MrAvionics Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Noen tips ? Bolten til turboen skrur seg opp på bilen. Prøvd med sprengskive men det er for varmt slik at den mister herdingen. Hørt noen som har brukt nord locks skiver men vet ikke hvor jeg får tak i det i løsvekt Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 Den holder 200 grader, det er ikke i nærheten av varmen der nede ved turboen. Den blir rød ved belastning hehe 2 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Har du prøvd å stramme den når den er så varm som mulig? Kan den byttes med en bolt med høyere kvalitets stållegering? 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Loctite 272? Loctite-produkter tåler stort sett ikke mer enn 150-250 grader før de løsner/smelter. Det står veldig ofte i verkstedhåndbøker at varme skal brukes for å løsne ting som er gjengelåst med kjemiske produkter... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Den holder 200 grader, det er ikke i nærheten av varmen der nede ved turboen. Den blir rød ved belastning hehe Hvilken bil er det snakk om? Bruker ikke feil bolt? Endret 1. april 2016 av Mr. A Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Skru inn en pinnebolt og skru på en selvlåsende kobbermutter. Det funker fjell! 4 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Er en grunn til at den komboen brukes på eksos. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 Bilen er en A6 1998 1.8t AEB Bruker ikke orginalbolten da jeg ikke har den, men folk med orginalbolt sliter vist også med det problemet har jeg lest. MEN har nå fått tak i nord lock skiver fra utlandet, så får jeg se om de virker ! Men angående å sku ned en pinnebolt, hvordan får jeg festet den slik at den ikke skrur seg opp da ? Vil ikke den litte løst oppi der ? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Når du skrur på en mutter så blir det press på gjengene når den er stramma, så den holder seg. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Er det ikke låseskiver man bruker i slike situasjoner da? Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 (endret) Nor lock skiver holder mye med god annleggsflate, standard på typegodkjente produkt til offshore og olja ofte. Det spørs om ikke noe på gjengene som tåler varmen og hadde vært lurt. Kikket fort på kobberpasta jeg hadde i garasjen og den var god for flere hundre grader. Endret 10. april 2016 av Thobjo Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 Nor lock skiver holder mye med god annleggsflate, standard på typegodkjente produkt til offshore og olja ofte. Det spørs om ikke noe på gjengene som tåler varmen og hadde vært lurt. Kikket fort på kobberpasta jeg hadde i garasjen og den var god for flere hundre grader. Hva skal kobberpasta gjøre godt for ? Vil ikke det skape mindre friksjon ? Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Min erfaring er at ting som ekspanderer ved varme og så kjøles ned sitter bedre med noe på gjengene. Tjøre på vanlige ting og kobberpasta på eksosdeler f.eks. Luften som ville ligge mellom gjengeparti på noe som har rask og stor varmeutvikling tror jeg ikke er heldig. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 Aha da skal jeg prøve det også har kobberpasta liggende Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Låsetråd? https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Safety_wiring_-_Jaguar_rear_subframe.jpg Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Låsetråd? https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Safety_wiring_-_Jaguar_rear_subframe.jpg Rolig nå. Det der krever mekanisk innsikt og en brukbar søylebor. Men ja, det er løsningen :-) Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Ikke kobberpasta, det smelter bare bort. Alu pasta er bedre løsning men det er kun for at det skal kunne løsnes igjen. Som jeg har sagt tidligere, kjør på med pinnebolt og selvlåsende mutter, enten i kobber eller mild steel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå