Tanner Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Jeg ligger dessverre veldig langt etter i matematikken dette semestret. Hvis noen kjenner til det, er det matte 1000 på dataingeniør jeg driver med nå. Jeg tok et 3-4 måneders kurs for 2 år siden med R1, R2 og fysikk for å kunne søke meg inn på ingniørlinjen, men jobbet ved siden av kurset, og ble hengende langt etter den gangen også. Jeg bestod såvidt, men sitter igjen med veldig lite fra det kurset. Det har derfor vært meget vanskelig for meg å sette med inn i matte 1000, da jeg har minimalt med kjennskap til begrepene fra R1 og R2. Jeg tror derfor det er best om jeg begynner fra kapittel 1 i boken vi bruker i år, og jobbe derfra fram til eksamen. Problemet med dette er de obligatoriske oppgavene som skal leveres og godkjennes i løpet av semestret for å få gått opp til eksamen. Oppgavene ligger milevis foran av hva jeg kan prestere for øyeblikket, og siden jeg begynner fra scratch, vil mest trolig fremdeles være det når fristen for innlevering kommer. Jeg lurer på hva som skjer hvis man ikke får godkjent disse? Jeg stryker vel faget, hva skjer da til neste år? Vil jeg kunne begynne på 2. år og ta opp matte igjen til våren, eller må faget være bestått før jeg kan gå videre? Hvis noen har forslag til hvor jeg kan begynne for å lære den matematikken jeg trenger hadde det også vært helt konge. Jeg bruker khan academy en del, men det ser ikke ut til at pensumet følger samme "progresjon" som på khan academy. Skal høre med foreleser i morgen om han har noen forslag også. Endret 3. april 2016 av Tanner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå