MrAvionics Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Har en pc i stua, sånn liten sak jeg bygde selv. Etter noen år nå så har den begynt å oppføre seg merkelig. Begynte idag. Når jeg starter den spinner vifter fort og ingen signal på skjermen. ingen lys lyser utenom DVD-rom. Hvor bør jeg begynne å feilsøke ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Om den har vært helt feilfri kan man jo teste med en annen strømforsyning og se om den hjelper. Men sjekk hovedkortet og om det er et som har "LED" lys så bør disse lyse, gjør det ikke det er det mulig at det har tatt kvelden eller at strømforsyningen ikke greier å levere stabil nok volt til det. Hvilken strømforsyning har du? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Det er ikke noen lys på hovedkortet annet enn på nettverkskoblingen. Den lyser ikke når den ikke vil starte. PSU-en er en ekstern sak på 19V 4.47A som kobles til kabinettet med samme type kontakt som en laptop lader. Av og til starter den og da virker den helt fint. Kun de gangene den ikke vil starte som er problemet. Pc-en er denne: https://www.komplett.no/product/644982?noredirect=true Så har jeg satt inn en 120GB ssd, 4GB med ram og intel E5700 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Om spesifikasjonene stemmer så gir den psu'en i følge linken maks 90Watt , Cpu'en trekker alene 65Watt. , tror dette kan være problemet. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Ok, har fungert helt topp siden 2011 da den ble kjøpt inn med akkurat samme maskinvare. Er jo ikke noe skermkort eller noen andre kort som stjeler strøm. Hvis det var mangel på effekt ville jeg vel hatt det problemet tidligere ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Vanskelig å si, over tid kan en høy belastning på strømforsyningen føre til lavere levetid og dermed problemer. Det eneste du kan gjøre for å finne ut om det er strømforsyningen er å teste med en annen , slik jeg ser det dog er muligheten der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå