Gå til innhold

Hvilken Pocket pc til bilnavigasjon?

Anbefalte innlegg

Tenkte å få lagt inn en billigutgave av bilnavigasjon i bilen. Til det trenger jeg en pocket pc, men jeg har ikke noe kunnskap om hvilken jeg må velge. Vil ha den så rimelig som mulig, da den kun vil bli brukt til bilnavigasjon.

Kravene jeg stiller er at den passer sammen med tomtom navigator software og har muligheten for tilkobling av en gps mottaker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IPAQ 39xx serien har mye bedre høyttaler enn den siste (54xx serien) - også 5550 har svakere høyttaler.

displayet på 39xx er samme som på 54xx - fantastisk bra.

3D kartene (TomTom) trenger ofte litt CPU kraft for å tegnes bra , og både 39xx og 54xx har 400Mhz Xscale CPU. (det finnes vel ingen kraftigere)

gå for en IPAQ med bluetooth, f.eks 3970, da kan den samtidig vise hvem som ringer/ringe hvis du har en Bluetooth telefon.

Bluetooth brukes også til bluetooth GPS , men IPAQ kan oxo bruke GPS jakke eller seriell (RS232) GPS.

du finner bra fine tilbud fra profesionelle kunder på www.idedata.no 's sine "bruktmarked" sider.

.

jeg har brukt 3970 mye, og kan anbefale den fremfor 5450 som æ brukte senere.

WIFI modellene har bare ikke plass til brukbar høyttaler.

Endret av moft
Lenke til kommentar
Ville satset på denne:

Axim X5 GPS

Fabelaktige saker, og ikke så idiotisk dyrt. Og så gir den verbale instruksjoner på nordmøre-dialekt. Men det som er fetest- retningsinstruksjonene ligger som vanlige wav-filer så de kan byttes ut. Moromoro. :)

.xstian

Har jeg alt der slik at jeg bare trenger software i tillegg?

Der har du alt, inklusive kart for hele Norden.

.x

Lenke til kommentar
Ville satset på denne:

Axim X5 GPS

Fabelaktige saker, og ikke så idiotisk dyrt. Og så gir den verbale instruksjoner på nordmøre-dialekt. Men det som er fetest- retningsinstruksjonene ligger som vanlige wav-filer så de kan byttes ut. Moromoro. :)

.xstian

Har jeg alt der slik at jeg bare trenger software i tillegg?

Der har du alt, inklusive kart for hele Norden.

.x

All software inkludert, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...