RandiA Skrevet 16. april 2016 Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 En vakker nødløsning, i alle fall. Ja, planter er alltid vakre - uansett. Fin og skarp nødløsning. Det er mye vakkert i mikrokosmos. Takker, det har du rett i. flere flotte bilde som viser at våren er på god vei. hestehovet ble flott, liker også spoiler av denne. skarp og gul Takker, krøllx - og takk for hyggelig marka-tur i dag. Deilig blåfarge! Blått er lettere å fotografere enn rødt - men jeg strever ofte med å gjengi rett blåfarge også. Takk for veldig hyggelig marka-tur i dag. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. april 2016 Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 (endret) Bilde 8 – 16.April: Markatur i dag - avstandsmøte Exif: 1/80– f/2.8 - ISO 250Exposure Compensation: 0.66Lens: LUMIX G VARIO 12-35/F2.8 Focal Length: 36mm Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 Alternativt Dalset gård - Vi hadde en liten fototur i Estenstad-marka i dag: Noen flere bilder fra dagens lille foto-treff Endret 16. april 2016 av RandiA Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Søtt ekorn, men jeg likte spoileren bedre. Hovedbildet virker å være kraftig beskjært. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Her er jeg enig med BjørnÅgeS, spoilerbildet var nok det jeg likte best, selv om det var et fint ekorn, ikke lett å komme nær nok slike dyr. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. april 2016 Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 Jada. Enig med dere. Det er beskåret uendelig mye. Hadde ikke objektiv til det. Så det er bare en søt kuriositet Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 takk for turen i helga! det er nå som du sier...det blepå avstand og kortvarig møte med mister ekorn. liker også spoileren. flott landskap og himmel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Er enig i de over her.. spoiler bildet på 16. april var best denne gangen.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Takker for kommentarer. Dagens er litt hastverk - den har blomstret en god stund nå, og er årviss i April-festen. Bilde 9 – 18.April: Hepatica nobilis rubra plena Exif: 1/50– f/4.5 - ISO 125 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 1 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Fine farger på blomstene. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Takk for turen, ja! Jeg liker også spoilerbildet best, men det var et veldig hyggelig møte med ekornet. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Det er vår når RandiA har de rosa blomstene i aprilfesten sin... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Den rødveisen skulle jeg gjerne hatt også. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Fine farger på blomstene. Takker, BjørnÅge Takk for turen, ja! Jeg liker også spoilerbildet best, men det var et veldig hyggelig møte med ekornet. Hyggelig tur, som alltid ja,Linda. Spoilerbildet også tatt på turen. Ekornet hadde blitt bedre med tele-macro. Men det har jeg ikke til dette kamera. Det er vår når RandiA har de rosa blomstene i aprilfesten sin... Ja, riktig - du kjenner igjen den, Bykatt - lenge siden vi har hatt treff i Oslo nå. Den rødveisen skulle jeg gjerne hatt også. Den er nydelig ja, Jorun - jeg har den fra en hagevenninne, mange år siden og hun har den visst fra sin mormor. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 flott farge på blomstene! Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Jeg kjenner igjen den blomsten - og særlig fargen! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 flott farge på blomstene! Ja, nå kommer fargene mer og mer mot sommeren.... Jeg kjenner igjen den blomsten - og særlig fargen! Denne er gammel og årviss ja Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 Det regner i dag, og blomstene lukker seg - skulle bare prøve et objektiv jeg har liggende, litt stort, så det blir lite brukt. Bilde 10 – 21.April: Crocus tommasinianus 'Roseus' - Botaniske krokus Exif: 1/50 – f/5.6 - ISO 200Exposure Compensation: 0Lens: LUMIX G VARIO 100-300/F4.0-5.6 Focal Length: 300mm Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 Og blåveisen falmer og er på retur: Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 De rødveisene så kjente ut, ja, skulle gjerne hatt noen av dem jeg også. Vakkert med reindråper på krokusene, ser ut som de står og hutrer i regnværet. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Fine krokuser - bra å få testet ut flere objektiver menjeg tror det ville blitt skarpere med 45mm macroen Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 De rødveisene så kjente ut, ja, skulle gjerne hatt noen av dem jeg også. Vakkert med reindråper på krokusene, ser ut som de står og hutrer i regnværet. Ja, det er kaldt - nesten på grensen til snø dessverre Fine krokuser - bra å få testet ut flere objektiver menjeg tror det ville blitt skarpere med 45mm macroen Det har du helt rett i, 45mm'n ville gitt bedre bilde - men jeg bør tvinge meg til å bruke de andre objektivene jeg har....(men kanskje på noe annet enn nærbilder av planter.....) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå