HåkonN Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Tenk en CD-mappe der alle sangene inneholder navnet på albumet i teksten sin, og du vil ha dette fjernet. Mener å ha sett et program en gang som nettop klarer slike ting som å masse-fjerne visse ting i navn på filer.... Noen som vet om noe sånt? Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg har samme problem, bare at jeg skulle ha endret filendelsene for noen tusen filer. Saken er at vi på 80-tallet - før grafiske brukergrensesnitt - lærte at vi skulle gi filene beskrivende "etternavn", f.eks *.txt for tekst, *.not for notat, *.nov for noveller, *.ref for referat, *.rom for roman. Dere kan selv tenke dere hvordan Windows oppfatter disse filene i dag... Jeg får såklart lest dem ved å høyreklikke og velge åpne i, men det hadde nå vært gromt en dag å kunne åpne dem ved å dobbeltklikke også, da, uten å måtte endre navn for hver enkelt fil, en for en, for en, for en... Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Det finnes mange program som fikser dette, men et jeg ihvertfall kan anbefale (som kan mye, mye annet i tillegg) er: Total Commander. http://www.ghisler.com/ Marker de filene du vil ha fikset, og trykk ctrl + M ( i eldre versjoner ctrl + T) Shareware, og det anbefales på det sterkeste!! Verdt hver eneste krone. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Ser greit ut det, men som du sier kan det så mye mer... Finnes det noe enklere? Riktignok et luksusproblem at et program kan for mye, men jeg liker å holde det enkelt.... Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 MP3 Tag studio er fint for å rename MP3 filnavn å tags.. :-) Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg er veldig fornøyd med Renamer. Hvis du bruker litt tid på å lage noen makroer så kan du spare endel tid i lengden dersom du gjør mye likt. Noe av det jeg liker er at jeg kan høyreklikke på en mappe velge Renamer. Kan rename både filer og mapper rekursivt. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Takker, skal prøve det... Lenke til kommentar
Osram Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Batchrename fungerer også bra. http://www.foryoursoft.com/batchren2.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå