eBjorgum Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Har et Pioneer Surroundanlegg som fungerer perfekt til avspilling av film men får ikke god lyd på musikk. Musikken kommer fra AppleTV4 via HDMI. Jeg har forsøkt det som er av knapper på lyd ut i stereo modus. Finner ikke noe EQ og tone innstillinger som gir meg godkjent HiFi lyd. Bruker i stedet Libratone Zipp (via Airlplay) gulvhøyttaler som en nødløsningen. Den låter uansett mye bedre. Noen som har tips til å få tweaket lyden på LX50? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Den har jo MCACC, så dermed har den EQ som du kan få romkorreksjonen til selv stille inn med målemicen eller du kan tukle med den selv. Anbefaler begge deler, la forsterken kjøre gjennom korreksjonen og gå deretter inn og gjør de endringene som må til. Synes generelt Pioneer har satt surroundforsterkerne sine for lyst og for lite fyldige. Men det er jo smak og behag. Lenke til kommentar
eBjorgum Skrevet 2. april 2016 Forfatter Del Skrevet 2. april 2016 Den har jo MCACC, så dermed har den EQ som du kan få romkorreksjonen til selv stille inn med målemicen eller du kan tukle med den selv. Anbefaler begge deler, la forsterken kjøre gjennom korreksjonen og gå deretter inn og gjør de endringene som må til. Synes generelt Pioneer har satt surroundforsterkerne sine for lyst og for lite fyldige. Men det er jo smak og behag. Takk for svar. Da prøver jeg meg på Manuell MCACC. Målemicen har jeg rota bort Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 For musikk så er det som oftest det beste å trykke på direct knappen til det står pure direct i displayet. Den modusen er som regel litt lavere i volum, men gir renest og best lyd i mine øyne. Volumet er det kun å skru 2-3 db opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå