Amatøri Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Heisan, Er på utkikk etter å kjøpe meg en gaming pc til rundt 6000,-. Har sett litt rundt på komplett, finn etc. men må bare innrømme nederlag. Jeg har ikke noe kompetanse til å avgjøre hva som er verdt pengene. Har ingen ting i mot å kjøpe brukt, så lenge prisen er god, men blir litt skremt av "raringer/luringer på finn" tråden her inne. Noen av dere som har noen forslag å komme med ? Om jeg skal kjøpe brukt må det være fra Rogaland da jeg foretrekker å hente. På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Eventyrtid Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Hva tenker du å bruke pcen til? Hva er kriteriene dine i forhold til lagring, hvilke spill skal du kjøre, og i hvilken oppløsning etc? Lenke til kommentar
Amatøri Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 Spiller litt av hvert, H1Z1, CS, Wow, Trackmania, samt at jeg ønsker å ha muligheten til å spille nyere spill som kommer. Har levd lenge med elendig FPS og "very Low", i så måte vil alt være en oppgradering men vil jo selfølgelig få så mye jeg kan få ut av kronene. Har ikke behov for noe ekstraordinær lagringskapasitet foruten plass til nevnte spill. Pcen vil i all hovedsak bli brukt til gaming og Streaming. Lenke til kommentar
Eventyrtid Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Trenger du skjerm og evt. utstyr med i budsjettet, og windows lisens? Lenke til kommentar
Amatøri Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 Trenger du skjerm og evt. utstyr med i budsjettet, og windows lisens? Trenger ikke ny skjerm, men om det er inkludert og det da koster en tusing eller to mer gjør ikke det noe, har egentlig tenkt på å kjøpe meg en skjerm nr 2 også. Trenger ikke OS lisens eller annet utstyr " kun" Pc Lenke til kommentar
.Winter Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) https://www.komplett.no/komplett-gamer-a15/11038 Ser grei ut den. Er på tilbud nå i helga. Fjern OS og tastatur som følger med å det blir under 6k Endret 1. april 2016 av .Winter Lenke til kommentar
Amatøri Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 https://www.komplett.no/komplett-gamer-a15/11038 Ser grei ut den. Er på tilbud nå i helga. Fjern OS og tastatur som følger med å det blir under 6k Den her kanskje? Hvilken anbefaler dere om det blir en av disse to ? Hva vil denne maskinen klare / ikke klare å kjøre ? Får jeg mye mer om jeg legger i en tusenlapp ekstra? Lenke til kommentar
Stonescar Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Mitt tips er en PSU i god kvalitet, og absolutt en SSD som os disk Bygge selv er halve moroa Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Mitt tips er en PSU i god kvalitet, og absolutt en SSD som os disk Bygge selv er halve moroa Tar faktisk ikke mer enn 45sek å starte opp med snurredisk etter fem min fjerning av medfølgende drit, og en ssd koster typisk 3-4kr gb, mens en hdd koster sånn en halv krone gb, mens større kommer helt ned på sånn 0.30kr gb! (Det finnes også noe som heter sshd) Med 6000 i budsjett ville jeg vurdert denne: http://www.prisjakt.no/list.php?l=258831 Lenke til kommentar
.Winter Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Jeg ville vel helst gått for den fra komplett. Det kommer vel helt an på om du vil bygge selv. Kan være litt å spare der. En tusing ekstra ..hadde kanskje gått for ett litt bedre skjermkort. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Jeg ville vel helst gått for den fra komplett. Det kommer vel helt an på om du vil bygge selv. Kan være litt å spare der. En tusing ekstra ..hadde kanskje gått for ett litt bedre skjermkort. Hvorfor velger du den foran den fra Multicom? Jeg bare lurer fordi GTX960 yter bedre enn R9370 - og prosessorene er like :-) Lenke til kommentar
.Winter Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Er vel mye fordi jeg har bedre erfaring med Komplett. + Corsair PSU. Multicom virker som noe no-name brand. Alt i alt er vel begge grei for den prisen. Kommer på 6700.- med XFX Radeon R9 380 2GB GDDR5 1 Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Er vel mye fordi jeg har bedre erfaring med Komplett. + Corsair PSU. Multicom virker som noe no-name brand. Alt i alt er vel begge grei for den prisen. Kommer på 6700.- med XFX Radeon R9 380 2GB GDDR5 Ok greit nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå