Gå til innhold

Har laget gjennomsiktig byggemateriale av tre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er fordelene sammenlignet med vanlig pleksiglass? Eller lysplater?

tja.. som artikelen sier: 

Samtidig har materialet de strukturbærende egenskapene til treverk, som pleksiglassplater ikke har.

Ellers vil jeg anta at pris er en fordel, ettersom trevirke er relativt billig. Ift markedsføring vil det vel også være en fordel at materialet i utgangspunktet er fornybart :)
Lenke til kommentar

Eg har vel sikkert ikkje fått med meg alt, men kort oppsummert er min forståelse slik:

Ved hjelp av ein god del forbehandling av treverk (som sikkert IKKJE er miljøvennlig); står ein att med ein slags trebasert struktur; som så vert brukt som skjelett/armering for pleksiglasruter. Eit problem kan vera at dette ikkje vert skikkeleg gjennomsiktig; så kanskje bruken vert begrensa av det.

Så kva skulle vitsen vera her?

- Billig? Tvilsomt...

- Miljøgevinst ved å erstatta plast, med pleksiglas og masse kjemisk forbehandling av tre? Tvilsomt...

- Miljøgevinst ved å erstatta glas på same måten? Tvilsomt.... er glas eit stort problem?

Så utover ein del mulige nisjeprodukt, så trur eg at einaste "redninga" for dette konseptet er at nokon klarar å lura politikarane til å vedta at dette er miljøvennleg, for så å innføra krav om bruk. Det vert nok sikkert ikkje så vanskeleg å få til.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...