Rolf Kristensen Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Hjelp Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Jeg mener å ha sett det der RPC mislykkes, men husker ikke i hvilken forbindelse. Jeg går ut fra at du allerede har forsøkt å slå av maskinen og starte helt fra nytt igjen. Jeg har merket at uten at jeg var klar over at det hadde kommet oppdateringer så var dette så mye at alt låste seg og da jeg tok restart på maskinen så begynte konfigureringa av de nye oppdateringene. Noen ganger må jeg taste ctrl-alt og del for å få opp oppgave behandling og slå av gjeldende låste program der for så å starte programmet på nytt. Vet ikke om du ble noe klokere av dette, men det er alt jeg kommer på i farten. Roar Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 Jeg mener å ha sett det der RPC mislykkes, men husker ikke i hvilken forbindelse. Jeg går ut fra at du allerede har forsøkt å slå av maskinen og starte helt fra nytt igjen. Jeg har merket at uten at jeg var klar over at det hadde kommet oppdateringer så var dette så mye at alt låste seg og da jeg tok restart på maskinen så begynte konfigureringa av de nye oppdateringene. Noen ganger må jeg taste ctrl-alt og del for å få opp oppgave behandling og slå av gjeldende låste program der for så å starte programmet på nytt. Vet ikke om du ble noe klokere av dette, men det er alt jeg kommer på i farten. Roar Mange takk for tipsene Roar ! Jeg tror jeg har prøvd det meste av vanlig feilretting nå, men jeg finner ikke ut av det. Løsningen blir kanskje tilbakestilling av pc`n, men det er litt pes med windows 10 i forhold til 7`eren. Blir da nødt til å legge inn Apper og innstillinger på nytt. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 Har funnet ut at en nødløsning er å laste mappene fra brukerkonto 1 som ikke funker, inn på minnebrikke og så videre til brukerkonto 2 hvor alt funker som normalt, men det er ingen varig løsning. Lenke til kommentar
JonHa Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Hei Rolf, Bruker du Windows Photo Viewer til å åpne bildene dine? Den fikk du med deg over fra Windows 7. Jeg bruker den som default for å bare se på bildene. Phot heter vel den som er med Windows 10, men den liker jeg ikke så godt. Hvis du veit når dette problemet begynte, kan du prøve å tlbakestille til en dato før problemet oppsto ved å sette igang en "System Restore" Det finner du her: Controll Panel> System>System Protektion .. her finner du C disken din og forsikre deg om at Protection er On. Det kan være Ganske hendig å ha enkelte ganger. Selv har jeg delt disken min I to partisjoner, en for W10 og en for data hvor jeg har alle arbeidsmappene mine. Windows har også et backup program hvor du kan ta et backup image av W10 til en utvendig HDD. Det tar 10 min å føre det tilbake til C disken - må selvfølgelig oppdatere Windows og eventuelle andre program så de blir up to date igjen. Backup av og til når alt fungerer som det skal, er viktigog kan spare en for mye tapt tid hvis "ulykka" skulle være ute. har ellers ingen erfaring med dette problemet ditt og ikke helt sikker på disse kontoene dine og hvordan oppsettet ditt er Selv kjører jeg fullstendig "skyfritt" og lokalt med egne backup. Håper i allefall du får ordnet problemet. Beklager det gå I e del engelske betegnelser her, men det er det jeg kjenner til siden jeg har engelsk versjon av W10. :-) Hilsen Jon Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 Hei Rolf, Bruker du Windows Photo Viewer til å åpne bildene dine? Den fikk du med deg over fra Windows 7. Jeg bruker den som default for å bare se på bildene. Phot heter vel den som er med Windows 10, men den liker jeg ikke så godt. Hvis du veit når dette problemet begynte, kan du prøve å tlbakestille til en dato før problemet oppsto ved å sette igang en "System Restore" Det finner du her: Controll Panel> System>System Protektion .. her finner du C disken din og forsikre deg om at Protection er On. Det kan være Ganske hendig å ha enkelte ganger. Selv har jeg delt disken min I to partisjoner, en for W10 og en for data hvor jeg har alle arbeidsmappene mine. Windows har også et backup program hvor du kan ta et backup image av W10 til en utvendig HDD. Det tar 10 min å føre det tilbake til C disken - må selvfølgelig oppdatere Windows og eventuelle andre program så de blir up to date igjen. Backup av og til når alt fungerer som det skal, er viktigog kan spare en for mye tapt tid hvis "ulykka" skulle være ute. har ellers ingen erfaring med dette problemet ditt og ikke helt sikker på disse kontoene dine og hvordan oppsettet ditt er Selv kjører jeg fullstendig "skyfritt" og lokalt med egne backup. Håper i allefall du får ordnet problemet. Beklager det gå I e del engelske betegnelser her, men det er det jeg kjenner til siden jeg har engelsk versjon av W10. :-) Hilsen Jon Hei Johna og takk for svaret ! Jeg bruker "Filutforsker Bilder" som jeg alltid har brukt og aldri hatt problemer med. Har backup på ekstern harddisk så det er ingen krise så langt, bare veldig irritabelt Skal se mer på tipsene dine bare jeg får tid. Igjen mange takk for hjelpen ! Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg