D-Zooper Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Hei, tror jeg må ha nye sommerdekk nå. Det står et firesifferet tall inne i et rektangel på dekket, som slutter på 11 - betyr det at dekket er 5 år gammelt? Det er kanskje litt gammelt til å legges på? Dekkene har mønsterdybdeindikator, og det er kanskje 1 mm ned. Men dekkene bør kanskje byttes pga. datoen? De regner vel 3 sesonger. Men det er god kvalitet på dekkene, Hakkapeliitta. Tror heller ikke jeg gidder å bytte dekk (en gang til) i løpet av sommeren, så de skal vare helt til vinteren. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Like greit å bytte. Endret 3. april 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Om du kun er 1 mm over minstekravet på sommerdekk (1,6mm), så hadde jeg definitivt kjøpt nye dekk. Når det gjelder DOT-koden, så er det riktig som du skriver. De to første tallene er ukenummer, og de to siste er året de er produsert. Dekket på vedlagt bilde er: Produsert i uke 10 Produsert i 2001 Lenke til kommentar
D-Zooper Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 Ja, da kjøper jeg bare nytt. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå