Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hyundai Elantra 2002 med defekt motor, selge som delbil?

Anbefalte innlegg

Hei.

Registerreima på Elantra'n min røyk tvert av for noen dager siden. Med det tok den med en del av sylindrene og ventilene. Brukte akuratt 7000kr (!) for ny potte (kostet 5000kr i seg selv) og byttet bremseskiver og klosser...

Spørsmålet er om jeg kan få noe for den som delbil, helst mer en jeg vil få som vrakpant. Om noen er viten innen dette hadde det vært greit om du kunne gi noen tips.

TAKK..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du kan alltids legge ut potta på finn og håpe at noen med samme bil vil gi noen hundre for den, men det høres ut til at beste løsning er høggern.

Lenke til kommentar

Egentlig vil jeg ikke ha bilen, men jeg hadde kanskje tilbudt vrakpant hvis den var fin og lite rust.

Deretter skaffe høgger motor å bytte denne med ny reg reim + ymse. Det er viktig å selge noe som holder og med mest mulig overskudd.

Spørs om det hadde blitt noe god butikk. Det er en Hyundai.

Nye skiver/klosser/potte har ingen verdi når den står sånn. Det beste for deg er nok å reparere/bytte motor billigst og fortest mulig så ting ikke står seg ihjæl. De nye bremsene dine er ødelagt om 3mnder.

Bruksverdien er stor for deg fordi den har skilter og står allerede i ditt navn. Du har brukt mye penger på nye deler, årsavgift osv. Den har mye verdi for deg, men ingen andre.

Å bytte bil er garantert dyrere, men kanskje et smartere valg. Det er et komplisert regnestykke med en gammel Hyundai som variabel.

Fiks den eller send det på dynga.

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...