Gå til innhold

Ny stasjonær og skjerm, ca. 10 000.

Anbefalte innlegg

Hepp! Hvilken data tror dere passer best for meg?

https://www.komplett.no/komplett-gamer-i05/11009#!tab:extra

https://www.komplett.no/komplett-gamer-a15/11038

Kan sikkert få noen til å sette sammen delene om det utgjør stor forskjell.

Har tenkt til å spille litt cs go,samt litt generell jobbing og å se på film. Jeg trenger ikke en data som kan kjøre de nyeste spillene på veldig høy kvalitet.

En ting vektlegger er bildekvalitet, og vil legge ca 3000,- på skjerm. Ser spesifikt etter 144hz. Har dere noe å anbefale på den fronten?

Takk for all hjelp!

Endret av ccccb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye opp i pris må jeg for og kunne kjøre i 144hz? En overall bildekvalitet er viktig for meg, ikke en ren fps gaming skjerm. Burde jeg vektlegge andre ting å gå en annen vei enn 144hz? F.eks oppløsning?

Hvor mye penger må man regne med å bruke for å få full nytte av en skjerm til 3000?

Og om noen kunne tatt seg bryet med å sette sammen en liste fra komplett med komponenter de tror passer best til meg ville jeg vært veldig takknemlig. Har ikke mulighet til å sette opp en forslagsliste siden jeg har null peiling. Det er viktig at det følger med wifi på dataen. Ca 10 000-(max)12 000 inkl. skjerm.

Endret av ccccb
Lenke til kommentar

Forutsatt at du ikke spiller vesentlig mer krevende spill enn CS:GO:

For et typisk 60 Hz-panel ville jeg satset på denne (siste gen. i5 + GTX 960).

For 120+ Hz (og forsåvidt streaming, om det skulle bli aktuelt) er nok denne et bedre valg (forrige gen. i7 + GTX 970).

Merk at begge er selvbygg og inkluderer ikke operativsystem. (edit: begge er også superweekend-tilbud og er rabatterte denne helgen)

I dine sko ville jeg huket tak i noen som vet hva de driver med og hatt dem som moralsk støtte når du bygger. Det er ikke vanskelig å bygge en PC, men det er fryktelig mye lettere når du har noen tilstede som kan peke på hvor feilen ligger når maskinen ikke vil starte opp - eller som stopper deg FØR du kliner kjølepasta ned i socketen istedenfor oppå prosessoren der den hører hjemme. Se forøvrig tek.no sin nye artikkelserie om bygging: http://www.tek.no/artikler/er-det-egentlig-vanskelig-a-bygge-sin-egen-pc/193369

Dette er forøvrig det du vil ha når du er ute etter en skikkelig gamingskjerm på budsjett. (også superweekend-tilbud)

edit2: Kom over denne, som også er et superweekend-tilbud. Mye samme som mitt forslag nr. 2, men med siste gen. i5 istedenfor forrige gen. i7.

Til streaming vil i7 være bedre egnet, men til alt annet jeg ser for meg at du kommer til å bruke maskinen til kommer det mest sannsynlig til å være mer eller mindre ett fett. Denne er da åpenbart ferdigbygget og inkluderer Windows 10, i motsetning til de to foregående forslagene mine. Prosessoren er riktignok klokket noe lavere enn i de to andre forslagene, men du kan eksempelvis bumpe opp fra 2.7 til 3.2 GHz for en drøy femhundrings ekstra.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...