Gå til innhold

Trådløst, flyttbart ryggekamera for wlan

Anbefalte innlegg

Jeg rygger ofte med tilhenger, gjerne om natten og på rundt hjørner hvor det ikke er mulig å se i bilens speil hvordan det ser ut der hengeren er på vei. Et trådløst ryggekamera kunne vært en grei løsning, men jeg bytter jo mellom flere tilhengere, og også mellom flere biler, så jeg trenger en flyttbar løsning.

En nødvendighet er da at kameraet kan gå på batteri - helst både batteri og 12V. Og det må se godt i mørket og være ganske vidviklet. Jeg tenker å lime fast noen magneter på det, slik at det enkelt kan festes på tilhengerene.

En tanke er at det kunne vært praktisk å bruke mobilen som skjerm og dermed slippe å flytte på en ekstra dings som bare er en skjerm. Av mobilens støttede trådløsteknologier er det nok bare wlan som vil ha god nok dekning igjennom bil og henger. Kameraet må altså støtte wlan.

Er det noen som kjenner til et kamera som er egnet for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Biltemas kamera var det som satt med på ideen om tilhengerkamera. Men den krever en egen skjerm. Det hadde vært kjekt å slippe å flytte en ekstra dings mellom bilene. (Kanskje det finnes en måte å koble biltemas kamera til mobilen på?)

Wifi dekning mellom henger og bil går helt fint. I allefall om man setter kameraet høyt nok til at signalet slipper å gå igjennom bærende konstruksjoner og karosseri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...