Gå til innhold

Finnes det noen alternativer til Microsofts Continuum dokk?

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg lurer på om noen andre produsenter enn Microsoft har dokkingstasjoner som lar man bruke mobilene deres på stor skjerm og som en datamaskin slik som Microsofts continuum?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Mange måter å gjøre noe tilsvarende på.

Alle platformer har støtte for fjernstyring av PC, en teknologi som ofte underurderes.

Jeg bruker daglig fjernstyring av jobbPC og hjemmePC fra iPhone og iPad Pro, via Jump Desktop-app og 4G. Da har jeg tilgang til desktop PC hardware uansett hvor jeg er, og med støtte for mus og tastatur kan jeg sitte på jobb og komfortabelt bruke PCen hjemme til ting som ikke innebærer høy FPS. Teknologien er både stabil nok og rask nok til at jeg foretrekker det over å bruke de to Windows-tabletene jeg har, da kravet til rask nettilkobling ikke gjør opplevelsen noe tregere enn å kjøre Windows på mobil hardware, snarere tvert imot. 

Android vil jo i utgangspunktet også ha mulighet til å gjøre noe tilsvarende. Der kan du koble til mus og styre enhver del av OSet, samt koble til ekstern skjerm. Hvis du da bruker root til å endre virtuell DPI vil du også kunne skalere appene slik at de ser mye bedre ut på en ekstern skjerm. Mer klumpete og manuelt, men fullt mulig. 

Du må huske at Continuum ikke er Windows slik du kjenner det. Den kan kjøre universale apps, men ikke legacy apps. I praksis så er continuum en pent innpakket kombinasjon av ekstern skjerm- og inputstøtte samt kjøring av apps i bakgrunn. Det er en fin funksjon som de har gjort en god jobb med, men det er ikke magi. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Ok Woffington :) Jeg tenkte mer på å bytte ut datamaskinen med en mobiltelefon for å redusere antallet enheter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Det tror jeg du kan gi opp. Er nok den veien teknologien går, men er ikke der ennå. I mellomtiden er det mye frustrasjon å spare ved å få enheter til å snakke sammen 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...