Zeph Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) For 10 år sidan rusta flensen mellom bakre og midtre potte av. Då skifta eg begge delar. No har det rusta av igjen, denne gang i skøyten mellom midtre røyr og flensen, bak til bakre potte. Kor mykje kan eg unngå å bruke på dette? Sist gong trur eg at eg kjøpte delane hos Mekonomen og prøvde litt først, men det var så rusta at eg ikkje brukte tid på det. Då hadde eg tilgang til eit område og greit utvalg verktøy. I dag har eg ikkje tilgang til sånt og tvilar på eg kjem til å gjere det sjølv. Mekonomen skal ha ca. 2200,- per del, så med montering blir det over 6000. Eg ser det blir solgt diverse typar potter, men kvaliteten er vel gjerne deretter. Skruvat har nokre til 1200. Autodoc var ein anna eg fann. Har ikkje spurt om pris hos verkstaden eg plar bruke endå. Har ein Svendsen Eksos i nærleiken, er det noko tess? Har hatt bilen i mange år og trur den har nokre år igjen. Den vart godkjent rett før eksosen rusta av, så den går sannsynlegvis i minst to år til. Endret 1. april 2016 av Zeph Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) VIss du skal ha bilen ei stund så anbefaler jeg deg å se etter rustfritt eksosanlegg Da varer det resten av livets levealder! Svensen Eksos har jeg hørt skal være bra! Men sjekk pris først! Pris med eksos og kun arbeidet! Endret 1. april 2016 av sveibuen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 Kor mykje dyrare er rustfritt? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Det vett jeg rett å slett ikke!Skruvat har vel noko?Ellers så kan du sjekke opp hos meca, mekonomen, mister-auto, autodeler.co.no, bildeler.no etc etc Så ser du hva prisen ligger på, hadde jeg hatt skiltnummeret ditt så skulle jeg ha sjekket for deg Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Kan du sette en rørforbinder/skjøterør over med monteringspasta? 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. april 2016 Forfatter Del Skrevet 2. april 2016 (endret) Det går nok ikkje sidan den har rusta av ved/i flensen. Då måtte ein i så fall må ein kutte vekk flens på midtre og bakre potte og sette den over begge, men eg lurer på om røyret etter flensen på den bakre er vinkla ganske nært. Endret 2. april 2016 av Zeph Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 (endret) Viss du kjenner noen som kan sveise så vil jo det være det beste! Ellers får du bytte hele røret! Sjekket opp ang rustfritt til fruens bil å det kostet ca 1000kr mer en standard! Så det var ikke så gale. Prisen til din bil vett jeg ikke, men burde ikke være så galt når fruens bil kostet 3500kr for halve eksosanlegget ( fra katalysatoren og bakover) Endret 2. april 2016 av sveibuen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. april 2016 Forfatter Del Skrevet 2. april 2016 Viss du kjenner noen som kan sveise så vil jo det være det beste! Ellers får du bytte hele røret! Sjekket opp ang rustfritt til fruens bil å det kostet ca 1000kr mer en standard! Så det var ikke så gale. Prisen til din bil vett jeg ikke, men burde ikke være så galt når fruens bil kostet 3500kr for halve eksosanlegget ( fra katalysatoren og bakover) Var det kun for delane? Kva leverandør såg du på? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Dette var på skruvat.no til en Astra 2000 modell.Å ja, det var kun for delane, men skal ikke være så vanskelig å bytte selv viss du har tatt i en fastnøkkel tidligere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå