DementedAlbino Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Har tenkt meg en tur til tyskland før jul og lurer på hvordan det er med moms på varer jeg kjøper der nede. Vil jeg få igjen penger for dette ved grensen mellom danmark og tyskland, eller må jeg betale full pris på alt jeg handler? Hvordan er det når jeg kommer inn til norge fra danmark, må jeg betale norsk moms da? Tenkte å kjøpe meg digitalkamera sammen med noen andre små ting, og får jeg trukket fra moms så er det en del å spare på å handle i Tyskland. Hva er det som egentlig er billigere i tyskland og danmark framfor her i norge, bortsett fra mat og øl da. Lenke til kommentar
OuO Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Ja, du kan få trukket fra momsen. Det er ganske pes da. Du må si ifra i denne butikken hvor du kjøper varen, da må du fylle ut noen papirer som du må vise på grensen. Problemet er at de fleste butikkene ikke opplever slike ting så ofte, sånn at sist jeg kjøpte noe der måtte jeg snakke med sikert 150 folk i den fordømte butikken før jeg fikk fikset det. Det er heller ikke så billig der lengre etter at euroen kom. Elektronisk utstyr er like dyrt som i norge, noen ganger billigere og noen ganger dyrere. Uansett, er du i tyskland må du handle øl. Min fetter er tysk og han viste meg hvor det er lurt å kjøpe øl. En butikk som heter aldi har øl til ca 90 øre boksen, det er dog billig øl som smaker dritt. På penny-mark derimot har de øl som koster mellom 1 kr og 1.50 kr og smaker ganske så godt. På aldi har de forresten også kjeeempe billig godteri. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Ja jeg vet at øl er billigere enn her hjemme, og ender vel opp med en drøss med boxer. Men hvordan er prisene i danmark i forhold til her hjemme da? Er det noe å spare der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå