Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Black ops 3 lagger som f***. Finner ikke ut hva det kommer av.

Anbefalte innlegg

Hei!

Spiller mye fps spill, og har ikke hatt noen problemer i spill som black ops 2 eller andre titler. Black ops 3 derimot lagger ekstremt mye, uansett innstillinger. Pcen min begynner å dra litt på årene, bestående av i7 2600K, Asus sabertooth p67, Corsair vengeance 16gb 1600mhx ddr3 ram, gtx 970 og Samsung evo 500gb SSD.

På asus sine nettsider finner jeg ingen drivere som støtter min nåværende windows 10 på annet enn skjermkortet. Er pcen min rett og slett blitt utdatert og kan møte på problemer grunnet manglende drivere på hovedkort/cpu?

Er det noen gode grunner til å oppgradere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

windows 10 har garantert alle de relevante driverene i systemet, så det er ikke noe problem

cpu'n henger godt med i svingene enda, kan med god fordel overklokkes for enda mer ytelse, men kan ikke tro problemet ligger der

tror heller det er noe i windows som lager krøll (malware, driverkonflikt osv)

Lenke til kommentar

kan ikke tenke meg at windows 10 er problemet, da er det heller som jeg sier at det er en konflikt eller noe anna som bruker resurser en vei

har du installert nyeste driver fra nvidia?

Ja, bruker som regel å gjøre det når jeg får varsel i geforce experience, med mindre den gjør noen av spillene mine laggete.

Lenke til kommentar

Har prøvd reinnstallasjon av Windows 10 uten lykke. Temperaturene er ikke faretruende. Skjermkortet ligger på 65 grader på Max load, og cpu mellom 60-75.

Eneste jeg kommer på er om det muligens kan være manglende driver støtte elns i Win 10. Gått ganske tom for ideer egentlig.

Har en kompis som sier han kjører bo3 uten lag på Max innstillinger.

Lenke til kommentar

ja hender nvidia "driter på leggen" i visse drivere, har skjedd med mange spill før og

Ja, det er faktisk helt ekstremt i black ops 3 sitt tilfelle. Det vil jo suge om jeg må innstallere et nyere driver for så å gå tilbake dersom det kommer et nytt spill jeg skal spille, som krever en nyere driver for å kjøre bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var i kontakt med Activision support pga av samme problem, og da fikk jeg følgende beskjed fra de:

"Unfortunately, the highest OS BO3 was developed to run on was Win 8.1. Notice the MSR on the site does not include Windows 10, which means that since Windows 10 is constantly receiving major updates, some software compatibility issues will arise."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...