Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mental helse og fantasier

Anbefalte innlegg

Har eksprimentert litt med meditasjon i et års tid nå, og har derfor blitt mer oppmerksom på fantasier og andre vrangforestillinger. Det jeg merker er at fantasiene som oftest dreier seg rundt at jeg er ekstremt karismatisk. Karismatisk av en annen verden. Disse fantasiene går på repeat nesten hele tiden, med mindre jeg gjøre noe nytt, ekstremt viktig eller stimulerende. Jeg kan enkelt sitte i to timer å drømme meg bort med litt musikk.

Siden disse fantasiene åpenbart er en form for virkelighetsflukt, spør jeg:

er jeg stormannsgal, eller er dette noe alle kan kjenne seg igjen i? Kan det ha noen sammenheng med dårlig selvtillit, narsissisme eller annet? Er det mulig å få en slutt på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fantasier er normalt. Vrangforestillinger er unormalt.

Karismatiske mennesker blir ofte godt likt, og de fleste av oss ønsker å bli likt av folk rundt oss. Så da er det vel ikke helt galskap. 

Bortsett fra om man tar seriemordere med i betraktningen. De blir i mange tilfeller beskrevet som veldig karismatiske. Da blir det fort litt galskap igjen. 

Lenke til kommentar

Jeg spør: er du WubWub?

Nei. Ser ingen likheter, jeg har karisma som en stein og ei heller har jeg noen former for vrangforestillinger. 

Skjønner ikke helt hvordan du koblet meg opp med innlegget der, det tyder på at du spekulerer i det vide og det breie uten å noen faktiske referansepunkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...