Gå til innhold

oppstart og skjermproblem

diversity

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi trenger å vite hva slags hardware du har og hva du har gjort med maskinen. Full spec. Har du installert OS? Gjorde du absolutt ingenting med maskinen etter att du skrudde den av?

F.eks. vet jeg om folk som har koblet diskettstasjonens sin ledning feil vei, da kan maskinen nekte å starte.

La oss anta at du har koblet opp alle duppedittene i kabinettet ditt. Da vil jeg råde deg til å gå ett skritt tilbake: Kobl fra alle ledninger til utstyr du ikke må ha for at maskinen skal boote. Igjen sitter du da med: Hovedkort, strømforsyning, skjerm, tastatur, CPU, CPU kjøler, en RAM brikke, skjermkort. Alt av CD drev, harddisker og diskettstasjoner, og PCI kort kobler du fra.

Lenke til kommentar
koblet alt fra hverandre.. nothin happened.. som sagt hadde det jo skjermbilde første gang.. så jeg tviler på at noe er ødelagt. har dere noen tips om noe som kan ha løsnet eller noe sånt?

Var du inne i BIOS og fiklet litt der?

Om du gjorde det så prøv med å resette BIOS'en.

Hvis ikke så må du nok bruke "prøv og feil metoden" på hver enkelt komponent.

Har du en annen maskin i huset så kan du teste skjermkort, minne, CPU og PSU, har du ikke tilgang til en maskin så spør en av vennene dine om de kan teste hardwaren i deres maskin.

Min mistanke er desverre AMD CPU'en siden disse er skjøre og har du vært litt uheldig med monteringen så kan den ha gått i stykker grunnet varmeutvikling eller "chipping".

Test CPU'en i en annen maskin.

Endret av norrick
Lenke til kommentar

norrick kan dessverre være inne på noe: Hvis CPU kjernen blir for vame, så kan dens dager fort være over. Prøv som han sier å resette biosen. Ta ut batteriet noen minutter.

Hvis du har tatt fra hverandre alt som beskrevet over, så gå over alle koblinger: Sjekk skjermkabelen, trykk skjermkortet hardt på plass, trykk fast minnebrikken en gang til osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...