Gå til innhold

Problemer med GitUp Git2 som dashcam

Anbefalte innlegg

Da jeg i dag skulle prøve å bruke mitt Git2-kamera (V1.4_0324) som dashcam ble det en del krøll på det hele, og jeg lurer på om noen her har erfaringer med dette kameraet og dermed kan hjelpe meg.

Problemene er som følger:

1. Jeg setter kameraet i bilmodus, slik at det skal starte filmingen automatisk når det får strøm. Dette fungerte kun av og til da kameraet stort sett gikk i filoverføringsmodus eller "PC-camera" alt etter som hva jeg valgte i innstillingene.

2. Kameraet slår seg ikke av når tenningen slåes av (kameraet mister strømtilførselen).

3. Etter jeg prøvde kameraet i bilen har det motsatte av problem 1 oppstått nå når jeg skal overføre filer til datamaskinen. Jeg får ikke kameraet i filoverføringsmodus. Det starter å filme om bilmodus er aktivert, og om bilmodus er slått av slår kameraet seg på og står i standby.

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg klart å løse problemene mine!

For de som måtte være interessert:

1. Løste seg ved at jeg tapet over datakontaktene i USB-kontakten. Må være bilen min som sender ut forvirrende signaler av noe slag.

2. Løste seg selv. Jeg kan nå stille inn når kameraet skal slå seg av ved å endre på auto off-instillingen. I går påvirket dette kun kameraet i sand-by, men i dag ser det ut til å fungere også når kameraet står i opptak. Merkelig.

3. Løse jeg ved å bruke en annen USB-kabel.

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar

Uten og være sikker tror jeg at det er kabelen som er problemet når det gjelder hvilken modus kameraet går i automatisk, tror at når kameraet mottar strøm så går det i opptaks-modus om når det mottar datasignaler i tillegg går det i data-modus. Men i bilen burde kameraet ikke få "datasignaler" sålenge du bruker en strømkilde som ikke inneholder denne type signaler.

Så det kan hende du må ha en kabel som kun gir strøm og hvor datakontaktflatene er fjernet "teip", eventuell kan du prøve et adapter fra en ren 12volt/sigarett-uttak med en overgang til usb.

Lenke til kommentar

Du kan ikke ha "dash-cam" og mobiltelefon i samme USB-fordeler(HUB)

Hvorfor ikke? Det virker jo nå, etter litt taping av kontakter.

Taping av kontakter er vel bare en nødløsning.....en annen løsning er flere 12v uttak.....eller bruke en kabel som er beregnet kun for lading....

Lenke til kommentar

Taping av kontakter er vel bare en nødløsning.....en annen løsning er flere 12v uttak.....eller bruke en kabel som er beregnet kun for lading....

Jo, sånn sett.

Jeg må nok finne en bedre løsning etter hvert da det er så vidt nok strøm til at telefonen lader med kameraet på. Men foreløpig virker det jo, og er den enkleste løsningen for å få strøm til både telefonholder og kamera uten synlige kabler.

Lenke til kommentar

Jeg må nok finne en bedre løsning etter hvert da det er så vidt nok strøm til at telefonen lader med kameraet på. Men foreløpig virker det jo, og er den enkleste løsningen for å få strøm til både telefonholder og kamera uten synlige kabler.

En av løsningene i bilen er denne omformeren som også sørger for at mediasenteret (Huawei M2-801L) ikke tilføres støy fra tenningssystemet i bilen når jeg streamer video eller audio. Med denne dobble USBkontakten leveres nok strøm på begge uttakene - samtidig. 

En glimrende dingz....

maxresdefault.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...