Gå til innhold

Hvilket norsk parti tror du Hitler ville stemt på idag?

Anbefalte innlegg

Det har vært flere forsøk fra ekstreme elementer å sverte røster som er kritisk til dagens flyktningspolitikken .

Ekstremistene har tilogmed gått så langt som å male et bilde av mennesker som ønsker en sunn innvandringspolitikk som "nazister" og "brungrums".

But alas, om Hitler levde idag å var norsk statsborger hvilket parti tror du han ville stemt? Det ville nemlig ikke vært Israel , NATO og USA vennlige kapitalistiske FrP eller Høyre.

Hitler sa ”vår sosialisme går dypere. Hvorfor nasjonalisere/sosialisere banker og bedrifter? Vi sosialiserer mennesker.”

NSDAP hadde stor fokus på å utvikle velferdsstaten (og gratis tannlege) og Hitler var en av de første som innførte dyrevernslover.

NSDAP var også opptatt av miljøvern (økt fokus på økologisk mat f.eks), offentlig skolering og oppdragelse av barn (f.eks Hitler-Jugend).

Hadde Hitler levd i dag ville han vært en ihuga tilhenger av heldagsskolen, offentlige barnehager og SFO. Hitler lagde jo også flere nye barnehager i Norge. Meg bekjent er også barnehage en av SV's kjernesaker.

NSDAP var imot markedsliberalisme og positive til planøkonomi, skattelegging, strenge regler for næringslivet og fordømmelse av kapitalisme. 

Nazistene blandet seg inn i alle aspekter ved individets liv. De var opptatt av å påtvinge individet god helse, sikkerhet og forhindre individet i å ta egne valg som strider mot fellesnytten. Akkurat slik SV også ønsker.

I midtøsten ville Hitler mest sannsynlig støttet det jødehatende Hamas slik SV gjør idag. NSDAP fremmet også krav om boikott av jødiske varer på veien til makten slik som SV også har gjort. Hitler ville nok også akkurat som SV støttet de voldelige anti-Israel opptøynene som skjedde for noen år siden.

Og i likhet med Hitler's brunskjorter så har SV sine egne stormtropper/brunskjorter i form av Blitz og SoS-Rasisme (eller SS-Rasisme som jeg liker kalle de etter at de jagde jøder vekk fra krystallnatt markeringer).

Hitler og nazistene samarbeidet også dypt med muslimske mørkekrefter og han var fan av muslimers kamp vilje (og vilje til å dø for "saken"). F.eks fikk Stor-muftien av Jerusalem lov til å komme håndhilse på sin gode venn Adolf Hitler.

I motsetning til FrP som er imot mørkemenn og mørkekrefter i Islam så har SV alliert seg med de.

Hitler og SV har også de samme fiendene : USA, jøder, NATO, kapitalisme.

Et annet eksempel på at Hitler definitivt ville stemt SV er : Vigrid. Vigrid elsker SV. Nazisten Tore Tvedt har på sin hjemmeside postet flere hyllende SV artikler og han har gitt Kristin Halvorsen sin uforbeholdende støtte.

Han har tilogmed sagt at han og SV deler de fleste synspunkter : Jødehat, anti-vestlig retorikk, anti-usa, anti-israel, anti-kapitalisme, anti-NATO.

Dette åpenbarte seg virkelig den perioden Tore Tvedt og Øyvind Heian fra Vigrid deltok på VG Debatt for noen år siden. De kom -VELDIG- overens med de faste brukerne fra SV der inne. De sirkelrunking i full enighet om alt, helt til identiteden til Vigrid'erne ble avslørt og SV'erne møtte seg selv i døren.

Spol til 3 min inn i videon her så kan du selv høre NAZISTEN Tore Tvedt hylle SV sin politikk og Kristin Halvorsen :

Det er ingen tvil. Hadde Hitler levd idag ville han ikke stemt på noen norske høyre partier, han ville stemt venstre ekstremt (SV). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hitler ville vel stemt på det partiet som ville gitt størst sjanse for raseri, altså SV.

Autokorrekturen ville ikke ha rase krig i ett ord og endret til noe annet. Men den er kanskje inne på noe.

Jeg tenker det samme. SV hater jo vesten, nato og kapitalisme samtidig som de er alliert med islamister. Helt i tråd med Hitlers synspunkter. 

Og venstreekstreme anklager frp som er nato vennlig, kapitalist vennlig og vestlig vennlig for å være nazistisk? 

Dette tyder på intet annet enn kunnskapsløshet. Hitler ville elsket dagens venstreekstreme fra SV.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror SVs positive holdning til innvandring, religiøst mangfold og antirasistiske profil ville vært en dealbreaker for Hitler i Norge 2016. :)

Stemmer nynazister på SV? Nei, de stemmer på Norgerpatriotene, Vigrid, Demokratene etc. Disse partiene står mye nærmere Hitler i det som var hans kjernesaker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror SVs positive holdning til innvandring, religiøst mangfold og antirasistiske profil ville vært en dealbreaker for Hitler i Norge 2016. :)

Stemmer nynazister på SV? Nei, de stemmer på Norgerpatriotene, Vigrid, Demokratene etc. Disse partiene står mye nærmere Hitler i det som var hans kjernesaker. 

SV er pro islam og islamsk innvandring. Hitler var også pro islam. SV hater jøder, Hitler hatet jøder. 

Og nei det stemmer ikke. Vigrid er ikke et politisk parti, og Tore Tvedt har sagt av vigrid stemmer SV. Norgespatriotene eksisterer ikke lenger, men også de sa at de var alliert med SV den lille perioden de eksisterte. 

Si meg, tittet du ikke på videon? Vigrid lederen sa selv at SV fremmer vigrid's poltikk, derfor stemmer nazister på SV.

Lenke til kommentar

Det har vært flere forsøk fra ekstreme elementer å sverte røster som er kritisk til dagens flyktningspolitikken .

Ekstremistene har tilogmed gått så langt som å male et bilde av mennesker som ønsker en sunn innvandringspolitikk som "nazister" og "brungrums".

But alas, om Hitler levde idag å var norsk statsborger hvilket parti tror du han ville stemt? Det ville nemlig ikke vært Israel , NATO og USA vennlige kapitalistiske FrP eller Høyre.

Hitler sa ”vår sosialisme går dypere. Hvorfor nasjonalisere/sosialisere banker og bedrifter? Vi sosialiserer mennesker.”

Svaret er ingen av dem, han ville ha laget sitt eget parti eller så ville han ikke ha stemt. Hitler er for langt unna norske partier og vil ikke kunne identifisere med noen av dem.

Jeg laget et politisk diagram for å illustrere

crowdchart.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Svaret er ingen av dem, han ville ha laget sitt eget parti eller så ville han ikke ha stemt. Hitler er for langt unna norske partier og vil ikke kunne identifisere med noen av dem.

Jeg laget et politisk diagram for å illustrere

crowdchart.png

Du kan lage så mange diagrammer som du orker og greier men det forandrer ikke det faktum at Adolf Hitler ville stemt det mest jøde hatende, anti kapitalistiske og islam vennlige partiet i Norge, nemlig : SV.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan lage så mange diagrammer som du orker og greier men det forandrer ikke det faktum at Adolf Hitler ville stemt det mest jøde hatende, anti kapitalistiske og islam vennlige partiet i Norge, nemlig : SV.

Fin bruk av begrepet "faktum", du. Endret av Herr Brun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uansett hva Hitler hypotetisk ville ha stemt i Norge kan man iallefall slå fast at myten venstresiden har skapt for å klistre Hitler til høyresiden ikke stemmer. 

Og mønsteret går igjen; Vigrid blir kalt høyreekstrem til tross for at de åpenbart hører hjemme på venstresiden. 

Dette er bevisst sværting av høyresiden, media er jo konsekvent med å kalle ting "høyreekstrem", og har nok vært til skade. 

Jeg vokste opp selv med å tro Hitler var høyreekstrem, men en virkelighetens høyreekstrem ville jo eksempelvis være imot en stor stat (bare for å ta et av flere eksempler).

Lenke til kommentar

SV hater ikke jøder.

Neivel nei. Hvilket parti var det som prøvde presse regjeringen til å boikotte jødiske varer? Jo det var SV.

Hvilket parti var det som sendte sine brunskjorter/nazister i form av SS-Rasisme+Blitz for å jage jøder bort fra krystallnatt markeringen? Jo det var SV. 

SV er det nærmeste man kommer nazismen i forhold til dagens norske politiske landskap. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

SV hater ikke jøder.

Neivel nei. Hvilket parti var det som prøvde presse regjeringen til å boikotte jødiske varer? Jo det var SV.

Hvilket parti var det som sendte sine brunskjorter/nazister i form av SS-Rasisme+Blitz for å jage jøder bort fra krystallnatt markeringen? Jo det var SV. 

SV er det nærmeste man kommer nazismen i forhold til dagens norske politiske landskap.

1: Israel≠jøder. Å boikotte varer produsert i Israel på grunn av Israelsk politikk er ikke det samme som å boikotte "jødiske varer".

2: Det er forskjell på sionisme og jøder. Videre har aldri SV som parti verken oppfordret til, støttet eller stått for noe av det du beskriver. Nye SOS rasisme er en gjeng kommunister knyttet til Tjen Folket, og har ingen ting med SV å gjøre. SV har heller ingenting med Blitz å gjøre.

For øvrig vil jeg gjerne høre mer om denne aksjonen på Krystallnattmarkeringen. Slik jeg oppfattet denne situasjonen så var det Nye SOS Rasisme som nektet å delta på markeringen når det ikke ble tatt eksplisitt avstand fra Israel og sionisme. Hvem ble jaget bort, av hvem, når og hvor?

Endret av Herr Brun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Hitler var en tysk nasjonalist, han hatet jøder, ønsket å forene alle tyskere(og germanere?), sa at tyskere var overlegne (sikkert fordi de hadde tapt første verdenskrig og trengte en boost i selvtilliten?), var sosialister. Det er som de kalte partiet nasjonalsosialistisk. De var nasjonalistiske sosialister, som også hatet jøder.

Hitler ville stemt på et tysk nasjonalistisk og sosialistisk parti her i Norge. Siden ingen av de sosialdemokratiske partiene her i Norge er nasjonalistiske eller hater jøder, blir det vanskelig for han å stemme på dem. Jeg tror personlig at sosialdemokratene her i Norge ikke er nasjonalistiske i redsel for å sammenlignes med Hitler, det er virkelig svakt og irrasjonelt.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

SV hater ikke jøder.

1: Israel≠jøder. Å boikotte varer produsert i Israel på grunn av Israelsk politikk er ikke det samme som å boikotte "jødiske varer".

2: Det er forskjell på sionisme og jøder. Videre har aldri SV som parti verken oppfordret til, støttet eller stått for noe av det du beskriver. Nye SOS rasisme er en gjeng kommunister knyttet til Tjen Folket, og har ingen ting med SV å gjøre. SV har heller ingenting med Blitz å gjøre.

For øvrig vil jeg gjerne høre mer om denne aksjonen på Krystallnattmarkeringen. Slik jeg oppfattet denne situasjonen så var det Nye SOS Rasisme som nektet å delta på markeringen når det ikke ble tatt eksplisitt avstand fra Israel og sionisme. Hvem ble jaget bort, av hvem, når og hvor?

Tror du har lest deg opp litt for mye om sions vise protokoller og nazisme propaganda her. Tipper du er SV velger. 

Typisk brun SV tankegang.

Slik du oppfattet det? Du har tydeligvis ikke fått med deg episoden for noen år siden hvor SV og SS-rasisme gikk til regelrett angrep på jøder som dukket opp på krytallnatt markeringen med jødiske flagg. Jødiske flagg provoserer jo som kjent nazister og sv'ere. 

Etter den episoden har det vært svært få jøder (om noen) som har møtt opp på disse markeringene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pisspreik. Jeg stemmer Venstre. Jeg er moderat kritisk til Israels politikk overfor Palestina, og har ingen problemer med jøder. Jeg har lest forholdsvis lite nazistisk propaganda, og har ikke lest sions vise protokoller (men er kjent med historien bak det).

Som sagt, denne episoden du beskriver finner jeg ikke noen beskrivelse av annet enn fra deg. Det jeg leser er at Nye SOS rasisme først kranglet i forbindelse med planleggingen av et arrangement, senere gikk med sionistkritiske paroler. Har du noen kilder på at noen "gikk til angrep på jøder"? Og ikke minst, har du noen form for dokumentasjon på at dette hadde noen tilknytning til SV? For Nye SOS rasisme er en gjeng med kommunister som ikke anerkjenner dagens politiske system (og dermed ikke er knyttet til noe politisk parti), og som står ganske langt unna SV politisk.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hitler ville ikke valgt et parti som sto for noe, og i hvert fall ikke et etablert parti. Han ville valgt et lite parti som var lett bytte for hans egne meninger og demagogi. DAP hadde bare rundt 50 medlemmer da Hitler begynte å lefle med dem, og hadde bare noen måneder før gått veien fra å være en diskusjonssirkel for spesielt interesserte til å danne et parti. Ironisk nok hevdes at det i starten var han som var fascinert av deres ideer, ikke omvendt, men før Hitler hadde de ikke evne eller guts til å gjøre noe ut av det.

Geir :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Pisspreik. Jeg stemmer Venstre. Jeg er moderat kritisk til Israels politikk overfor Palestina, og har ingen problemer med jøder. Jeg har lest forholdsvis lite nazistisk propaganda, og har ikke lest sions vise protokoller (men er kjent med historien bak det).

Som sagt, denne episoden du beskriver finner jeg ikke noen beskrivelse av annet enn fra deg. Det jeg leser er at Nye SOS rasisme først kranglet i forbindelse med planleggingen av et arrangement, senere gikk med sionistkritiske paroler. Har du noen kilder på at noen "gikk til angrep på jøder"? Og ikke minst, har du noen form for dokumentasjon på at dette hadde noen tilknytning til SV? For Nye SOS rasisme er en gjeng med kommunister som ikke anerkjenner dagens politiske system (og dermed ikke er knyttet til noe politisk parti), og som står ganske langt unna SV politisk.

Så fordi du ikke har lest om hendelsen hvor SV og SS-Rasisme kjepp jaget jøder på krystallnatten så har det ikke hendt? Er det slik å forstå?

Du har google har du ikke? Det er ikke verre enn å gjøre et lite søk.

Så uansett : Tilbake til trådens tema.

Tenker du at Adolf Hitler ville stemt på pro-Israel, Pro-USA, pro-Kapitalisme, Pro-NATO, anti-Islamisme som du finner hos FrP eller tenker du han ville stemt på SV som står for : Pro-islamisme, anti-usa, anti-nato, anti-jøde, anti-israel, - anti kapitalisme.

For de med IQ som er over tre sifret så er svaret åpenbart med mindre man er ideologisk blendet av galskap.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Nye SOS rasisme har gått etter jøder, det var en sak om det for ikke så mange år siden.

Link: http://www.dagbladet.no/2014/11/19/nyheter/sos_rasisme/innenriks/nye_sos_rasisme/tjen_folket/36238400/

Det er 100% greit for meg at de synes synd i Palestinerne, men å protestere i en markering til minne om krystallnatten var et stort steg for langt.

Lenke til kommentar

Den aktuelle kilden sier ingenting om "angrep på jøder". Den dokumenterer det jeg har beskrevet, nemlig protest-paroler. Det er noe helt annet enn å "jage vekk" og "gå til angrep på" jøder.

Jeg er helt enig i at det er utrolig smakløst å holde på på denne måten. Men det er ikke representanter fra SV, og det er ikke å "kjepp jage jøder" eller "gå til angrep" på dem.

Lenke til kommentar

Tenker du at Adolf Hitler ville stemt på pro-Israel, Pro-USA, pro-Kapitalisme, Pro-NATO, anti-Islamisme som du finner hos FrP eller tenker du han ville stemt på SV som står for : Pro-islamisme, anti-usa, anti-nato, anti-jøde, anti-israel, - anti kapitalisme.

Han ville stemt verken FRP eller SV, tipper jeg. Du feilrepresenterer SVs politikk, trekker ut deler av den som var irrelevante for de hendelsene som Hitler faktisk er kjent for. Det er en overforenklende og fordummende måte å forsøke å provosere på.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...