Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Msn messenger og voice

Anbefalte innlegg

Jeg ok en kompis vil snakke med hverandre gjennom messenger, men vi får ingen lyd. Antar det er NAT som lager problemer da vi begge sitter bak internettdeling. Hvordan komme seg inn/ut med voice chat gjennom NAT?. Fins det noen enkle løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akurat samma problemet.. det du må gjøre er å linke portene du skal snakke gjennom ...Men argh msn dritte bruker jo forskjellig hver gang!!!! dritt..

Bruker SideWinder Voice i stede jeg , der kan du velge ip du skal bruke.

Men vis noen faktisk vet hvordan man bruker msn voice og lyd gjennom NAT...vil jeg også gjæren vite det.

Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke det er mulig å få messenger til å fungere bak NAT med mindre det finnes mulighet til å rute messenger gjennom en proxy-server og porte den opp der.

Messenger er ikke NAT-vennelig siden den legger ip-adressen sin i en del av pakka som NAT ikke skjønner noe av (eller noe i den duren :smile: )

Sitter forøvrig på LAN selv og går på internett via en SMC-router. Det funker ikke særlig bra. Den eneste løsningen må derfor være å sette opp en egen proxyserver (men hvem gidder vel det), eller bruke andre programmer til å sende filer/voice med *sukk*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...