Neo_mandal Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Noen som kan hjelope meg å finne korrekte drivere til Abit TH7II-RAID hovedkortet. De som ligger på cd`n til abit gjør at pc`n klikker. bruker win98 etter mange krangler med xp og 2000 takker for svar Lenke til kommentar
johna Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Hva med å flashe bios? Du har northwood, det har jeg også, og jeg hadde fuck så mange problemer før jeg flasha biosen. Prøv denne linken og du løser kanskje dine problemer. http://www.abit.nl/eng/download/bios/bios-th7ii.htm bios med support for northwood :smile: Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2002 glimrende, men jeg synes det virker litt skummelt å flashe bios.. mister jeg eventuell programvare jeg har på harddisken før jeg oppgraderer/flasher) After BIOS updated, pull off the power core and then clear the CMOS data via jumper before restarting system please. clear the cmos data via jumper?? må jeg gjøre dette fysisk på hovedkortet eller? takker for svar! Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Ifølge din maskin (du har en 80gig disk bare?). Så vil du ikke miste noe informasjon på disken. Fordi du kjører ikke RAID (raid arrayet ville blitt slettet ved reset av bios). Så alt du har på diskene vil forbli som det er. Å ta en clear bios gjøres fysisk på hk, ja. Det er en liten sak der som heter CMOS (står på printet på hk, er også forklart godt i manualen), du drar da ut strømkontakten, og flytter jumperen ifra pin 1 og 2 til 2 og 3 i noen sekunder. Så tilbake til 1 og 2. Så starter du opp maskina som vanlig. Da må du sette alt opp på bios på nytt. Er vel det eneste negative ved saken :razz: Lykke til :smile: _________________ Asus P4T-E 1,9Ghz P4 256mb Rambus :sad: 45gb x 2 Ibm Gxp75 Ati Radeon 8500 64mb Retail (no mod) Sb Live! Enlight Fileserver Tower 22" monochrome monitor + no stæsj [ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-02-26 11:09 ] Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 11:08, iceraven skrev:Ifølge din maskin (du har en 80gig disk bare?). Så vil du ikke miste noe informasjon på disken. Fordi du kjører ikke RAID (raid arrayet ville blitt slettet ved reset av bios)...klipp..klipp.. Dette er ikke helt korrekt, selv om du kjører raid så mister du ikke noe informasjon på diskene dersom du reseter bios! Men raidbiosen blir muligens slettet, slik at du må sette opp raidet på nytt (inne i biosen). All infoen ligger fortsatt på disken. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Det var ikke sånn på mitt Abit Kt7-Raid med hpt370. Fordi om du slettet Raid oppsettet, så forsvant informasjonen på diskene også, fordi da setter raid "biosen" opp et nytt array som da var blankt. Kanskje det er noe annet med thII, men etter hva jeg har fått med meg, så er det akkurat samme brikka som er der. Lenke til kommentar
Ketsjupp Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Man mister ikke noe på harddisk selv ved flashing av BIOS. Etter jeg flasha min BIOS på ABIT TH7II-Raid hovedkortet mitt, så fant HPT370 BIOSEN selv ut at jeg hadde allerede hadde RAID-0 array på diskene mine, og maskinen boota opp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå