Gå til innhold

Humor i Max Payne 2


Anbefalte innlegg

Er det noen fler som synes Max Payne 2 har mistet litt av den gode humoren som preget forgjengeren?

 

Jeg sikter her til Payne's geniale utsagn i originalen, som f.eks.:

"Lady luck was a hooker - and I was fresh outta cash.."

"He was trying to buy more sand for his hourglass - I wasn't sellin' any.."

 

Det nye spillet er genialt på alle andre måter, men jeg savner det lille som fikk meg til å hyle av latter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er faktisk veldig mye humor i 2'eren, men en større del av den er skjult. Som når du går ned i kjelleren på politistasjonen så snakker to politifolk sammen.

 

Miller -"How do you expect anyone to remember your name, if you can't spell it right yourself Broussard. It's basic possitioning. It all starts with the name

 

Broussard -"None of that matters when I crack this case Miller, they remember."

 

M-"Like you ever gonna crack it

 

B -"It'll be done when when it's done. I'm gonna do it right. It's the spirit of the law, not the letter

 

M -"I'll be on your back about it, until you do."

 

B -"You allready put a snack in my bed, what more can you do?"

 

*Note: The name spelling thing, is a reference to that George B spelled his own name wrong in the game credits of "Pharaoh's Tomb", a game that he made.

 

ptomb1.gif

 

tatt ifra de offisielle forumene

 

dette er bare en av de mange mange skjulte hemmelighetene og morsomhetene i spillet

Lenke til kommentar
Det er faktisk veldig mye humor i 2'eren, men en større del av den er skjult. Som når du går ned i kjelleren på politistasjonen så snakker to politifolk sammen.

 

Miller -"How do you expect anyone to remember your name, if you can't spell it right yourself Broussard. It's basic possitioning. It all starts with the name

 

Broussard -"None of that matters when I crack this case Miller, they remember."

 

M-"Like you ever gonna crack it

 

B -"It'll be done when when it's done. I'm gonna do it right. It's the spirit of the law, not the letter

 

M -"I'll be on your back about it, until you do."

 

B -"You allready put a snack in my bed, what more can you do?"

 

*Note: The name spelling thing, is a reference to that George B spelled his own name wrong in the game credits of "Pharaoh's Tomb", a game that he made.

 

ptomb1.gif

 

tatt ifra de offisielle forumene

 

dette er bare en av de mange mange skjulte hemmelighetene og morsomhetene i spillet

^^

Genialt :p:

Lenke til kommentar

Syns det var litt morsomt da jeg kom over noen opptak av telefonsamtalene til Max

(i rommet til sniperen over gata fra leiligheten hans). Max ringer opp en telefonsex-linje, og prøver å bruke telesex-dama som psykolog. Han kjører standard Payne-replikker (typisk noe a la:

"I can still hear their screams at night, like the cries of innocent puppies being swallowed by a fallen angel!")

 

Telesex-dama blir naturlig nok litt satt ut. :-)

 

Og det er en del morsomme ting på tv'ne du labber forbi, også. Syntes spesielt alle Max Payne 1-referansene i det Twin Peaks-aktige programmet var morsomt.. (Pelican et eller annet?)

 

Syns forøvrig ikke dialogen\historien var noe dårligere skrevet enn i enern. Koste meg kanskje for mye underveis til å merke noe sånt.. :-)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Det er faktisk veldig mye humor i 2'eren, men en større del av den er skjult. Som når du går ned i kjelleren på politistasjonen så snakker to politifolk sammen.

 

Miller -"How do you expect anyone to remember your name, if you can't spell it right yourself Broussard. It's basic possitioning. It all starts with the name

 

Broussard -"None of that matters when I crack this case Miller, they remember."

 

M-"Like you ever gonna crack it

 

B -"It'll be done when when it's done. I'm gonna do it right. It's the spirit of the law, not the letter

 

M -"I'll be on your back about it, until you do."

 

B -"You allready put a snack in my bed, what more can you do?"

 

*Note: The name spelling thing, is a reference to that George B spelled his own name wrong in the game credits of "Pharaoh's Tomb", a game that he made.

 

ptomb1.gif

 

tatt ifra de offisielle forumene

 

dette er bare en av de mange mange skjulte hemmelighetene og morsomhetene i spillet

Broussard -"None of that matters when I crack this case Miller, they remember."

 

M-"Like you ever gonna crack it

 

B -"It'll be done when when it's done. I'm gonna do it right. It's the spirit of the law, not the letter

-------------

her refererer de samtidig til duke nukem forever - "when i crack this case"

Like you ever gonna crack it - som kommer fra miller representerer hvordan andre ser på produksjonen av dnf.

 

-"It'll be done when when it's done

 

akkurat som det står på forsiden til dnf - when its done -

Lenke til kommentar
Prøv å slå av TV`n på politistasjonen. Sitter to fyrer å glaner på TV. Da får du melding så hatten passer.  :lol:

Eller du kan skyte i stykker airconditioning-boksen bak dem.

"Nice going, Payne!"

Har man pistol når man er i det rommet? trodde ikke man fikk det før eksplosjonen og etter den låses døren opp til selve stasjonen...

Lenke til kommentar
Prøv å slå av TV`n på politistasjonen. Sitter to fyrer å glaner på TV. Da får du melding så hatten passer.  :lol:

Eller du kan skyte i stykker airconditioning-boksen bak dem.

"Nice going, Payne!"

Har man pistol når man er i det rommet? trodde ikke man fikk det før eksplosjonen og etter den låses døren opp til selve stasjonen...

Når jeg tenker meg om så tror jeg at jeg bare brukte use-key og fiklet maskinen i stykker.

 

Pedant!

*grin*

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

HAH jeg digga disse "address unknown" seriene på tv'en :laugh:

Spesielt lo jeg da jeg hørte den utrolig nifse stemmen til "the pink flamingo" si

"Mirrors are more fun than television" ikke noe av det som flamingoen sier har noen mening i det heletatt ... det er bare genialt spørr du meg. :thumbs:

 

Edit: Mener jeg også hørte den sa noe som "She has died her hair red" haha

noen må ha sagt det baklengs snudd det og pitcha det ...høres så sjukt ut :)

Endret av Legionaire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...