Gubben Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Har startet opp ett firma for litt siden og holder på å ansette flere til å bidra til driften. Det neste på listen er en web designer / koder. Jeg trenger derfor å gå til innkjøp av en PC som er god nok til å bruke noe Photoshop og til generell koding. Selvsagt er det Photoshop som ville være det mest krevende her, men jeg er usikker på hvor mye som er bra nok og hva det eventuelt kommer an på. Jeg kunne jo selvsagt ha ventet med å gå til innkjøp av utstyr til jeg hadde ansatt en person til stillingen, men det kan fort ta noen måneder, og samtidig har vi en annen ansatt (midlertidig) som også kunne hatt behov for en stasjonær arbeidsstasjon. Hadde derfor håpet å kjøpe en så snart som mulig.Selv har jeg en iMac og er veldig fornøyd med den, men ser prisene på de er gått opp enda mer og tenker det må være mulig å finne noe rimeligere som kan gjøre samme nytten. Krav: - Må kunne kobles til nett trådløst - Nok ytelse til å kunne bruke Photoshop til enklere (tror jeg?) design oppgaver - Ferdig sammensatt, helst så plug and play som mulig med windows ferdiginstallert - Vi har ett budsjett her, men målet er så rimelig så mulig. En iMac til over 22.000kr var litt i overkant mye, så hadde håpet å kunne presset dette iallefall under 15.000kr om mulig. Har sett litt på sånne Mini PC'er, men vet ikke hvordan ytelsen er på de. Regner med de er ok om man bare betaler nok, men får man bedre verdi ved å kjøpe vanlig stasjonær?Jeg trenger også skjerm her, lurer da på om det er best med 1 stor skjerm eller 2 "vanlige" for å kunne arbeide mest effektivt? Noen som vet om noen gode tilbud eller pakker som hadde passet bra til dette bruket? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Den her rett ut av boksen 13000,- hvor skjermkortet GTX 970 og CPU i76700 begge er meget gode til fotoredigering - spesielt skjermkortet er bra. Ellers får du den her på tilbud til 9000,-. Samme skjermkort, men litt dårligere prosessor. Her er det bare 8 gb Ram - trykk konfigurer og velg 16 evt 32 gb ram - itillegg kan du velge trådløst adapter. Blir ca 10000,- totalt. Siden det er skjermkortet som i all hovedsak er den enheten som er best på rendering, så vil den rimeligere fungere greit antar jeg. Skjerm er jeg ikke god på. Dersom det bare er 2D så kan du kjøpe et mye rimeligere skjermkort feks GTX 950. Ville tro at jeg kan finne en PC til rundt 8K da, men mulig den på tilbud til 9000 fortsatt er helt ok istedenfor å spare 1000,- kr.... Endret 3. april 2016 av jornboss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå