sveibuen Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Så lenge servicene er fulgt så vil ikke dieselbilene gi deg så mye problemer! Som regel gjøre egr ventil ren osv, på bmw fjerne flirflaps etc Service er alfa omega meine nå eg! BMW og Mercedez kjører jo glatt 500k km og fint opp mot 1 mill! på telleren uten så mye problemer så lenge servicene blir fulgt! Jeg foreslår at du først setter deg inn i hva du prater om. Service er forsåvidt viktig, men generell holdning til bilhold er ofte viktigere. Og joda, problemer må man regne med både i form av defekte partikkelfiltre, koksing, turboproblemer og defekte dyser.. Sleng på ei dieselpumpe i tillegg, den kan nemlig også ryke. På biler med dobbeltmassesvinghjul er dette en seriøs ting å ta med i betraktningen (på Passat koster det rundt regnet 20k å bytte det..) Det morsomste er når du får skikkelig fine turboproblemer med runaway som resultat, sånt skjer faktisk. Runaway er et resultat av at turboen er slitt og olje kommer inn i trykkdelen av turboen, motoren drar da på maks mulig turtall (gjerne 6-8000rpm!) helt til den er tom for motorolje og skjærer seg.. Det skjer oftere enn man skulle tro. PS: Mercedes skrives ikke med z. Her kan du se en A4 med runaway: De bilene jeg har vert borti har det vert nada problemer, tenker da begynnelsen av 2000 tallet ang Mercedes og BMW, diesel og automat kasse Mye å si på sjoføren også Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 De bilene jeg har vert borti har det vert nada problemer, tenker da begynnelsen av 2000 tallet ang Mercedes og BMW, diesel og automat kasse Mye å si på sjoføren også Runaway har lite med sjåføren å gjøre. En Mercedes fra begynnelsen av 2000 tallet slipper man stort sett problemer med i dag, siden de for det meste er rustet bort. E-klassen ble bedre med 211 som kom i 2003, og med endringene som ble gjort på den i 2005 og 2007 ble det enda bedre. Det er ganske velkjent med en del utfordringer på de CDI-motorene, koksing er noe "alle" opplever mens EGR-trøbbel også er svært vanlig. Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Er man ute etter lave og forutsigbare bilutgufter kjøper man ikke en bil med diesel og automat. Ja man kan være heldig, men kommer smellen så er den gjerne stor... Moderne motorer er stort sett svært holdbare i seg selv, men de eksterne komponentene som turbo, svinghjul, innsug, dpf, egr og dyser ryker og de er dyre... Når det er sagt har både Audi og BMW flere dårlige motorer på bensinsiden også. Audi/vw hadde jeg personlig aldri turt å kjøpe. Skal man ha BMW bør man gå for rekkeseks. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå