hesp Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg opplever å få denne meldingen hver gang jeg booter pc´en. Vidre står det press F1 to continue. Jeg har prøvd det meste, sette kablene begge veier der det er mulig, byttet ende så den "vridde" står ned i hovedkortet osv. Prøvd flere forskjellige floppy stasjoner og kabler. Hva mer kan være feil med en floppy ? Har også resat bios, prøvd forskjellige innstillinger osv. Den ene floppy disken gir så vidt fra seg litt gryting når den står i, og lampa lyser når man setter pin 1 feil vei så den står i pin 34. Floppy stasjonen og samme kabel fungerer også i en annen maskin. Floppy disken fungerte for en tid tilbake og sluttet å fungere etter jeg innstalerte en DVD-brenner. Hovedkortet er et ASUS A7N8X Delux som er 5-6 mnd gammelt. Noen som har nye ideer man kan prøve ? Eventuelt hender det at kontrolleren til floppy på HK tar kvelden ? Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Noen som har nye ideer man kan prøve ?Eventuelt hender det at kontrolleren til floppy på HK tar kvelden ? Det er sikkert noe feil med hovedkortet... Men funker floppyen hvis du kopler fra dvd-spilleren? Lenke til kommentar
hesp Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Nei, hjelper ikke om jeg kobler fra alle andre IDE enheter. Floppy fungerer ikke uansett. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 deaktiver floppy kontroller i bios Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Har du prøvd å oppdatere bios (ikke bare resette) ? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hadde samme problem og da var det floppyn som hadde tatt kvelden... Sjekk at kabel er ikke skadet... delen med twist skal stå mot floppyn... Lenke til kommentar
Borf Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 snu ide kabelen som står i disketstasjonen. eller prøv å bytt kabel Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Dersom alle kabler er som før og den fungerte tidl. har den nok tatt kvelden ja. drøy hundrings om du i det hele tatt trenger en. Lenke til kommentar
hesp Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Har nå kjøpt ny floopy stasjon. Noe som ikke var til stor nytte. Har prøvd flere floppy kabler og ikke noe virker. Kan se ut som det er HK som er øderlagt. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Du er SIKKER på at du har satt kabelen riktig vei? Som oftest på Floppyer, er det mulig å sette de feil vei. Delen med twist skal være mot floppyen, og den siden av kabelen som er rød skal være motsatt av IDE-kabelen. Lenke til kommentar
hesp Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Det er jeg 100% sikker på ja, har for moro skyld også testet de andre mulige veiene. Har snart fikla med dette 3 kvelder. Så nå gir jeg opp. Fins det andre måter å innstalere winXP og s-ata kontroller som ikke er suportert med driver under xp innstalasjon ? Jeg skal altså ha OS på s-ata diskene og da må jeg først få inn en driver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå