BjørnÅgeS Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Venting er kjedelig. Slike bilder minner meg om sketsjen til Mjøen, Lystad og Kirkvaag. VM i venting fra Dortmundte Wachtehalle. Fint situasjonsbilde. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 16. april 2016 Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 (endret) 16. april - Serapias bergon Kanskje ikke så enkelt å gjette hva dette er, men det er faktisk den mest utbredte orkideen i hele Middelhavsområdet. Ikke akkurat den mest prangende blomsten, gjør seg best på kloss hold. Da jeg viste naboen at han hadde plenen full av orkideer, sa han jaha og feide over dem alle med gressklipperen Olympus 60 mm makro, f/2,8, 1/500 s, ISO 200. _4141166_67 Serapias bergonii ZS PMax-Edit.jpg by Jor.un Tharaldsen, on Flickr Det er ellers deilig å spise frokosten ute, selv om vi må ty til parasollen den sterke solen. _4161108 Breakfast in the sun.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr Endret 16. april 2016 av JorunT 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Nydelig orkide-bilde - og misunnelsesverdig frokost-bilde Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 veldig flotte farger på orkide-bildet. akk, frokost ute i det blå...det må vi nok vente litt til her i kalde trøndelag Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 17. april 2016 Forfatter Del Skrevet 17. april 2016 Nydelig orkide-bilde - og misunnelsesverdig frokost-bilde veldig flotte farger på orkide-bildet. akk, frokost ute i det blå...det må vi nok vente litt til her i kalde trøndelag Takker, Randi og krøllx. Orkidene er vel ikke så veldig fargesprakende, men men gjør seg bra på nært hold. Og frokost i det fri anbefales absolutt Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 17. april 2016 Forfatter Del Skrevet 17. april 2016 17. april - Test av badetemperatur Vi har forsatt 500 m strand for oss selv, i dag var det på tide å teste temperaturen. Antagelig rundt 20 grader er OK i april. _4171214 Testing the temperature.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Herlig bilde - det ser så rent og klart ut. (Slik var vannet på Cuba også - helt rent, og nesten for varmt for en trønder....) Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Fint orkidebilde - har ikke sett en slik en før. (Og hadde jeg sett en hadde jeg ikke tenkte det var en orkide.) Jeg ville kanskje ikke croppet det ene bladet - men dette er ofte slikt man ikke ser der og da. Meget bra komposisjon på strandbildet. Vannet ser klart og innbydende ut. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Herlig bilde - det ser så rent og klart ut. (Slik var vannet på Cuba også - helt rent, og nesten for varmt for en trønder....) Det er like bra som det ser ut til. Mannen min badet i dag, Det stemte at det var 20 grader Fint orkidebilde - har ikke sett en slik en før. (Og hadde jeg sett en hadde jeg ikke tenkte det var en orkide.) Jeg ville kanskje ikke croppet det ene bladet - men dette er ofte slikt man ikke ser der og da. Meget bra komposisjon på strandbildet. Vannet ser klart og innbydende ut. Takk, er enig i at jeg burde ha fått med hele siste brakteen, burde ha rygget litt og fått med alt, bildet er ikke kroppet. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 18. april - Ophrys scolopax subsp. cornuta Må ta igjen nå for orkideturen jeg gikk glipp av forrige uke pga streik i Hellas. Flueorkideer er det mange av i Hellas, de er ikke alltid så lette å holde fra hverandre, men denne vet jeg hva er. Den er ikke stor, hver blomst er ca 1-1,5 cm lang, men det er flere på hver stilk. _4181223_24 ZS PMax.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr Alternativ: _4181229_31 Ophrys scolopax subsp. cornuta ZS PMax.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Så vakker, lik Cypripedium Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Så vakker, lik Cypripedium Men mye, mye mindre. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Meget skarp og fin Orkide. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 veldig flott og skarp orkide! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 I denne tråden har det kommet mye fint siden sist!! Masse flott bilder av blomster som jeg ikke har en peil på hva er egentlig..! Det er godt at noen har kontroll på de.. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Deilige bilder fra sol og varme. 20 grader i sjøen og frokost ute på terrassen høres ikke galt ut... Orkideene er fine hver på sin måte, og fine og skarpe. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. april 2016 Forfatter Del Skrevet 19. april 2016 (endret) Meget skarp og fin Orkide. veldig flott og skarp orkide! I denne tråden har det kommet mye fint siden sist!! Masse flott bilder av blomster som jeg ikke har en peil på hva er egentlig..! Det er godt at noen har kontroll på de.. Deilige bilder fra sol og varme. 20 grader i sjøen og frokost ute på terrassen høres ikke galt ut... Orkideene er fine hver på sin måte, og fine og skarpe. Takk alle sammen, bra dere orker å se flere blomster. Det er en av mine store lidenskaper. Endret 19. april 2016 av JorunT Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. april 2016 Forfatter Del Skrevet 19. april 2016 19. april - Bey Hamam, Thessaloniki På bytur til Thessaloniki, fikk lastet opp et bilde med et skrik, dårlig internettforbindelse. Bey Hamam er ett av flere hamamer, tyrkiske bad i byen, dette fra tidlig på 1400-tallet, var visst i bruk fram til 1968. Utsikt fra takterrasen til tilsltøtende kafé. Badet ligger midt i byen, rett ved siden av den store Aristotelusplassen. Olympus 12-40 f/2,8, 1/500s, f/7,1 ISO 200 P4191277-Pano-Edit.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Det ble et morsomt bilde med de tak-konstruksjonene. Fint komponert Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 20. april 2016 Forfatter Del Skrevet 20. april 2016 Det ble et morsomt bilde med de tak-konstruksjonene. Fint komponert Takk, Randi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå