RetardedBuckets Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Hei, Jeg bor i et student-blokk hvor hvert rom har hver sin kabel for internet. Når du kobler kabelen i pcen kommer det opp en nettside hvor du må skrive inn brukernavn og passord. Er det mulig for meg å få satt opp et trådløst nettverk? Eller blir det vanskelig pga den portalen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Vil tro et vanlig akksesspunkt vil gjøre jobben. Lenke til kommentar
RetardedBuckets Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 Vil tro et vanlig akksesspunkt vil gjøre jobben. Hvordan funker det? Kan jeg sette et passord på den? Selv om alle har sine egne passord og må igjennom portalen så er ikke jeg interessert i at 40 andre bruker mitt aksesspunkt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Du setter eget passord og kryptering på aksesspunktet ja. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Eventuelt en router, så du fortsatt har mulighet for kablet tilkobling... Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 (endret) Husk å lese avtalen du har med de som leverer nettet ditt! Vet ikke hvordan det er nå, men for et par år siden så var det enkelte studenthus hvor du ikke fikk lov til å koble opp egen ruter i det hele tatt, eller ikke fikk sette opp eget trådløst nettverk på rommet, evt måtte sette opp trådløst i henhold til instruksene fra leverandør med hensyn til DHCP, signalstyrke, kanalvalg o.s.v Endret 2. april 2016 av FBEN Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Det er faktisk mulig å koble en laptop direkte til nettverkskontakten, og la laptopen fungere som trådløs router som andre enheter kobler seg til. Kan gjøres i Windows, Mac og Linux. Jeg har testet alle tre. Du finner instruksjoner for ditt operativsystem på nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå