Haatr Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Hallo. Jeg går på en lavkalori diett. Og jeg veier ikke så mye mtp høyde, 66kg/173cm. Jeg løper rundt 14,3km/t i 15 min. dette tilsvarer 150-200 kcal. Også har jeg en pause på 2-3 minutter, og repeterer samme økt etter pausen. Da har jeg forbrent oppimot 500 kalorier på 30 min. Er det bedre å løpe raskere eller saktere når man skal ned i fettprosent? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Forbrenning av fett istedet for glykogen skjer best på lavere puls (intensitet). edit. Link http://www.trening.no/treningstips/slik-forbrenner-du-fett-best/ Endret 3. april 2016 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Haatr Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 Forbrenning av fett istedet for glykogen skjer best på lavere puls (intensitet). Jeg synes det er mer gunstig å løpe raskt, da føer jeg jo at jeg faktisk får noe igjen for økten. Da vet jeg at jeg har ytet maksimalt. Hvor mye "bedre" er det å løpe saktere? Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Kvifor skal du ned i feittprosent? Å ha fokus på kaloriar tykkjer eg er unødvendig. Du forbrenn nok meir når du spring fort, om du tek med etterforbenninga. Men spring du saktare, kan du holda på lenger, og du vil forbrenna meir feitt i forhold til muskelmasse. Lenke til kommentar
Haatr Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Kvifor skal du ned i feittprosent? Å ha fokus på kaloriar tykkjer eg er unødvendig. Du forbrenn nok meir når du spring fort, om du tek med etterforbenninga. Men spring du saktare, kan du holda på lenger, og du vil forbrenna meir feitt i forhold til muskelmasse. Sommer, sol, strand, sixpack, bar overkropp Vil ikke forbrenne muskelmasse ... Har ikke så altfor mye muskelmasse, og da vil jeg bevare det jeg allerede har. Endret 3. april 2016 av Haatr Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 (endret) På generell basis forbrenner man mer på lav belastning enn høy belastning. Men det er flere faktorer å ta hensyn til: 1. Puls er en mye bedre indikator på belastningen. Les deg opp på pulssoner, finn en pulsmåler (mange tredemøller har innebygd måler, finnes også belter med bluetooth som kan kobles til mobil) og hold deg i sone 2 under trening. 2. Hvis du går på en lavkaloridiett har du antakelig regnet nok på kalorier til å vite at kostholdet er mye viktigere enn forbrenningen. Pass også på at du ikke får så veldig mye større underskudd på dager du trener, det ødelegger både for restitusjon og muskelbygging. Med andre ord sixpacken din. 3. Muskelbygging er en mer effektiv måte å påvirke fettprosenten på. Ihvertfall hvis man ikke har solide muskler til å begynne med. Endret 24. juni 2016 av fuzzy76 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå