Gå til innhold

Note 4 suger strøm plutselig.

Anbefalte innlegg

Hei. har en Note 4 som snart er 1 år gammel. den bruker å holde 2 - 3 dager på strømmen. men de siste 3 dagene har den gådd tom før første dag er over. kjenner og at den er varm til en hvver tid, så virker ut som den holder på med noe? 

Noen som har noe ide til hvorfor den bruker så mye strøm plutselig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lakt alt av apper på samsung sin "App Optimize"? den hjelper veldig på batteritiden da den passer på at apper ikke kjører i bakrunden.

Måtte nylig bytte ut mitt Note 4 batteri etter 1 1/2 år, og slik jeg har forstått har mitt batteri holdt seg lenge i forhold til normalen, så du burde nok vurdere å bytte batteri du og. koster rundt 200kr for ett nytt.

Lenke til kommentar

Its a feature.

Vært slikt så lenge jeg kan huske med min Note 4, uansett offisiell rom etter 5.0, app optimize, batteri bytte osv.

Kan jo nesten tro at noen av disse telefonen har hardware feil, eller så er bare noen av dere utrolig heldig, men blitt vant med å lade den 1-2 ganger daglig ved 2-3.5 timer skjerm tid. så får vi heller se hva Android 6.0 bringer.

Lenke til kommentar

Hvilken WiFi router du har (og hvilken firmware) kan ha ekstremt mye å si på mobilens batteritid. Routeren min ble ødelagt, så jeg satte opp en reserve-router. Da falt batteritiden på min Note 4 fra 3 til under 1 døgn. Ingenting var forandret på mobilen i mellomtiden. Jeg kunne se at mobilen slukte batteri fra nøyaktig det tidspunktet jeg skiftet router.

Jeg kjøpte så en ny Asus RT AC88U. Fikk litt bedre batteritid, men ikke mye. På Asus sine hjemmesider lå det en ny firmware som skulle fikse mer stabil WiFi (denne firmwaren kom ikke opp i routerens webapp).

Fra det øyeblikket jeg oppgraderte til den firmwaren ble min Note 4 så god som ny igjen. Den varer nå i 3-4 døgn (ved relativt lite bruk) før jeg må lade og har vært stabil slik i to uker siden jeg fikk ny router og firmware.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...