nowhereman Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Skal ut i lære i år. Har send et søknad til en bedrift jeg har hatt kontakt med fra før (praksis tidligere), men tror at det er lurt å sende til flere bedrifter i tilfelle de ikke velger meg. Jeg har en liste med alle bedriftene som tar i mot lærlinger, med kontakt tlf og epost. Bør jeg ringe eller bare sende CV & søknad?. Hvis telefon, hva bør jeg si? Og bør jeg scanne inn karakter utskriftet mitt fra høst og sende det sammen med søknaden? Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Kommer litt an på hvor mye du vil legge i det, men kanskje ta en telefon og spørre om du kan ta en kjapp prat med lærling-ansvarlig i de forskjellige bedriftene, og levere den formelle søknaden og relevante papirer personlig. Om du da snakker på en høflig og voksen måte så tror jeg det vil gi et stort overtak da det viser vilje og initiativ. Også er det litt lettere for en bedrift å dytte en epost bakover i køen, enn om du tar kontakt og møter opp personlig (såklart uten å være direkte påtrengende). 1 Lenke til kommentar
nowhereman Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 Kommer litt an på hvor mye du vil legge i det, men kanskje ta en telefon og spørre om du kan ta en kjapp prat med lærling-ansvarlig i de forskjellige bedriftene, og levere den formelle søknaden og relevante papirer personlig. Om du da snakker på en høflig og voksen måte så tror jeg det vil gi et stort overtak da det viser vilje og initiativ. Også er det litt lettere for en bedrift å dytte en epost bakover i køen, enn om du tar kontakt og møter opp personlig (såklart uten å være direkte påtrengende). Vel, bedriftene som tilbyr lærlingsplass ligger litt langt unna meg, og jeg har ikke førekort, så jeg vil helst unngå, men hvis det gir meg større sjanse til å lande jobben så kan jeg det. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Joda, du behøver jo ikke å basere deg på personlig oppmøte hos alle, men i hvert fall de som er mest aktuelle for din del. Angående det med førerkort og at du bor et stykke unna bør du jo vise egen evne til å kunne møte opp av egen maskin dersom du blir ansatt til høsten. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Personlig oppmøte Hvis du har mulighet så er dette det beste. Å vise ansikt hjelper mer en man er klar over. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 om det er store bedrifter er personlig oppmøte uten avtale bortkastet , er du heldig har personen du trenger og prate med tid , er du uheldig h*n ikke på jobb en gang , les litt om hvordan skive god jobb søknader og fokuser på hvorfor du vil jobbe akkurat den bedriften da dette gjerne teller mere når du søker som lærling. med mindre bedrifter er gjerne personnel oppmøte en bra taktikk , men jeg ville sikret meg at de du trenger og prate med faktisk er på jobb den dagen du skal dit , så du slipper bom tur , og sørg for og ha med deg søknad og kopi av attester når du er der . som mange sier så gir jo det og prate ansikt til ansikt et fortrinn , men om bedriften er populær så får de gjerne flere hundre søknader , om alle skulle bare møtt opp så blir det rimelig kjapt sett på som masete og uønsket . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå