Gå til innhold

Skjerm, maks 3000


Villfaren

Anbefalte innlegg

Umulig å velge skjerm for en som ikkje har peiling!

 

Spiller lite fps spill, kanskje battlefield og den slags.

Elsker type the Witcher spill så farger osv er viktig.

 

Eg tenker to, både fra anbefaling og etter hva eg selv har lest.

 

Alternativene er slik eg ser det:

 

https://www.komplett.no/product/744051/datautstyr/skjermer/skjermer/dell-24-led-ultrasharp-u2412m

 

https://www.komplett.no/product/807104/datautstyr/skjermer/skjermer/benq-24-3d-led-xl2411z

 

Andre som er bedre?

 

Jo billigere jo bedre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Noen flere innvendinger før bestilling?

Type, prisnivå osv?

 

Ja. Jeg er lite glad i TB-panel.

Og hvorfor det?

Er TN det samme som TB? Om ikkje ser eg ikkje helt poenget med informasjonen du kommer med?

 

 

Selvfølgelig. Tastefeil. Det skjer ofte med meg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen flere innvendinger før bestilling?

Type, prisnivå osv?

 

 

Ja. Jeg er lite glad i TB-panel.

Og hvorfor det?

Er TN det samme som TB? Om ikkje ser eg ikkje helt poenget med informasjonen du kommer med?

 

Selvfølgelig. Tastefeil. Det skjer ofte med meg.

Lyst til å utdype hvorfor?

Lenke til kommentar

Var ikkje lett dette.. 

 

Vil ha en god skjerm når eg først kjøper ny. Det er mangen år til neste gang så sparer ikkje småpenger bare for å spare. 

Men det finnes en fornuftig grense også! 

 

Har sett litt på denne :

https://www.komplett.no/product/815653/datautstyr/skjermer/skjermer/aoc-24-led-g-sync-g2460pg#

 

eg ser den får litt forskjellig kommentarer, alt fra negative til positive, både av proffe og amatører. 

 

Men her får eg både 144 hz, og g sync, noe som eg føler at eg blir llitt mer rustet for de kommende årene.. 

 

noen som har kjennskap til denne ? 

I så fall, er den verdt pengene, eller er det en for billig skjerm i forhold til det en liksom får ? 

Lenke til kommentar

Var ikkje lett dette..

 

Vil ha en god skjerm når eg først kjøper ny. Det er mangen år til neste gang så sparer ikkje småpenger bare for å spare.

Men det finnes en fornuftig grense også!

 

Har sett litt på denne :

https://www.komplett.no/product/815653/datautstyr/skjermer/skjermer/aoc-24-led-g-sync-g2460pg#

 

eg ser den får litt forskjellig kommentarer, alt fra negative til positive, både av proffe og amatører.

 

Men her får eg både 144 hz, og g sync, noe som eg føler at eg blir llitt mer rustet for de kommende årene..

 

noen som har kjennskap til denne ?

I så fall, er den verdt pengene, eller er det en for billig skjerm i forhold til det en liksom får ?

Har hatt to av den Aoc skjermen. Feil på begge. Bildekvaliteten er søppel, fæle farger og en direkte elendig opplevelse til å koste 4K. Benq xl2411T er 40 ganger bedre bilde, til 1500kr mindre. Anbefaler deg på det sterkeste å styre unna Aoc skjermer.

Har selv bestilt Dell S2716dg, og er meget spent på den.

Lenke til kommentar

 

 

 

Benq xl2411T er 40 ganger bedre bilde, til 1500kr mindre.

Har selv bestilt Dell S2716dg, og er meget spent på den.

Synd ikke den 12411t er til salgs lengre da. Og dell skjermen er altfor dyr :-/

 

Har du en annen å anbefale, fra 4000 og ned? Har ett gtx 970 i maskinen.

 

Benq XL2411Z er samme skjermen, bare med litt bedre sortnivå mener jeg det var. Den får du kjøpt på komplett. Alt avhenger av om du vil ha g-sync, for det er den som gjør at skjermene koster vanvittig mye.

AOC skjermen har g-sync, men bildetkvaliteten var så forferdelig dårlig sammenlignet med BenQ. Dersom du vil ha en skjerm med ekstremt bra bildekvalitet som ikke er for dyr, velger du xl2411Z. Vil du ha en skjerm med tilsvarende bildekvalitet og g-sync, må du dessverre godt over 4000 kroner. Jeg vedder på at 3000 lå i g-sync modulen i aoc skjermen, mens 1000 kroner lå i konstruksjonen og skjermen, noe som går ut over bildekvaliteten dessverre.

Klarer du deg uten g-sync eller ikke vil bruke 6000kr+++ for å få både g-sync og god bildekvalitet, så er definitivt xl2411Z vegen å gå. Har hatt 2411T i 3 år, og har på ingen måte savnet noe i forhold til bildekvaliteten. Det er ingen skjermer per dags dato som er raskere enn xl2411Z. I så fall er det så lite at det ikke er mulig å merke det.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Takk for svar. Da faller valget på den, også får eg heller investere i gsync om noen år :-)

Høres i grunn ganske smart ut. G-sync koster enda "premium", og det trekker prisen såpass langt opp at de fleste ikke har råd til å kjøpe en skjerm med teknologien.

Du blir nok fornøyd med BenQ'en, den har de beste fargene jeg har sett til nå på et TN panel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...