_dundun_ Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Jeg lader mobilen hele natta hver natt. Livet er for kort til å bekymre seg for det 2 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Stygg front, og litt kjedelig design ellers. Utover det en ganske imponerende bil. Ja, designet er ikke akkurat fantastisk, men det er jo ikke design som teller mest når man skal ha bil, så.... Fronten ser litt ut som en gammel Peugeot eller noe slikt. Men som sagt... Endret 1. april 2016 av zeebra Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Stygg front, og litt kjedelig design ellers. Utover det en ganske imponerende bil. Ja, designet er ikke akkurat fantastisk, men det er jo ikke design som teller mest når man skal ha bil, så.... Fronten ser litt ut som en gammel Peugeot eller noe slikt. Men som sagt... Teller ikke mest, men det teller. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Takk til alle som svarte på hvorfor folk hater elbiler. Det høres absurd ut... Ufattelig teit... Jeg ser jo nå at det er et dypt korrupt marked og at kampen til Tesla er ekstra imponerende siden de hele tiden må kjempe i oppoverbakke. Jojo archongamer, seff teller designet. Endret 1. april 2016 av zeebra Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Klart designet teller mest. Det viktigste er å ta seg godt ut, deretter kommer komfort og så tekniske finurligheter og til slutt de praktiske aspektene. Tåpelige miljøargumenter ute og går. Omtrent like fornuftig som å foreslå å erstatte 90% av verdens beforlkning med roboter fordi mennesker utånder CO2. Det er økonomisk vekst som er fienden og fører til stadig dobling av forbruk av ressurser, ikke hvorvidt man bruker el- eller bensinbil. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Stygg front, og litt kjedelig design ellers. Utover det en ganske imponerende bil. Ja, designet er ikke akkurat fantastisk, men det er jo ikke design som teller mest når man skal ha bil, så.... Fronten ser litt ut som en gammel Peugeot eller noe slikt. Men som sagt... Den ser ganske ålreit ut fra denne vinkelen. Profilen, derimot, minner om Model X, dvs. eggformet. Yuck! Synes bakenden ser bedre ut enn på Model S. Interiør: Skjermen ser enda mer påklistret ut enn i eks. A-klasse. Endret 1. april 2016 av tlwrtpmc Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Klart designet teller mest. Det viktigste er å ta seg godt ut, deretter kommer komfort og så tekniske finurligheter og til slutt de praktiske aspektene. Tåpelige miljøargumenter ute og går. Omtrent like fornuftig som å foreslå å erstatte 90% av verdens beforlkning med roboter fordi mennesker utånder CO2. Det er økonomisk vekst som er fienden og fører til stadig dobling av forbruk av ressurser, ikke hvorvidt man bruker el- eller bensinbil. Kina hadde en økonomisk vekst i fjor på over 7% om jeg ikke tar feil. Det internasjonale energibyrået slo fast i sin rapport at utslippene i samme periode gikk ned i Kina. Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 De som hater elbiler fortsetter sikkert rallinga si, men det er jo ingen som bryr seg om dem. ;-) les kommentarene til Hydrogedrift etter denne artikkelen på Tu, så ser du at det er elbil-eiere som står for hetsing & hat? http://www.tu.no/artikler/slik-blir-den-forste-uno-x-hydrogenstasjonen/345979 *Hvorfor ser du så lett splinten i din brors øye, men bjelken i ditt eget ser du ikke.* Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) les kommentarene til Hydrogedrift etter denne artikkelen på Tu, så ser du at det er elbil-eiere som står for hetsing & hat? Litt usikker på hvorfor elbileiere har ansvaret for hva en eller annen idiot sier. Og hvorfor vi egentlig snakker om sånt i en tråd om Model 3. Driver og teller på knappene om jeg skal legge inn en reservasjon - har allerede (min andre) Model S men ser at det kan bli behov for en bil nummer to rundt den tida den leveres. Endret 1. april 2016 av Audun_K 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Regner med de får lagt på moms og litt sånt på disse bilene før de dukker opp på norske veier i 2018 Skal ikke se bort fra det. Momsfritaket var jo et rimelig spesielt tiltak. Mulig det heller blir redusert årsavgift, lavere bompengesats og parkeringsgebyr. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 tlwrtpmcJeg synes designet generelt sett er ganske greit, rent og fint, og smart med stort takvindu. Bilen er såvidt jeg har fått med meg mye mindre enn Tesla S, noe som er en fordel, for den var egentlig litt stor, men alikevel har bilen god bagasjeplass og virker å ha god plass inni. Jeg liker bare ikke fronten så veldig godt, om man ser det fra fronten, eller vinklet fra siden med fronten. Men den er jo ikke ille da, det er ikke det. Jeg synes interiøret er verre enn fronten. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Tesla lades til ca. 80% normalt, og så må man manuelt aktivere "range"-lading for å toppe opp med de siste prosentene. Gjør man det mange ganger på rad får man en advarsel om at det ikke er verdens lureste ting å gjøre. De fleste lader heller ikke hver natt, men en gang eller to i uka etter behov. Greit å vite Virker jo som en ganske grei løsning dette. Teslaen har jo rekkevidde nok til de aller fleste turer, og det å aktivere range før en lang kjøretur er jo uproblematisk. Ellers så spørs det vel litt med ulike typer folk. Jeg vet om folk som alltid har mobilen sin på lading hver natt, hele natta. Det er jo folk som gjør det med elbiler og, men ja det gir jo mening at du ikke trenger å lade den hver dag. Avhengig av hvor mye du kjører selvfølgelig, men de fleste er jo ikke langpendlere med bil. Det er jo og grenser for hvor mye du kan kjøre rundt i byen hver dag, og vi er tross alt ikke i USA. Butikker og andre fasiliteter er ikke så langt vekke. Leaf kan også lades til 80%, jeg har det som standard og lader kun til 100% ved behov (ca 1 gang i mnd) 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Vurderer jaggu å reservere en jeg også nå. Ser av kontraktdetaljene at man får tilbake pengene om man ikke bestiller når den tid kommer. Det man da evt taper er renter etc på de 10k. Har jeg forstått det rett? Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Dette så totalt sett bra ut, men skjermen så jo ut som en lcd pc-skjerm med foten bak stiftet til dashbordet :/ der kunne de funnet en mye mer elegant og integrert løsning, minner om "tomtom"-skjermen som var så fæl i Mercedes nylig. Ting som står på en åpenbar brakett er for uoriginalt tilleggsutstyr, ikke hovedinstrumentet.. 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Jepp. Da har jeg bestilt reservert Endret 1. april 2016 av Twinflower Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Flott utseende, flott pris og god plassutnyttelse. Men liker ikke fronten inklusive den tverrsgående knekken foran på panseret. Den minner om Renault Floride som ellers var en rimelig vakker bil. Håper at Elon gjør noe med fronten. Men han er vel sta som han var med bakdørene til modell X. Men ellers er jo Musk er herlig type som sikkert har det gøy på jobben og som tenker mest på å lage et godt produkt til oss alle! Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Ser ut som tesla havner midt i stor konkurranse, tipper de fleste store bilprodusentene har lansert sine konkurrenter med minst like god rekkevidde osv innen de første bilene lander i norge. Nå er det jo ikke nødvendigvis slik at Model 3s rekkevidde ikke kan forbedres før lansering. Men hvis Apple lanserer en egen bil så kan det jo bli interessant. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Tåpelige miljøargumenter ute og går. Omtrent like fornuftig som å foreslå å erstatte 90% av verdens beforlkning med roboter fordi mennesker utånder CO2. På ingen måte. Du sammenligner det med å bytte ut biler med å bytte ut mennesker. Det er en tåpelig tanke i seg selv. Men det du også overser er at mennesker bare ånder ut CO2 de allerede har åndet inn. Biler slipper derimot ut ny CO2 i atmosfæren - CO2 man har hentet ut fra bakken og så tilfører atmosfæren. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Reservert! Bilprodusentene som ikke går all in på batterielektriske biler nå kommer til å gå dukken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå