Gå til innhold

Abit TH7II-RAID!!!

Neo_mandal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

glimrende, men jeg synes det virker litt skummelt å flashe bios.. mister jeg eventuell programvare jeg har på harddisken før jeg oppgraderer/flasher)

After BIOS updated, pull off the power core and then clear the CMOS data

via jumper before restarting system please.

clear the cmos data via jumper??

må jeg gjøre dette fysisk på hovedkortet eller?

takker for svar!

Lenke til kommentar

Ifølge din maskin (du har en 80gig disk bare?). Så vil du ikke miste noe informasjon på disken. Fordi du kjører ikke RAID (raid arrayet ville blitt slettet ved reset av bios). Så alt du har på diskene vil forbli som det er. Å ta en clear bios gjøres fysisk på hk, ja. Det er en liten sak der som heter CMOS (står på printet på hk, er også forklart godt i manualen), du drar da ut strømkontakten, og flytter jumperen ifra pin 1 og 2 til 2 og 3 i noen sekunder. Så tilbake til 1 og 2. Så starter du opp maskina som vanlig. Da må du sette alt opp på bios på nytt.

Er vel det eneste negative ved saken :razz:

Lykke til :smile:

Asus P4T-E

1,9Ghz P4

256mb Rambus :sad:

45gb x 2 Ibm Gxp75

Ati Radeon 8500 64mb Retail (no mod)

Sb Live!

Enlight Fileserver Tower

22" monochrome monitor

+ no stæsj

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-02-26 11:09 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-26 11:08, iceraven skrev:

Ifølge din maskin (du har en 80gig disk bare?). Så vil du ikke miste noe informasjon på disken. Fordi du kjører ikke RAID (raid arrayet ville blitt slettet ved reset av bios).

..klipp..klipp..

Dette er ikke helt korrekt, selv om du kjører raid så mister du ikke noe informasjon på diskene dersom du reseter bios!

Men raidbiosen blir muligens slettet, slik at du må sette opp raidet på nytt (inne i biosen). All infoen ligger fortsatt på disken.

Lenke til kommentar

Det var ikke sånn på mitt Abit Kt7-Raid med hpt370. Fordi om du slettet Raid oppsettet, så forsvant informasjonen på diskene også, fordi da setter raid "biosen" opp et nytt array som da var blankt. Kanskje det er noe annet med thII, men etter hva jeg har fått med meg, så er det akkurat samme brikka som er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...