Gå til innhold

Her er Tesla Model 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Jeg er så fornøyd med å ha bestilt!

Jeg og 115000 andre FØR vi visste hva som kom, og så kom mer enn hva jeg hadde håpet på. Hva i alle dager skal de tradisjonelle bilfabrikantene nå svare med?

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar

Tesla slutter aldri å imponere. Bare synd de første bilene i Norge kommer nærmere vår/sommer 2018.

Og steikje så lekker bil!

EDIT: fjernet min påstand om gratis supercharging, men den har tilgang til supercharging!

Endret av mathiash98
  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/her-er-nye-tesla-model-3/a/23649507/

Prognosen sier at Tesla kan oppnå årlig produksjon på 500.000 biler, noe som begynner å nærme seg de rundt 1.5 million bilene Audi, BMW og Mercedes hver for seg, selger per år.

Det er faktisk urovekkende bra salgstall etter så kort tid. Jeg tror jeg sa en gang på en annen diskusjon at Tesla ikke vil selge mye og at de først rundt 2020 vil ha mulighet til å oppnå 500.000 salg per år, og da var jeg optimistisk på Tesla sine vegne. Men jammen var det godt gjettet.

Da er det faktisk mulig at Tesla kan bli like store som de Tyske produsentene en gang rundt 2030.

Jeg satt og ventet med kjøpsknappen når Tesla lå på rundt 30 dollar per aksje, men jeg ville helst ha den for 25 dollar. Det skjedde aldri, den gikk ned til rundt 27 igjen. Kjipt..

Endret av zeebra
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spennende, denne vil presse andre bilfabrikanter til å lage bedre elbiler hvis de vil være konkurransedyktige.

Vil denne mindre ekstreme modellen bli godkjent blant folk på samme måte som V70, Golf, Passat og Toyota-modellene, eller vil Tesla fortsatt brukes som et skjellsord av de som hater elbiler?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Finnes det folk som hater elbiler? Isåfall, hvorfor gjør de det?

Bensinstasjonseigarar er godt representert blant dei som hatar elbilar. So har vi dei som hatar miljøvern og helse generelt, og vil betale mest mogeleg skatt. Dei ynskjer å øydeleggje miljøet og helsa til folk, slik at dei må betale meir skatt for å rette opp skadane. Den siste kategorien er òg sterkt imot alle formar for avgiftslette, som reduksjon i avgifter for elektriske bilar, for vi treng kvar krone til å rette opp skadane som olje og eksos påfører helse og miljø.
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Femseter ja.

Så bra, jeg var bekymret for at den skulle ende opp med to stoler bak etter å ha sett noen tegninger som viste dette. Så, noen som har lyst til å kjøpe en flunkende brukt Leaf?

Du har nok god til til å selge Leaf'en... :O)

Men ja det blir nok mange brukte Leaf, E-Golf osv til salgs i tida framover.

Vurderer å kvitte meg med Apera'en selv. Model 3 er jo i samme størrelse, men med en seteplass mer.

Lenke til kommentar

Finnes det folk som hater elbiler? Isåfall, hvorfor gjør de det?

Bensinstasjonseigarar er godt representert blant dei som hatar elbilar. So har vi dei som hatar miljøvern og helse generelt, og vil betale mest mogeleg skatt. Dei ynskjer å øydeleggje miljøet og helsa til folk, slik at dei må betale meir skatt for å rette opp skadane. Den siste kategorien er òg sterkt imot alle formar for avgiftslette, som reduksjon i avgifter for elektriske bilar, for vi treng kvar krone til å rette opp skadane som olje og eksos påfører helse og miljø.

Ja, også bilselgerne da, ikke glem dem!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...