Gjest Slettet-77do0b Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Såh. Ja jeg har prøvd en halvannen ukes tid å feilsøke problemet uten at jeg føler meg noe nærmere en løsning. Specs: Gigabyte GA-Z77X-UD3H (rev 1.1 tror jeg) Corsair VX 550W Intel i7 3770k @ 3,5 ghz Cooler Master Hyper 212 EVO 4x Corsair 4GB vengance 1600MHZ (16gb) ASUS Strix GeForce GTX 980 1 x 128gb ssd Samsung 830 2 x 1tb 7200rpm (Western) 1 x 2tb 7200 (Western) 1 x 4tb 7200 (Western) Windows 10 Home (x64) Problem:Etter at pcn har stått påslått en liten stund begynner systemet å bli tregt og uresponsivt. Å spille av film eller lydklipp resulterer i forvrengt og hakkete lyd. Musa hakker over hele skjermen, og spill fungerer tilsvarende dårlig. Ingen prosesser utmerker seg spesielt unormalt fra når pcn virker fint, til det tuller seg til. Trigger: Pcn har stått på en stund. Jeg bruker pcn også som "mediaserver" til kodi som er installert på en Nvidia Shield TV, og til å streame spill av og til. Det var spesielt under streaming av spill jeg merket at problemet først begynte å eskalere, noe som leder meg til å mistenke at problemet er relatert til det integrerte nettverkskortet. Det merkes på kodi når pcn får problemer, da den plutselig får problemer med å streame selv svært små filer. Kablet nettverk. Likevel trigges det (eller det virker som det) av at jeg encoder filmklipp fra ShadowPlay med Handbrake. Ytelsesmåler før og etter er alltid uendret Prosessor 3% Minne 30% (ca 10-12 faner i chrome) Diskytelsen utmerker seg heller ikke på noen av diskene. Nettverket ser dog ut til å jobbe ekstra enkelte ganger, men ikke noe unormalt. Temperaturer: CPU: 40 (idle) 55 (load) Omtrent samme da jeg kjørte på 4.1 Ghz GPU: 44 (idle) 70 (load) Har forsøkt: Dirty reinstall av Windows 10. Clean reinstall av Windows 10. Rensket drivere og installert fra utvikler og fra Win Update. Grundig malware- og virusskanning. Klokke ned prosessoren til stock, 3.5 Registerendring tilknyttet en minnelekasje som visstnok rammet enkelte Asus hovedkort. (husker ikke hva den het i slengen) Memtest86 4 passes (Ingen feil) Intels diagnostic tool (Ingen feil) Seagates diagnosteringstool (Ingen feil) Justert virtuelt minne manuelt, automatisk, og deaktivert det. Oppdatert bios, og tilbakestilt til default. Føler ikke at jeg er noe nærmere noen løsning. Vurderer å bare gå for den "lettvinte" løsninga å bytte hk, cpu, psu, minne og ssd. Noe jeg egentlig (økonomisk) helst vil unngå. Mistenker at hovedkortet som har fått seg en smekk/begynner å ta kvelden, men ser ikke ut til at det er fett med 1155 hk å få tak i. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Sjekk denne: http://www.resplendence.com/latencymon Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Takk. Skal sjekke ut og respondere når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Har nå sett på LatencyMon en times tid, googlet og forsøkt følgende: Deaktivert CPU throtling både i strømalternativer og i BIOS (Enhanced C1-ettellerannet) Oppdatert BIOS til nyeste betaversjon, og deretter anbefalt lyddriver. Deaktivert Malwarebytes Website Blocking. (et problem fra 2013 som visstnok skal forårsake DPC Latency. LatencyMon er fremdeles like rask til å rapportere om tøys. _________________________________________________________________________________________________________ CONCLUSION _________________________________________________________________________________________________________ Your system seems to be having difficulty handling real-time audio and other tasks. You may experience drop outs, clicks or pops due to buffer underruns. One or more DPC routines that belong to a driver running in your system appear to be executing for too long. At least one detected problem appears to be network related. In case you are using a WLAN adapter, try disabling it to get better results. One problem may be related to power management, disable CPU throttling settings in Control Panel and BIOS setup. Check for BIOS updates. LatencyMon has been analyzing your system for 0:03:50 (h:mm:ss) on all processors. _________________________________________________________________________________________________________ SYSTEM INFORMATION _________________________________________________________________________________________________________ Computer name: ABYSS OS version: Windows 8 , 6.2, build: 9200 (x64) Hardware: Gigabyte Technology Co., Ltd., Z77X-UD3H CPU: GenuineIntel Intel® Core i7-3770K CPU @ 3.50GHz Logical processors: 8 Processor groups: 1 RAM: 16344 MB total _________________________________________________________________________________________________________ CPU SPEED _________________________________________________________________________________________________________ Reported CPU speed: 3503 MHz Measured CPU speed: 1 MHz (approx.) Note: reported execution times may be calculated based on a fixed reported CPU speed. Disable variable speed settings like Intel Speed Step and AMD Cool N Quiet in the BIOS setup for more accurate results. WARNING: the CPU speed that was measured is only a fraction of the CPU speed reported. Your CPUs may be throttled back due to variable speed settings and thermal issues. It is suggested that you run a utility which reports your actual CPU frequency and temperature. _________________________________________________________________________________________________________ MEASURED INTERRUPT TO USER PROCESS LATENCIES _________________________________________________________________________________________________________ The interrupt to process latency reflects the measured interval that a usermode process needed to respond to a hardware request from the moment the interrupt service routine started execution. This includes the scheduling and execution of a DPC routine, the signaling of an event and the waking up of a usermode thread from an idle wait state in response to that event. Highest measured interrupt to process latency (µs): 1134,06190 Average measured interrupt to process latency (µs): 3,693030 Highest measured interrupt to DPC latency (µs): 1132,308196 Average measured interrupt to DPC latency (µs): 1,116568 _________________________________________________________________________________________________________ REPORTED ISRs _________________________________________________________________________________________________________ Interrupt service routines are routines installed by the OS and device drivers that execute in response to a hardware interrupt signal. Highest ISR routine execution time (µs): 211,755638 Driver with highest ISR routine execution time: dxgkrnl.sys - DirectX Graphics Kernel, Microsoft Corporation Highest reported total ISR routine time (%): 0,040753 Driver with highest ISR total time: dxgkrnl.sys - DirectX Graphics Kernel, Microsoft Corporation Total time spent in ISRs (%) 0,053933 ISR count (execution time <250 µs): 140042 ISR count (execution time 250-500 µs): 0 ISR count (execution time 500-999 µs): 0 ISR count (execution time 1000-1999 µs): 0 ISR count (execution time 2000-3999 µs): 0 ISR count (execution time >=4000 µs): 0 _________________________________________________________________________________________________________ REPORTED DPCs _________________________________________________________________________________________________________ DPC routines are part of the interrupt servicing dispatch mechanism and disable the possibility for a process to utilize the CPU while it is interrupted until the DPC has finished execution. Highest DPC routine execution time (µs): 1160,071938 Driver with highest DPC routine execution time: ndis.sys - Network Driver Interface Specification (NDIS), Microsoft Corporation Highest reported total DPC routine time (%): 0,083148 Driver with highest DPC total execution time: Wdf01000.sys - Driverrammeverk under kjøring i kjernemodus, Microsoft Corporation Total time spent in DPCs (%) 0,294613 DPC count (execution time <250 µs): 991476 DPC count (execution time 250-500 µs): 0 DPC count (execution time 500-999 µs): 416 DPC count (execution time 1000-1999 µs): 1 DPC count (execution time 2000-3999 µs): 0 DPC count (execution time >=4000 µs): 0 _________________________________________________________________________________________________________ REPORTED HARD PAGEFAULTS _________________________________________________________________________________________________________ Hard pagefaults are events that get triggered by making use of virtual memory that is not resident in RAM but backed by a memory mapped file on disk. The process of resolving the hard pagefault requires reading in the memory from disk while the process is interrupted and blocked from execution. NOTE: some processes were hit by hard pagefaults. If these were programs producing audio, they are likely to interrupt the audio stream resulting in dropouts, clicks and pops. Check the Processes tab to see which programs were hit. Process with highest pagefault count: vsserv.exe Total number of hard pagefaults 2706 Hard pagefault count of hardest hit process: 450 Highest hard pagefault resolution time (µs): 275739,691978 Total time spent in hard pagefaults (%): 0,225314 Number of processes hit: 34 _________________________________________________________________________________________________________ PER CPU DATA _________________________________________________________________________________________________________ CPU 0 Interrupt cycle time (s): 12,293035 CPU 0 ISR highest execution time (µs): 169,220668 CPU 0 ISR total execution time (s): 0,907314 CPU 0 ISR count: 131462 CPU 0 DPC highest execution time (µs): 1160,071938 CPU 0 DPC total execution time (s): 4,605170 CPU 0 DPC count: 840594 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 1 Interrupt cycle time (s): 7,883431 CPU 1 ISR highest execution time (µs): 211,755638 CPU 1 ISR total execution time (s): 0,077132 CPU 1 ISR count: 7941 CPU 1 DPC highest execution time (µs): 454,538681 CPU 1 DPC total execution time (s): 0,230607 CPU 1 DPC count: 20538 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 2 Interrupt cycle time (s): 6,069613 CPU 2 ISR highest execution time (µs): 70,017414 CPU 2 ISR total execution time (s): 0,007552 CPU 2 ISR count: 600 CPU 2 DPC highest execution time (µs): 275,51670 CPU 2 DPC total execution time (s): 0,182499 CPU 2 DPC count: 37647 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 3 Interrupt cycle time (s): 8,862383 CPU 3 ISR highest execution time (µs): 46,649443 CPU 3 ISR total execution time (s): 0,000441 CPU 3 ISR count: 39 CPU 3 DPC highest execution time (µs): 277,104196 CPU 3 DPC total execution time (s): 0,042657 CPU 3 DPC count: 8694 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 4 Interrupt cycle time (s): 5,758280 CPU 4 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 4 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 4 ISR count: 0 CPU 4 DPC highest execution time (µs): 311,581787 CPU 4 DPC total execution time (s): 0,135711 CPU 4 DPC count: 35524 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 5 Interrupt cycle time (s): 8,800987 CPU 5 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 5 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 5 ISR count: 0 CPU 5 DPC highest execution time (µs): 312,056523 CPU 5 DPC total execution time (s): 0,049372 CPU 5 DPC count: 8218 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 6 Interrupt cycle time (s): 5,996301 CPU 6 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 6 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 6 ISR count: 0 CPU 6 DPC highest execution time (µs): 363,005995 CPU 6 DPC total execution time (s): 0,136452 CPU 6 DPC count: 32688 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 7 Interrupt cycle time (s): 9,018165 CPU 7 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 7 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 7 ISR count: 0 CPU 7 DPC highest execution time (µs): 260,928633 CPU 7 DPC total execution time (s): 0,038787 CPU 7 DPC count: 7990 _________________________________________________________________________________________________________ edit: Oppdaget etterpå at latency-problemene opphørte da jeg deaktiverte nettverkskortet, men kom raskt tilbake da jeg aktiverte det. Vurderer å sjekke om et dedikert nettverkskort kan være løsningen. Takk igjen for tips til programmet. ...men etter en times tid uten nettverkskortet aktivert, rapporterte LatencyMon problemer igjen. Denne gangen kun knyttet til cpu-throtling og forslag om strømstyringen... hvilket jeg har sett på det som er. edit2: Da jeg stod opp i dag så det også ut som at skjermdriveren hadde krasjet. Ikke noe jeg har opplevd før. Rullet skjermdriver tilbake til 361.75 uten noen endring. Endret 2. april 2016 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 (endret) _________________________________________________________________________________________________________ MEASURED INTERRUPT TO USER PROCESS LATENCIES _________________________________________________________________________________________________________ The interrupt to process latency reflects the measured interval that a usermode process needed to respond to a hardware request from the moment the interrupt service routine started execution. This includes the scheduling and execution of a DPC routine, the signaling of an event and the waking up of a usermode thread from an idle wait state in response to that event. Highest measured interrupt to process latency (µs): 1134,06190 Average measured interrupt to process latency (µs): 3,693030 Highest measured interrupt to DPC latency (µs): 1132,308196 Average measured interrupt to DPC latency (µs): 1,116568 _________________________________________________________________________________________________________ REPORTED ISRs _________________________________________________________________________________________________________ Interrupt service routines are routines installed by the OS and device drivers that execute in response to a hardware interrupt signal. Highest ISR routine execution time (µs): 211,755638 Driver with highest ISR routine execution time: dxgkrnl.sys - DirectX Graphics Kernel, Microsoft Corporation Highest reported total ISR routine time (%): 0,040753 Driver with highest ISR total time: dxgkrnl.sys - DirectX Graphics Kernel, Microsoft Corporation Total time spent in ISRs (%) 0,053933 ISR count (execution time <250 µs): 140042 ISR count (execution time 250-500 µs): 0 ISR count (execution time 500-999 µs): 0 ISR count (execution time 1000-1999 µs): 0 ISR count (execution time 2000-3999 µs): 0 ISR count (execution time >=4000 µs): 0 _________________________________________________________________________________________________________ REPORTED DPCs _________________________________________________________________________________________________________ DPC routines are part of the interrupt servicing dispatch mechanism and disable the possibility for a process to utilize the CPU while it is interrupted until the DPC has finished execution. Highest DPC routine execution time (µs): 1160,071938 Driver with highest DPC routine execution time: ndis.sys - Network Driver Interface Specification (NDIS), Microsoft Corporation Highest reported total DPC routine time (%): 0,083148 Driver with highest DPC total execution time: Wdf01000.sys - Driverrammeverk under kjøring i kjernemodus, Microsoft Corporation Total time spent in DPCs (%) 0,294613 DPC count (execution time <250 µs): 991476 DPC count (execution time 250-500 µs): 0 DPC count (execution time 500-999 µs): 416 DPC count (execution time 1000-1999 µs): 1 DPC count (execution time 2000-3999 µs): 0 DPC count (execution time >=4000 µs): 0 Og dette var mens du opplevde problemet med choppy pc? Da er alt i orden, du kan bare avinstallere programmet. Med forbehold om at komma er norsk komma, og at µs ikke skal være millisekunder. Du kan teste hva som skjer med linux. Hvis det funker der er hardware mer sannsynligvis i orden. Endret 2. april 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Akkurat det ble jeg nå usikker på. Mulig jeg var litt triggerhappy i går kvel, og kasta ut en logfil med én gang programmet rapporterte feil. Skal sjekke igjen når jeg kommer hjem i kveld. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Jeg har ikke brukt det programmet selv, så jeg var ikke klar over at det rapporterte så mange forskjellige ting. Det jeg tenkte på var de tingene jeg har sitert, mens problemet er der. De verdiene du siterte er nesten mistenkelig gode. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Corsair VX 550W Pcen din trekker omtrent : 165 Watt skjermkort + 15 Watt minne , 77Watt cpu , 3 watt cpu kjøler + vifter 10w , Hovedkort 40W , SSD 5watt last , 11W per Snurredisk på 7200rpm under last ( 44W) så totalt ser vi kanskje på et forbruk på 359Watt som vil belaste hovedsakelig din 12V etterfulgt av 3.3 og 1. Volts kretsene , med andre ord du belaster en relativt lavklasse strømforsyning opp mot 65% av det den kan gi totalt av Wattage og du sier også at du tidligere hadde overklokket denne. Personlig tipper jeg at strømforsyningen din nå viser tegn til å slite ,sjekk derfor hendelseliste og se om det dukker opp noe der som feks error 41 / 44 . Hvis strømforsyningen også ble kjøpt i 2008 / 09 er det på høy tid å bytte den ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 (endret) Takker for svar. Har vurdert strømforsyning som mulig årsak selv, og det er svært sannsynlig at jeg kommer til å kjøpe ny, bronze eller gold-sertifisert psu på 600-700w. Grunnen til at jeg utelukket det er fordi problemet later til å oppstå raskere ved høyt nettverksbruk, streaming og nedlasting. Lukket browser og spilte i flere timer uten problemer her om dagen, men først da jeg begynte å bruke nettet igjen at det viste tegn til tøys. Men som sagt støtter jeg forslaget om at strømforsyningen er medvirkende. Har forresten noen nye tall fra nå sist gang pcn ble ubrukelig og explorer.exe krasjet. _________________________________________________________________________________________________________ CONCLUSION _________________________________________________________________________________________________________ Your system appears to be having trouble handling real-time audio and other tasks. You are likely to experience buffer underruns appearing as drop outs, clicks or pops. One or more DPC routines that belong to a driver running in your system appear to be executing for too long. At least one detected problem appears to be network related. In case you are using a WLAN adapter, try disabling it to get better results. One problem may be related to power management, disable CPU throttling settings in Control Panel and BIOS setup. Check for BIOS updates. LatencyMon has been analyzing your system for 1:35:48 (h:mm:ss) on all processors. _________________________________________________________________________________________________________ SYSTEM INFORMATION _________________________________________________________________________________________________________ Computer name: ABYSS OS version: Windows 8 , 6.2, build: 9200 (x64) Hardware: Gigabyte Technology Co., Ltd., Z77X-UD3H CPU: GenuineIntel Intel® Core i7-3770K CPU @ 3.50GHz Logical processors: 8 Processor groups: 1 RAM: 16344 MB total _________________________________________________________________________________________________________ CPU SPEED _________________________________________________________________________________________________________ Reported CPU speed: 3503 MHz Measured CPU speed: 1 MHz (approx.) Note: reported execution times may be calculated based on a fixed reported CPU speed. Disable variable speed settings like Intel Speed Step and AMD Cool N Quiet in the BIOS setup for more accurate results. WARNING: the CPU speed that was measured is only a fraction of the CPU speed reported. Your CPUs may be throttled back due to variable speed settings and thermal issues. It is suggested that you run a utility which reports your actual CPU frequency and temperature. _________________________________________________________________________________________________________ MEASURED INTERRUPT TO USER PROCESS LATENCIES _________________________________________________________________________________________________________ The interrupt to process latency reflects the measured interval that a usermode process needed to respond to a hardware request from the moment the interrupt service routine started execution. This includes the scheduling and execution of a DPC routine, the signaling of an event and the waking up of a usermode thread from an idle wait state in response to that event. Highest measured interrupt to process latency (µs): 2465792,038086 Average measured interrupt to process latency (µs): 85,136651 Highest measured interrupt to DPC latency (µs): 2465756,964088 Average measured interrupt to DPC latency (µs): 81,701582 _________________________________________________________________________________________________________ REPORTED ISRs _________________________________________________________________________________________________________ Interrupt service routines are routines installed by the OS and device drivers that execute in response to a hardware interrupt signal. Highest ISR routine execution time (µs): 295,240651 Driver with highest ISR routine execution time: dxgkrnl.sys - DirectX Graphics Kernel, Microsoft Corporation Highest reported total ISR routine time (%): 0,014884 Driver with highest ISR total time: dxgkrnl.sys - DirectX Graphics Kernel, Microsoft Corporation Total time spent in ISRs (%) 0,022636 ISR count (execution time <250 µs): 1512207 ISR count (execution time 250-500 µs): 0 ISR count (execution time 500-999 µs): 10 ISR count (execution time 1000-1999 µs): 0 ISR count (execution time 2000-3999 µs): 0 ISR count (execution time >=4000 µs): 0 _________________________________________________________________________________________________________ REPORTED DPCs _________________________________________________________________________________________________________ DPC routines are part of the interrupt servicing dispatch mechanism and disable the possibility for a process to utilize the CPU while it is interrupted until the DPC has finished execution. Highest DPC routine execution time (µs): 862416,613474 Driver with highest DPC routine execution time: ndis.sys - Network Driver Interface Specification (NDIS), Microsoft Corporation Highest reported total DPC routine time (%): 2,865754 Driver with highest DPC total execution time: ndis.sys - Network Driver Interface Specification (NDIS), Microsoft Corporation Total time spent in DPCs (%) 3,037134 DPC count (execution time <250 µs): 16294529 DPC count (execution time 250-500 µs): 0 DPC count (execution time 500-999 µs): 120918 DPC count (execution time 1000-1999 µs): 93969 DPC count (execution time 2000-3999 µs): 126594 DPC count (execution time >=4000 µs): 0 _________________________________________________________________________________________________________ REPORTED HARD PAGEFAULTS _________________________________________________________________________________________________________ Hard pagefaults are events that get triggered by making use of virtual memory that is not resident in RAM but backed by a memory mapped file on disk. The process of resolving the hard pagefault requires reading in the memory from disk while the process is interrupted and blocked from execution. NOTE: some processes were hit by hard pagefaults. If these were programs producing audio, they are likely to interrupt the audio stream resulting in dropouts, clicks and pops. Check the Processes tab to see which programs were hit. Process with highest pagefault count: nvbackend.exe Total number of hard pagefaults 41032 Hard pagefault count of hardest hit process: 16099 Highest hard pagefault resolution time (µs): 3108963,537539 Total time spent in hard pagefaults (%): 0,217658 Number of processes hit: 73 _________________________________________________________________________________________________________ PER CPU DATA _________________________________________________________________________________________________________ CPU 0 Interrupt cycle time (s): 1554,942067 CPU 0 ISR highest execution time (µs): 193,142449 CPU 0 ISR total execution time (s): 7,805014 CPU 0 ISR count: 1269828 CPU 0 DPC highest execution time (µs): 862416,613474 CPU 0 DPC total execution time (s): 1378,169813 CPU 0 DPC count: 14354434 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 1 Interrupt cycle time (s): 171,136133 CPU 1 ISR highest execution time (µs): 295,240651 CPU 1 ISR total execution time (s): 2,268095 CPU 1 ISR count: 206754 CPU 1 DPC highest execution time (µs): 23721,210106 CPU 1 DPC total execution time (s): 5,902362 CPU 1 DPC count: 486234 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 2 Interrupt cycle time (s): 143,412561 CPU 2 ISR highest execution time (µs): 251,192692 CPU 2 ISR total execution time (s): 0,317708 CPU 2 ISR count: 31284 CPU 2 DPC highest execution time (µs): 24638,908650 CPU 2 DPC total execution time (s): 3,567647 CPU 2 DPC count: 585074 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 3 Interrupt cycle time (s): 199,222646 CPU 3 ISR highest execution time (µs): 186,299743 CPU 3 ISR total execution time (s): 0,015740 CPU 3 ISR count: 1691 CPU 3 DPC highest execution time (µs): 35651,847845 CPU 3 DPC total execution time (s): 0,942252 CPU 3 DPC count: 132636 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 4 Interrupt cycle time (s): 123,003850 CPU 4 ISR highest execution time (µs): 48,795889 CPU 4 ISR total execution time (s): 0,002346 CPU 4 ISR count: 2519 CPU 4 DPC highest execution time (µs): 27343,633743 CPU 4 DPC total execution time (s): 3,140263 CPU 4 DPC count: 492140 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 5 Interrupt cycle time (s): 189,282431 CPU 5 ISR highest execution time (µs): 12,524979 CPU 5 ISR total execution time (s): 0,000597 CPU 5 ISR count: 141 CPU 5 DPC highest execution time (µs): 24460,923780 CPU 5 DPC total execution time (s): 0,891552 CPU 5 DPC count: 113655 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 6 Interrupt cycle time (s): 128,496398 CPU 6 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 6 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 6 ISR count: 0 CPU 6 DPC highest execution time (µs): 43512,160434 CPU 6 DPC total execution time (s): 2,570516 CPU 6 DPC count: 431126 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 7 Interrupt cycle time (s): 192,693919 CPU 7 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 7 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 7 ISR count: 0 CPU 7 DPC highest execution time (µs): 4949,634599 CPU 7 DPC total execution time (s): 1,479663 CPU 7 DPC count: 159870 _________________________________________________________________________________________________________ Vurderer å installere Win7, men er skeptisk til at det er der problemet ligger da jeg har kjørt Win10 problemfritt siden launch. Testet Ubuntu fra minnepenn, men det var vanskelig å få til å trigge. Setter stor pris på at dere gidder ta dere tid til å komme med løsningsforslag. Så takk. Endret 2. april 2016 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Kan du ikke laste ned et program som feks OCCT perestroika og kjøre en psu test der? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Merker at jeg er noe utdatert når det gjelder troubleshooting når jeg ikke har kommet fram til de to programmene som har dukket opp i tråden her. Har kjørt occts psu test litt over en time uten at pcn har slått seg av. Kjører stabilt på 214fps enda. Gjør noen forsøk til på å renske nettverksdrivere og installere noen eldre. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Feilsøket ditt hittil antyder at strømforsyningen fungerer som den skal , den greier dog ikke å utelukke "spikes" 100% som kan føre til ustabilitet , men jeg finner det litt mindre sannsynlig nå at synderen er strømforsyningen. Kan du teste litt funksjonaliteten på pcen din med nettverkskortet ditt helt avslått? Kjør alt av filmer og sånt som har hengt seg før ved streaming direkte fra hd og se om det dukker opp noen symptomer i det hele tatt. Så er det jo på tide å sjekke også at nettverksdriverne er oppdatert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Har siden jeg la meg i natt hatt nettverkskortet deaktivert, samt spilt av noen filmklipp på 18gb. Satte også i gang encoding med handbrake på en 8gb-fil med high preset samtidig som jeg spilte Talos Principle. Ingen problemer der. Lastet også ned nyeste driver til Atheros 8151 via Qualcoms hjemmeside, til Windows 8.1, til et annet nettverkskort i 81-serien. La merke til at denne var et par versjonnummer nyere enn den jeg hadde installert. Slettet alt av driverfiler fra pcn, deaktiverte automatisk nedlasting av drivere, og installerte manuelt. Har spilt av forskjellige YouTube-klipp på størelse fra 1080p til 4k, hvor det kun begrenses av nettet. Laster nå ned oppdatering til GTA5 samtidig som at jeg sjekket noen flere filmklipp, samt kjørte benchmark i Batman Arkham Knight, uten noe trøbbel. Dette samtidig som at dama lastet opp noen filer til pcn min via nettverket. Håper at det var et absurd problem med driverne likevel. Føler meg likevel ikke helt trygg da jeg synes fremdeles at det var merkelig at problemet dukket opp helt ut av det blå. Skal sjekke ut enten USB-ethernet kort eller PCI-kort i morgen for å se om det har noen innvirkning på LatencyMon. Akkurat nå ligger høyeste tall på: Highest DPC routine execution time (µs): 13611,838139 Driver with highest DPC routine execution time: ndis.sys - Network Driver Interface Specification (NDIS), Microsoft Corporation Og i øyeblikket streames det til kodi uten problemer. Håper dette er en faktisk løsning, men det gjenstår å se utover uka. Takker for hjelp til feilsøkinga, og for at det (forhåpentligvis) sparte meg for noen kroner. Ser ikke helt fordelen med å gå over til Skylake (enda), så kjekt å kunne spare pengene til å se hva AMD eller neste generasjon kan by på. edit: nvm.. Nå er det tull igjen. Kjørte noen benchmarks i GTA5 mens dama lasta ned til pcn min, og etter hvert gikk det dårligere og dårligere. Skal sjekke med nytt nettverkskort i morgen. Endret 3. april 2016 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 edit: nvm.. Nå er det tull igjen. Kjørte noen benchmarks i GTA5 mens dama lasta ned til pcn min, og etter hvert gikk det dårligere og dårligere. Skal sjekke med nytt nettverkskort i morgen. Dette skjer over tid , får meg til å lure på om rett og slett nettverkschippen på hovedkortet ditt blir en smule varm over tid? Om du tar en titt på hovedkortet ditt har du vel 2 eller 3 blåe aluminiums kjølere påmontert der , ta en finger på dem mens pcen står på (sørg for å fjerne statisk elektrisitet først) og blir disse veldig varme kan du enten kjøle disse ned men en ekstra vifte eller prøve å få blåst av støv / ha på ny kjølepasta på disse om du kan enkelt demontere dem. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Det er noe som kalles "handle leak". Det kan være du har dette . Det er software og drivere som er skyld i det og det kommer sigende slik du beskriver det .https://en.m.wikipedia.org/wiki/Handle_leak Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Kan hende. Men jeg gikk i dag til innkjøp av et nytt nettverkskort (Intel Pro/1000CT) Så får jeg rapportere tilbake i kveld når jeg har fått kjørt det en del timer. LatencyMon har i alle fall vært svært rask til å rapportere om feil tidligere, men foreløpig er der ingen ting. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Oppdatering: Har nå kjørt i hele ettermiddag helt stabilt. Streamet til tvn, filer på 1-12gb uten noe delay på hverken pc eller mottakeren. Hanbrake kjørte en times tid, lastet ned via Steam, og lastet opp filmklipp til Youtube, og ingen ting av tidligere symptomer har vist seg. Har også spilt spill mens dette har pågått, men alt går fint. Anser problemet som løst, og takker så mye for råd og tips som sparte meg for et overilt konklusjonshopp. Så får jeg se an om det blir utbytting hvis AMD klarer å friste nok med Zen etter hvert. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Det var gode nyheter Husk dog at sånne symptomer kan være tegn på at noe er på vei til å svikte eller dårlig kjøleløsning , så kan være lurt å ta en ordentlig rens og ha på ny kjølepasta der det er behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå