aklla Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Da får du bare ta risikoen og satse på at han betaler tilbake, det gjorde jeg også med ett familiemedlem for en 6-7 år siden, familie, godt familieforhold osv, men det kostet meg 17000 som jeg garantert aldri får tilbake med mindre jeg bryter meg inn og stjeler de. Men, jeg var like naiv den gangen som det du er nå, satset på at jeg skulle få det tilbake uten større problemer. Nå låner jeg ikke ut til familie mer, er ikke verdt risikoen... Skjønner hva du mener, og 150 000 er mye større enn 17 000. Til vanlig har jeg en regel om å aldri låne noen penger, men nå tenkte jeg at det var til min egen fordel..:/ Det er til din fordel så lenge betalingen går som det skal. 150 000 er mye mer å miste enn 17 000, hva blir konsekvensen om han ikke betaler tilbake? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Skjønner problematikken med at det å ta det opp kan være vanskelig. Men du har jo i alle fall noen argumenter du kan bruke ovenfor vedkommende; Du ønsker ryddighet rundt avtalen. Det er for begges sikkerhet at det er på stell. I tilfelle noe skjer med han står du i en litt annen posisjon. Mener det er argumenter du kan bruke uten at du nødvendigvis signaliserer at du er skeptisk i en alt for stor grad. For, faktum er at om det er én ting som kan ødelegge gode familieforhold, så er det penger. Jeg ville i alle fall, fra både et juridisk, og personlig standpunkt, aldri vurdert å gjøre det du er i ferd med å gjøre.. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Ser du skriver at du lett ville la være å kreve tilbake pengene dersom han skulle bli utsatt for en alvorlig ulykke. Men hva med dersom han omkommer? Vil det da være like OK for deg at noen andre arver disse 150 000 kronene som egentlig tilhører deg, men som du ikke har noe bevis for? Lenke til kommentar
tHz Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 "Friends and money - oil and water" Hva om dere ender opp med å krangle over noe, og han finner ut at han ikke vil betale deg tilbake? Hva gjør du da? Det få tenker på i slike situasjoner er at en kontrakt kan faktisk redde vennskapet og samholdet til familien. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 (endret) Ser du skriver at du lett ville la være å kreve tilbake pengene dersom han skulle bli utsatt for en alvorlig ulykke. Men hva med dersom han omkommer? Vil det da være like OK for deg at noen andre arver disse 150 000 kronene som egentlig tilhører deg, men som du ikke har noe bevis for? Han har jo bevis. En overføring på 150 000,- kroner til familiemedlemmets konto er da bevis nok. Muntlige avtaler er også bindende. Regner med at andre familiemedlemmer også er kjent med avtalen, slik at du også har vitner. Endret 8. april 2016 av Kron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå