Gå til innhold

Problemer med mus

Anbefalte innlegg

Hei, på samboeren min sin data så har hun et ufattelig irriterendes problem. 

Musa på pcen hennes begynner og autoscrolle når hun surfer, akkurat som om hun skulle ha trykket ned scrollknappen. Har akkurat reinstallert windows uten noe suksess og har også fått en kliss ny rival 300 mus, før jeg reinstallerte windows så fungerte ikke klikkeknappen, måtte klikke 10 ganger på ting før det åpnet seg. Jeg aner ikke hva problemet kan være, håper dere kommer på noe. kthx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Complexity, Jeg har akkurat fått en ny mus av komplett som akkurat kom ut av esken. Mener du at denne skulle vært "ødelagt"? Når jeg brukte den andre musa hennes på min data så var det null problemer. Er ikke musa som er problemet,

Det er nok ikke piltasten som har hengt seg opp, Men det ikonet kommer opp "autoscroll" ikonet som kommer når man trykker ned scrollknappen. Det kommer opp bare hun beveger musa opp og ned på siden. 

Lenke til kommentar

Ja gjorde det, Men det som skjedde da var at alt klikket helt, Musa gikk ikke an og bruke i det hele tatt, ble ikke noe reinstallert heller. Så da reinstallerte jeg windows. Og reinstallerte steelseries driveren uten noe hell. Gikk an til å klikke igjen men scrollinga var mongo.

Det er litt rart fordi jeg var i bios en tur og da fungerte musa helt fint, null problemer.

Lenke til kommentar

Jeg vet Windows 10 har en del bugs i driverne til HID-enheter (mus, tastatur, gamepads etc). Har et par gamepads med omtrent samme problem. De fungerer fint i Windows 8.1 og eldre, kan virke på andre maskiner men trykker av seg selv i tide og utide på maskinen min med Windows 10. Selv etter å ha reinstallert Windows 2 ganger.

Test med en mus av et annet merke.

Lenke til kommentar

Nytt problem nå, Dama satt og surfa litt på youtube alt fungerte helt fint, mus scroll og hele pakka. Så plutselig klikka alt, Også gikk lyden bort i tilegg. Noen som kan ha en idè? Virker som om det ikke kun er musa. Burde jeg ta en komplett formatering? istedenfor og kun reinstallere windows?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har reinstallert windows... totalformatert pcen... avinstallert drivere is safemode uten internett og reinstallerte steeldrivers drivere.... tatt fresh install av windows... bytta tastatur... bytta rundt på usb porter... og ennå så klikka det totalt for rival 300 musene.. musa fungerte HELT fint på min datamaskin, men på samboeren sin så scroller den av seg selv og venstreklikk funka ikke og lyden slutta og funke, plutselig så funka lyden igjen og venstre museklikk.... Så kobla vi til en gaaaaaaaaaammel logitech mus fra forrige århundre som fungerte, men den scrolla av seg selv en liten stund, plutselig så gikk det over... har ikke skjedd ennå, ANER ikke hva dette kan være, og strengt tatt så vet heller ikke komplett har jeg fått intrykk av. 

Noen av dere som kan ha en idê?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...