JorunT Skrevet 6. april 2016 Forfatter Del Skrevet 6. april 2016 6. april - Og når du ligger i åker og eng, Pirion! Så sover jeg i silkeseng (sa flua, fritt etter Prøysen) Nå er jeg ganske frustrert, flyet tilThessaloniki i morgen ble avlyst i dag, like etter at jeg hadde fått sjekket inn på første del av reisen. Etter 7 timer på telefonen ble det klart at samtlige fly til Hellas er kansellert pga storstreik, så da gikk turen min til Pilion i vasken og jeg reiser først 8 dager senere. Jeg hadde egentlig gitt opp å få noe bilde i dag, men et lite solgløtt like før nytt styrtregn ble benyttet til å få litt frisk luft for både meg og kamera. 'Silkesenga' er en Eranthis hyemalis, den har visst fått navnet vinterblom nå, en av de tidligste vårblomstene, i fjor var den utsprunget i februar her. 60 mm makro, f/5,6, 1/125 s, ISO 200 _4060801 Fly on Eranthis hyemalis.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Flott bilde av en fin blomst!! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 (endret) Fine detaljer i dagens blomst. Fine vanndråper i gårsdagens. Fine detaljer i flua i dagens. Endret 6. april 2016 av BjørnÅgeS Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 To nydelige gul-blomster-bilder. Du er ekspert på dette! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 Flott bilde av en fin blomst!! Fine detaljer i dagens blomst. Fine vanndråper i gårsdagens. Fine detaljer i flua i dagens. To nydelige gul-blomster-bilder. Du er ekspert på dette! Takk alle sammen, fluer er greiere å ha med å gjøre enn bier, som er helt uberegnelige. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 (endret) 7. april - Tøff trepeon (Paeonia rockii) i knopp Litt begredelig å vasse rundt i våt hage istedenfor å være i Thessaloniki. Alt ser ut til å ha stoppet opp, bortsett fra denne trepeonen, som tåler en støyt, sikkert ikke så mye varmere der den kommer fra, høyfjellsområder i Gansuregionen i Kina. Det er etter vært blitt en stor busk, høyere enn meg, tror det var nærmere 200 blomster i fjor. Blomstene er ca 15 cm i diameter og dufter av varme hveteboller (se spoiler, dvs uten duft) 60 mm makro, f/5,6 1/25 s, ISO 200 _4070852 Paeonia rockii in bud.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr _DSC0757P_rockii.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr _DSC0753.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr Endret 3. mai 2016 av JorunT Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Det var skikkelig kraft i den der ja. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Spennende blomst/tre. DU har truffet perfekt med dybdeskarphet på denne. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Det var skikkelig kraft i den der ja. Joda, kraft og ynde! Spennende blomst/tre. DU har truffet perfekt med dybdeskarphet på denne. Takk, den er et syn når den blomstrer, selv om gleden er kortvarig. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 8. april - Russeblåstjerne (Othocallis siberica) Var igrunnen innstilt på ikke å levere i dag, litt stusslig resultat, men det får stå sin prøve. Ikke lett å henge med hva plantene heter lenger, inntil nylig ble den kalt Scilla sibirica. Egentlig et ugress, om litt er bakken dekket av et blått teppe. _4080877 Othocallis siberica.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Ikke sett så mye "pinglete" av deg, Jorun - i år holder jeg meg strengt til pinglen jeg. Nydelig den siste der også Russeblåstjernen - har ikke sett noe til mine enda. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Ikke sett så mye "pinglete" av deg, Jorun - i år holder jeg meg strengt til pinglen jeg. Nydelig den siste der også Russeblåstjernen - har ikke sett noe til mine enda. Helgarderte med pingle, men prøver så langt jeg kan å få stablet noe på beina hver dag. Trenger det etter flere måneders fototørke. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 9. april - Vårtroll Observert i naboens hage. Naboen er absolutt ikke trollete. _4090890-Edit Nabotroll.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Spennende å følge med på flotte bilder av planter nå i April. Veldig synd du ikke kom deg sørover, men det er vel ikke mange dagene igjen nå. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 mange fine blomster bilder fra denne tråden. liker best: 1. april - fin makro og skarphet på blomsten. 4. april - utrolig flott lillafarge på krokusen Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Likte godt den blå blomsten. Dagens "troll" minner mer om en fe/alv Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 Spennende å følge med på flotte bilder av planter nå i April. Veldig synd du ikke kom deg sørover, men det er vel ikke mange dagene igjen nå. Takk skal du ha for kommentarene. Utsettelsen betyr at jeg har fått ryddet i hagen samtidig som eg har jaktet på brukbare motiv, og du har rett, det er ikke så lenge igjen nå. mange fine blomster bilder fra denne tråden. liker best: 1. april - fin makro og skarphet på blomsten. 4. april - utrolig flott lillafarge på krokusen Takk, setter stor pris på kommentarene. Likte godt den blå blomsten. Dagens "troll" minner mer om en fe/alv Takk, kan være enig i at den siste ligner mer på en skøyeraktig alv, eller et meget godmodig småtroll. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 10 april - Nok en liten iris (Iris reticulata 'Harmony'?) Reticulata-hybridene er av de minste irisene i hagen, ca 10 cm høye, men med intense farger. I bakgrunnen har det kommet med en knopp av hybriden 'J. S,. Dijt', som er dyplilla. Stack av 9 bilder, 60 mm makro, f/2,8, 1/100 s, ISO 200 _41oo924_30 Iris reticulata ZS PMax-2-Edit.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Morsomt lite vårtroll og en vårstruttende iris - Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Veldig vakker iris 10. april! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå