Gå til innhold

Hvilket norsk parti tror du Hitler ville stemt på idag?

Anbefalte innlegg

Den aktuelle kilden sier ingenting om "angrep på jøder". Den dokumenterer det jeg har beskrevet, nemlig protest-paroler. Det er noe helt annet enn å "jage vekk" og "gå til angrep på" jøder.

Jeg er helt enig i at det er utrolig smakløst å holde på på denne måten. Men det er ikke representanter fra SV, og det er ikke å "kjepp jage jøder" eller "gå til angrep" på dem.

Herre min hatt. Evner du ikke google?

I 2004 ble jøder og israelvenner med tilknytning til Norsk IsraelsenterForum mot islamisering og Demokratene bortvist fra krystallnatt-markeringa i Oslo. Ifølge Norsk Israelsenter var det snakk om «en liten gruppe på 12–14 jøder og deres norske venner».[11] De ønsket å delta i markeringen med israelsk flagg, men arrangementskomiteen mente at israelske flagg var å regne som meningsytringer i Midtøsten-spørsmålet og det ville de ikke ha noe av på en generell markering mot rasisme.[12] Arrangementskomiteen kontaktet derfor Politiet for å hindre at jødene og israelsvennene skulle få delta med israelsk flagg.

Politiet bortviste israelsvennene av hensyn til deres egen sikkerhet. Ifølge avisa Norge Idag ble israelsvennene fortalt at «[d]isse folkene er livsfarlige og når de finner dere kommer de til å rundjule dere. Dere gjør best i å forsvinne og ikke en gang gå sammen i Oslos gater».[13] Blant de bortviste var Erez UrielyJan SimonsenChristen Krogvig og John Rothschild. Sistnevnte opplevde som barn at hele familien måtte flykte til Sverige for å unnslippe nasjonalsosialistenes jødeforfølgelser.

Flere av de bortviste israelsvennene har begrunnet sin markering med at de ville avsløre SOS Rasismes dobbeltmoral overfor jødene og Israel. Blant annet har Drammen SOS Rasisme vært tilsluttet nettverket Boikott Israel som boikotter israelske varer.[14]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den aktuelle kilden sier ingenting om "angrep på jøder". Den dokumenterer det jeg har beskrevet, nemlig protest-paroler. Det er noe helt annet enn å "jage vekk" og "gå til angrep på" jøder.

Jeg er helt enig i at det er utrolig smakløst å holde på på denne måten. Men det er ikke representanter fra SV, og det er ikke å "kjepp jage jøder" eller "gå til angrep" på dem.

Herre min hatt. Evner du ikke google?

I 2004 ble jøder og israelvenner med tilknytning til Norsk IsraelsenterForum mot islamisering og Demokratene bortvist fra krystallnatt-markeringa i Oslo. Ifølge Norsk Israelsenter var det snakk om «en liten gruppe på 12–14 jøder og deres norske venner».[11] De ønsket å delta i markeringen med israelsk flagg, men arrangementskomiteen mente at israelske flagg var å regne som meningsytringer i Midtøsten-spørsmålet og det ville de ikke ha noe av på en generell markering mot rasisme.[12] Arrangementskomiteen kontaktet derfor Politiet for å hindre at jødene og israelsvennene skulle få delta med israelsk flagg.

Politiet bortviste israelsvennene av hensyn til deres egen sikkerhet. Ifølge avisa Norge Idag ble israelsvennene fortalt at «[d]isse folkene er livsfarlige og når de finner dere kommer de til å rundjule dere. Dere gjør best i å forsvinne og ikke en gang gå sammen i Oslos gater».[13] Blant de bortviste var Erez UrielyJan SimonsenChristen Krogvig og John Rothschild. Sistnevnte opplevde som barn at hele familien måtte flykte til Sverige for å unnslippe nasjonalsosialistenes jødeforfølgelser.

Flere av de bortviste israelsvennene har begrunnet sin markering med at de ville avsløre SOS Rasismes dobbeltmoral overfor jødene og Israel. Blant annet har Drammen SOS Rasisme vært tilsluttet nettverket Boikott Israel som boikotter israelske varer.[14]

Med "bortvist" menes det selvfølgelig at de ble angrepet og jaget bort siden de hadde jødiske flagg under krystallnatt markeringen. 

Lenke til kommentar

Pisspreik. Jeg stemmer Venstre. Jeg er moderat kritisk til Israels politikk overfor Palestina, og har ingen problemer med jøder. Jeg har lest forholdsvis lite nazistisk propaganda, og har ikke lest sions vise protokoller (men er kjent med historien bak det).

Som sagt, denne episoden du beskriver finner jeg ikke noen beskrivelse av annet enn fra deg. Det jeg leser er at Nye SOS rasisme først kranglet i forbindelse med planleggingen av et arrangement, senere gikk med sionistkritiske paroler. Har du noen kilder på at noen "gikk til angrep på jøder"? Og ikke minst, har du noen form for dokumentasjon på at dette hadde noen tilknytning til SV? For Nye SOS rasisme er en gjeng med kommunister som ikke anerkjenner dagens politiske system (og dermed ikke er knyttet til noe politisk parti), og som står ganske langt unna SV politisk.

Tenker du at Adolf Hitler ville stemt på pro-Israel, Pro-USA, pro-Kapitalisme, Pro-NATO, anti-Islamisme som du finner hos FrP eller tenker du han ville stemt på SV som står for : Pro-islamisme, anti-usa, anti-nato, anti-jøde, anti-israel, - anti kapitalisme.

Han ville stemt verken FRP eller SV, tipper jeg. Du feilrepresenterer SVs politikk, trekker ut deler av den som var irrelevante for de hendelsene som Hitler faktisk er kjent for. Det er en overforenklende og fordummende måte å forsøke å provosere på.

Nei det gjør jeg ikke. SV er kjent for sin anti-vestlige , anti-nato, anti-usa og anti-kapitalistiske linje. Den samme linjen som Hitler la seg på. 

I SV miljøet står jøde hatet sterkt. Hitler ville kjent seg godt igjen i det brune miljøet der

• Liker 1
Lenke til kommentar

Huff. Jeg trodde først du startet denne tråden fordi du oppriktig ønsket en diskusjon rundt temaet, men det er jo åpenbart at du hater SV, og at du egentlig bare ønsker å sverte dem mest mulig. 

Før jeg melder meg ut her, har jeg tre kommentarer.

1. SV hater ikke jøder. Ingen SVere jeg kjenner hater heller jøder(og jeg kjenner ganske mange), de er derimot kritiske til staten Israel. Israel har ulovlige bosetninger på Palestinsk territorium. Det er ikke kontroversielt, verken i Norge eller i resten av verden, å være kritisk til en stat som dreper, okkuperer og undertrykker et helt folk. 

2. De ble ikke "slått og angrepet". De ble tatt til side av politiet. Sliter du med å lese? Også på toppen av det hele referere til Norge Idag som en troverdig kilde. HAHA! Skal ikke slenge på document.no og nyhetsspeilet i samme slengen?

3. Det viktigste for Hitler var raserenhet. Det finner du best igjen på høyresiden av norsk politikk. 

Og nei, jeg så ikke Vigrid-videoen. Har ingen interesse av å høre på idioter som Tore Tvedt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hitler hadde ikke stemt på noe eksisterende parti. Han hadde stiftet et nytt parti. Et parti for de høye og blonde.

Men han var vel strengt tatt verken høy eller blond...

Geir :)

Nei, men han hadde av en eller annen grunn en fetisj for blonde folk.

Lenke til kommentar

Pisspreik. Jeg stemmer Venstre. Jeg er moderat kritisk til Israels politikk overfor Palestina, og har ingen problemer med jøder. Jeg har lest forholdsvis lite nazistisk propaganda, og har ikke lest sions vise protokoller (men er kjent med historien bak det).

Som sagt, denne episoden du beskriver finner jeg ikke noen beskrivelse av annet enn fra deg. Det jeg leser er at Nye SOS rasisme først kranglet i forbindelse med planleggingen av et arrangement, senere gikk med sionistkritiske paroler. Har du noen kilder på at noen "gikk til angrep på jøder"? Og ikke minst, har du noen form for dokumentasjon på at dette hadde noen tilknytning til SV? For Nye SOS rasisme er en gjeng med kommunister som ikke anerkjenner dagens politiske system (og dermed ikke er knyttet til noe politisk parti), og som står ganske langt unna SV politisk.

Tenker du at Adolf Hitler ville stemt på pro-Israel, Pro-USA, pro-Kapitalisme, Pro-NATO, anti-Islamisme som du finner hos FrP eller tenker du han ville stemt på SV som står for : Pro-islamisme, anti-usa, anti-nato, anti-jøde, anti-israel, - anti kapitalisme.

Han ville stemt verken FRP eller SV, tipper jeg. Du feilrepresenterer SVs politikk, trekker ut deler av den som var irrelevante for de hendelsene som Hitler faktisk er kjent for. Det er en overforenklende og fordummende måte å forsøke å provosere på.

Nei det gjør jeg ikke. SV er kjent for sin anti-vestlige , anti-nato, anti-usa og anti-kapitalistiske linje. Den samme linjen som Hitler la seg på. 

I SV miljøet står jøde hatet sterkt. Hitler ville kjent seg godt igjen i det brune miljøet der

Det er sant. Tore Tvedt har sagt at han liker Kristin Halvorsen :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=rhSeL6q_DOk&nohtml5=False

Lenke til kommentar

SV misliker staten Israel, ikke jøder generelt. Hitler ville ha hatet SV. Det er jo tross alt partiet for pasifister og innvandringstilhengere.

Lenke til kommentar
I dag ville Hitler ha bygget sin politiske karriere på islam-problemet.

Hitler elsket muslimer - og muslimer elsker Hitler den dag i dag. Han ville nok heller bygget sin karriere på å alliere seg med dem i sitt hot mot demokratiet, jøder og andre han mente var svake.

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

Tror det samme individet hadde blitt noe helt annet i Norge i dag, enn dengang. Husk hvor stor betydning WW1 og det etter hadde for hans utvikling.

I Norge i dag, tror jeg han hadde vært en normalt smart person. kanskje skuespiller, og stemt et vanlig Norsk parti.

Lenke til kommentar

Du skal ha berøm for at du klarer å holde deg saklig over så mange innlegg Herr Brun. 

Høyst usikkert, men jeg vet hvem som ville ha stemt på Hitler idag.

Det er den samme diskriminerende hatefulle ideologien men offeret er byttet ut fra å være jødene til å være muslimene. 

Å bruke det at Hitler fikk hjelp av muslimene (fiende av fienden) med å renske ut jødene fra sin egen bakgård som et argument for at mennesker som ikke ønsker at folk skal bli kastet ut av sin bakgård og inn i gassdusjen/krigsherjede land er mennesker som Hitler ville stemt med er helt hinsides og forteller mer om TS enn om saken han tar opp.

Hitler mente dessuten at ikke arabere var et problem siden de ikke ville klare å overleve i det kalde klima siden arabere var en underlegen rase. (I følge Albert Speer)

Hitler said that the conquering Arabs, because of their racial inferiority, would in the long run have been unable to contend with the harsher climate of the country.

https://en.wikipedia.org/wiki/Relations_between_Nazi_Germany_and_the_Arab_world

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...