litt på pro kontrollene, og der så det ut til at det skulle være mulig, men det så litt pussig ut ellers, så jeg venter litt med å prøve dem. Men jeg sliter endel fremdeles. Jeg tryner hele tida. Det har noe med at jeg holder pil framover og så kommer det et lite hopp og så prøver bitcha å ta salto og så går ho på hue. Og så synes jeg det er vanskelig å treffe riktig på hoppa, både timing og retning. Kan være jeg slipper knappen for seint, men jeg får ikke noe særlig høyde på hoppa. Nå er jeg bedre til å klare å kjøre inn riktig på hoppet, men det er vanskelig å få riktig retning, så mange av hoppa på peak 2 går til h*lvete. Og ikke klarer jeg å få fart nok heller, så jeg når ikke fram til den andre sida... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Har du ikke fart nok: Boost (X) Og hvorfor holder du inne pil fremover? Hastigheten forandres jo ikke da... Hvis du absolutt vil holde inne fremover bør du vel heller bruke den øverst til venster-tingen. Den tar du ikke triks med hvis du hopper. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Og hvorfor holder du inne pil fremover? Hastigheten forandres jo ikke da... Ehh... Jo. Det er jo hele poenget. Grunnen til at jeg ikke bruker analog stikka er at jeg ikke gidder å flytte tommel'n fram og tilbake for å få til å spin'e i hopp. Ellers takker for tips. Skal se om jeg kommer over med boost. Ellers har jeg blitt endel bedre også. Problemet mitt var at jeg prøvde for hardt å få til ting. Når jeg klarte å roe meg litt, så fikk jeg gjennomført triksa jeg prøvde på. Klarte også å få 450k poeng i junktion, som jeg er godt fornøyd med. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 /me ligger på 800K+ i Super Halfpipe Den junction greia, hvis det er den jeg tror det er, ligger jeg bare på en 300K eller.no Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 /me ligger på 800K+ i Super Halfpipe Den junction greia, hvis det er den jeg tror det er, ligger jeg bare på en 300K eller.no Kan være jeg blander navna her, men jeg mener altså halfpipen i bunn av Peak 1. Uansett, nå som jeg har fått opp teknikken litt, må jeg si at dette er et konge spill! Det har kun to feil så langt. Det mangler en tutorial! (Duh... ) Og det er litt for ofte at jeg får beskjeden "Off limits", spesielt når stedet jeg kjørte så ut til å by på noe spennende... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Ah. Den fikk jeg ca 400K på også, såvidt jeg husker. Super Halfpipen er den i Peak3 Tutorial? Hah! Hadde aldri før prøvd et Xbox-spill eller snowboardspill før jeg tok i det. Nå føler jeg meg iallefall halvbra og digger det fullt ut Men off-limits kommer av og til når det ikke passer ja. Begynn å kjære freestyle fra toppen av Peak3 så går det greiere Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Halfpipe er så ubeskrivelig enkelt å få høye scores på! Race er den kuleste game-moden! Fytti F! Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Den banen jeg hadde mest problemer med på Peak2 var Intimidator. Det var den jeg ikke klarte å komme over hoppa på. Men jeg har funnet ut at man bare må lære seg banen så går alt mye lettere. Man må ha tålmodighet til å ta det litt med ro, og på den måten finne de beste hoppa og de raskeste rutene, og ikke prøve å få über über über hele tiden. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Du bør snarest sette kontrollen din til PRO! Da slipper du å flytte fingra for å dra spins osv. Mye enklere! Når det gjelder boardpress så skulle det være en grei sak, bare hold inne høyre analog når du lander (opp/ned) så linker du comboene dine sammen. Husk at du har mindre grad av styring med boardpress, men du kan alltids slippe pressen, svinge og så ta opp pressen igjen før den lille røde klokka går ut. Med litt øvelse drar du comboer på godt over 20x. Pipene er lette fordi her går det stort sett så fort at hele run'et blir en lang combo. Sett altså controllen til pro, og hold øye med den lille røde klokka for å få bra comboer! Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Du bør snarest sette kontrollen din til PRO!Da slipper du å flytte fingra for å dra spins osv. Mye enklere! Når det gjelder boardpress så skulle det være en grei sak, bare hold inne høyre analog når du lander (opp/ned) så linker du comboene dine sammen. Husk at du har mindre grad av styring med boardpress, men du kan alltids slippe pressen, svinge og så ta opp pressen igjen før den lille røde klokka går ut. Med litt øvelse drar du comboer på godt over 20x. Pipene er lette fordi her går det stort sett så fort at hele run'et blir en lang combo. Sett altså controllen til pro, og hold øye med den lille røde klokka for å få bra comboer! Will do. Takker. Bare en ting jeg lurer på. Mens man holder på med en boardpress, er det jo litt vanskelig å få opp veldig stor fart. F.eks. på Crow's Nest, ned den lange bakken før det siste hoppet, bør man vel prøve å få fart? Eller får man god nok fart til å dra en ordentlig über når man bruker boardpress? Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 likte ikke PRO kontrollene LITT engang Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 likte ikke PRO kontrollene LITT engang Vel, om du ikke likte controllene, er det ikke dermed sagt at de ikke er bedre... Du kan ikke nekte for at det er lettere å bare holde venstrehånda på analog stikka for alle triksa. Det er nok av andre ting å huske på underveis i dette spillet Det er som med alt annet, det tar tid å venne seg til, selv spilte jeg fps'er med piltaster i lang tid etter at folk skjønte at det var lurt med "wasd" tastene... Når det gjelder fart til hoppene så holder det i de aller fleste tilfeller å holde boardpresset til du er ca 1.5 sekund unna hoppet, trykk så [] for boost, X for sats, og analog stikka fremover for mer fart, voila : Mer enn nok fart! Jeg kan faktisk se BARE fordeler med PRO-setupen, hvis du ser bort ifra tilvenningstiden da. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 For det første så bruker jeg ikke analogstikka på venstrehånda i det heletatt. vips.. der dro den eneste grunnen for PRO du har nevnt så langt.. Kom med en annen. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Nå har jeg leika litt med pro kontrollene, og det er like greie som default synes jeg. Det er litt tilvenning, men de har den fordelen at da kan jeg bruke venstre analogstikke til alt og ha tommelen ett sted, uansett om jeg kjører, trikser eller balanserer. Har fått opp teknikken, nå. Må bare bruke noe mere tid på å lære meg banene. Ellers er det ikke noe problem å få medalje i style-, big air- og super pipe konkurransene. Race synes jeg er vanskeligere, for da må jeg kjenne banene bedre... Men takk for hjelp. Jeg er nå en lykkeligere SSX'er! Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 For det første så bruker jeg ikke analogstikka på venstrehånda i det heletatt. vips.. der dro den eneste grunnen for PRO du har nevnt så langt.. Kom med en annen. Nei, hvis du foretrekker den "digitale" retningsknappen så gjerne for meg. Men du har mer kontroll med den analoge... Jeg veit at trykknappene er sensitive, men jeg kan vedde på at de beste kjørerne alle bruker analog-stikka. Du er vel av den typen som fortsatt spiller fps'er med piltastene, fordi musa ikke gjør deg noe bedre allikevel... Som jeg har sagt før så er det helt opp til hva du er vant til, og livet mitt består ikke av å overtale deg til å bruke analogstikka, så kos deg med spillet og spill sånn som du synes det bør spilles Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå