Asbjorn99 Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Jeg skal lakkere de meste av delene på mt5-en min, men lurer litt på det med temperatur. På boksen står det at boksen må holde en temperatur på 20-25°c, så jeg lurte på om jeg kan varme boksen før jeg lakkerer, varme den mellom lakkintervallene? Tenker på å lakkere under tak i utetemperatur. Noen som har gode erfaringer med lakkering ute om det er kaldt? Bruker 280 og finere i sandpapir. Skal kanskje sandblåse ramma. Gi en info om lakkering, håper på svar! Mvh Asbjørn Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Massen på malingen du påfører er så liten i forhold til det du skal male at det spiller ingen rolle om du varmer boksen. Effekten vil i praksis være lik null. Lenke til kommentar
Asbjorn99 Skrevet 2. april 2016 Forfatter Del Skrevet 2. april 2016 Så du mener det vil fungere å lakkere ute nå? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Usikker på hvordan kulden vil påvirke malingen. Poenget mitt var bare at det trolig ikke har noen hensikt å varme boksen. Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Lakk og aerosol cans som det kalles er kresne på temp. Det tar myye lengre tid å herde og tørke i lavere temp, kan bli litt rar glans etc. Om du må lakkere ute så lån en garasje og sett opp en god vifteovn. Hjelper mye Lenke til kommentar
Asbjorn99 Skrevet 2. april 2016 Forfatter Del Skrevet 2. april 2016 Ja, herdetiden har ikke så mye å si for meg egentlig, har god tid men om det vil henge på og se ok ut er det viktigste ? Har en dieselbrenner jeg kanskje kan bruke under lakkering, men i herdetiden må nok litt over ute-tempen styre Takk for svar? Lenke til kommentar
Asbjorn99 Skrevet 2. april 2016 Forfatter Del Skrevet 2. april 2016 Usikker på hvordan kulden vil påvirke malingen. Poenget mitt var bare at det trolig ikke har noen hensikt å varme boksen. Vet ikke så mye om det men det står iallefall at boksen skal ha temp på 20-25°, skader ikke å varme den da Lenke til kommentar
daruu Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Legg boksene i en bøtte med lunkent vann om de er kalde. Boksene skal jo aldri stå der det kan være i nærheten av å bli kuldegrader, da er de ødelagt med en gang Lenke til kommentar
Asbjorn99 Skrevet 2. april 2016 Forfatter Del Skrevet 2. april 2016 Takk for svar visste ikke at boksene blei ødelagt av å stå i kulde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå