Renate Sk Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Utstyr: det jeg har der og da, hovedsaklig Canon 7D II og Canon 70-200mm f/2.8 1 Lenke til kommentar
Renate Sk Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 (endret) Internettet forsvant, det er en av bakdelene ved å bo langt ut på landet, så her kommer en masseoppdatering. Gjørme, regn, dårlig vær og lange netter med lamming gjorde sitt med overskuddet til seriøs fotografering, men noe har det blitt.5. april:Først ut er "Bronserytteren", første forsøk på å fotografere i skikkelig tåke. Endret 13. april 2016 av Renate Sk Lenke til kommentar
Renate Sk Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 (endret) 7. april: Iiiiiit' ME! Mens han venter på at hoppene hans skal få barn, benytter han tiden til gjørmespa og vise å seg frem. Lord Flashhorse hviler aldri. "Ha! Mind if I use your phone? If word gets out that I'm missing, 500 girls would kill themselves. I wouldn't want them on my conscience, not when they out to be on my face!" Endret 13. april 2016 av Renate Sk Lenke til kommentar
Renate Sk Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 9. april. Nattvakt og lamming. Den eneste hvitsauen vi har på gården, og i fjor endte det med kopplam. Denne gangen gikk det heldigvis bra, og hun koser seg nå med sine to tvillinger. Det vil jo helst gå bra!Midt på natta tar man hva man har; en iphone. Lenke til kommentar
Renate Sk Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 10. april: Noen begivenheter er faktisk så sjeldne, at det er vanskelig å få på film. Sola skinner, og lusitanoen, som ble født i Portugal, ser faktisk litt blid ut, for første gang siden ifjor sommer. Dette fenomentet er svært sjeldent, og de færreste mennesker kommer til å oppleve det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Veldig fine dyre-bilder. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Spenstige hestebilder her, godt at lammingen gikk bra. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Flotte syrebilder som flere påpeker. Favoritter så langt er 7. og 10.april. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 mange flotte bilder av dyr og liv. liker aller best av 5. og 10. april. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Digger bildene av de fantastisk flotte hestene. Tåkebildet gir ekstra vekt til den flotte hesten og rytteren. Kjempeflott fanget Lord Flashorse, og lusitanoen (samme?) er kjempestaselig! Stemningsbildet fra lammingen gjør meg spent på fortsettelsen! 1 Lenke til kommentar
Renate Sk Skrevet 20. april 2016 Forfatter Del Skrevet 20. april 2016 (endret) Tusen takk for gode kommentarer! Det stemmer at hesten på bilde 2 og 4 er den samme. Han er veldig uttrykksfull og full av seg selv Uten internett, og midt i gjørmesesongen og føll- og lammeperioden har det ikke blitt så mye tid til fotografering, men nå er jeg i Portugal, der jeg fotograferer med min mentor, Ekaterina Druz, og utforsker lusitanoer videre. I dag var vi på et sted som driver på med avl og trening av tyrefekterhester. Tre er én for mye: Endret 20. april 2016 av Renate Sk Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Det var noen fyrrige tyrefekterhester i dagens bilde, ble ekstra dramatisk med den røde bakgrunnen. Fint fanget trekløver. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 (endret) Ja, den får jammen passe seg, ser jeg. Bra fanget hestekonflikt. Se på de øra! Endret 24. april 2016 av Linepusle Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Fine hestebilder, meg velger meg bildet av sauene som favoritt, hittil... Lenke til kommentar
Renate Sk Skrevet 18. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2016 (endret) Aprilfesten ble avbrutt av at jeg plutselig mistet internettilgangen, mange oppdrag og altfor lite tid. Ser over at noen av datoene har blitt litt feil på grunn av det. Har akkurat fått begynt på bildene, tenkte at jeg kan jo poste dem allikevel, selv om april er langt forbi og sommeren har meldt sin ankomst. her er 20. april: Den sorte demon. Han skal bli tyrefekterhest, og er ikke redd for en ting. Det hester vanligvis velger flight-mode, går en tyrefekterhingst rett på. Vakker, grasiøs og atletisk. Alternativ for 20. april: Møte mellom to hingster 21. april:En kort hvil mellom trærne. Denne unghingsten var med ut for å gjete hopper og føll for første gang. Flink og ivrig hest, som fortsatte og fortsatte og fortsatte å jobbe, selv om det er en overgang for en unghingst å gå fra å bo i flokken selv og å følge mennesket på toppen. 22. april: De dype skogene i Sintra. Dette må være Fangorn. Jeg er overgjennomsnittet glad i skoger, men jeg har aldri opplevd en slik stemning som i denne skogen. Folk har brukt den til religiøse ritualer i årtusener, og logistikken ble vanskelig da ingen mobilsignaler nådde frem. 23. april: Frihet. Alternativ for 23. april: 24. april:Pátio das Éguas.På det portugisiske statsstutteriet Alter Real (Alter er området, real betyr kongelig), har de et daglig ritual. Hver morgen kommer hoppene og føllene inn fra de enorme beitemrådene for å få kraftfôr, bli sett over og få ly inne i stallene mot den aller verste heten. Så slippes de ut på ettermiddagen og finner veien tilbake til beitemarkene sine selv, gjennom det som kalles "hoppenes port". Dette har foregått hver dag siden 1700-tallet, og hoppene lærer tradisjonen videre til sine døtre. Bare hingstene ris i Portugal. De mest verdifulle hoppene har håndsmidde bjeller med hver sin lyd rundt halsen. Håndtverket med å lage disse bjellene er vernet av UNESCO. Endret 18. juni 2016 av Renate Sk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå