AnonymDiskusjon Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 dag1234: Det er et poeng å ha en fremtid, noe mer enn et passivt liv som trydga. For meg, så må jeg komme meg gjennom en grei utdanning som leder fram til en interessant deltidsjobb der jeg får brukt hodet mitt til noe fornuftig, og som passer med de utfordringene jeg har. Jeg blir verre av å studere, er egentlig ikke frisk nok til at det er lurt å fortsette, og har mine tvil om hvorvidt jeg kan takle selv 1-2 dager i uka i jobb etterpå - men jeg kan vel ikke gi opp av den grunn? Har ingen tiltro til behandler og fastlege, og har nesten gitt opp NAV-systemet... hjelper ikke mye at jeg føler at saksbehandleren min forstår meg og er på "min side" når jeg forventer det verste ifra resten av NAV-systemet. Rent formelt - jeg er ikke kommet langt nok til at jeg nå kan søke om uføretrygd - men jeg tror plagene mine nå bør være godt nok dokumentert til at det burde være mulig for NAV å avgjøre hvorvidt jeg kan ha rett på å få AAP beregnet etter ung ufør, at det nå er mulig å avgjøre om mine problemer representerer "Alvorlig og varig sykdom" - hvordan tar jeg tak i dette for å få det vurdert? Anonymous poster hash: 7d4f6...39f Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Du skal ha en vedvarende redusert evne til å skaffe deg inntekt av arbeid pga sykdom, skade eller lyte. Behandling og/eller tilrettelegging skal ikke ha ført frem eller være klart nytteløst. Hva som regnes som alvorlig varierer, det er mer funksjonsnivået ditt enn diagnosen de legger vekt på. Du skal regne at for de fleste psykiske tilstander krever de nok at du har prøvd behandling i ca to år. Dette tallet bygger på erfaring, og jeg har ikke statistikk. Du bare setter frem krav, enten på nett eller hos ditt lokale NAV. Så vil NAV innhente opplysninger for å avgjøre om du har rett på ytelser og i fall hvor mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå